Skip to main content

Hallo,

Wegens een prive omstandigheden  zit ik een aantal maanden bij mijn ouders. Mijn ouders wonen in een buitengebied. Zij hebben internet van kpn en een 4g verbinding. Volgens kpn kunnen zij geen interactieve TV kijken. Nu was/ben ik eigenwijs geweest en heb ik de ITV app op hun tv gezet en ingelogd met mijn eigen abonnement en warempel dit werkte gewoon. Ik heb nu zo'n drie maanden via de app gewoon tv kunnen kijken via mijn abonnement. Sinds eergisteren krijg ik de melding: " geen toegang tot dienst. Om gebruik te maken van de app dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste kpnverbinding". Iemand enig idee wat het probleem is?

Binnenkort ga ik weer naar mijn eigen huis maar mijn ouders willen eigenlijk gewoon zelf ook zo'n abonnement afsluiten. Is dit mogelijk?

 

Met vriendelijke groet, Tim 

Wat betreft de laatste vraag: nee. Je kunt alleen van de app gebruik maken als je tv hebt van KPN. En dat kunnen ze dus niet krijgen. Ze kunnen wel clandestien gebruik maken van uw abonnementsnummer. Nu lukt dat niet meer met app op de tv. Maar in principe lukt dat dan nog wel met de app op mobiel en dan via chromecast op de tv.


Bedankt. Waarom lukt het niet meer met de app op de TV dan? Het heeft wel gewerkt. 


Bedankt. Waarom lukt het niet meer met de app op de TV dan? Het heeft wel gewerkt. 

Ja dat werkte. Maar dat hebben ze nu geblokkeerd. Of ... veranderingen aangebracht zodat het nu niet meer werkt. Net hoe je het zeggen wilt.

Want het natuurlijk niet de bedoeling eigenlijk hé. Iedereen hoort gewoon te betalen. En u betaald wel. Maar u betaald alleen voor tv op uw eigen adres. Niet voor tv elders.

Wel voor tv op mobiel of laptop. Dat mag je wel elders kijken. En via chromecast kun je het dan ook op tv krijgen. Dat mag wel buitenshuis. Maar tv via het kastje of de app op smart tv, dat is buitenshuis niet de bedoeling. 


Hoi @Tim1977, welkom hier. Ik zie dat je inmiddels bent voorzien van het antwoord. Daar heb ik niet zoveel op aan te merken. ITV werkt niet omdat er geen tv in het abonnement zit. Verder is er te weinig bandbreedte bij je ouders om het te kunnen krijgen helaas. 

Mocht je nog anderen vragen hebben, horen wij dat graag.