Skip to main content

Mijn iPad laat via de app alleen Ned 1 2 en 3 zien op de aangesloten TV.

De TV is met de Apple AV adapter en hdmi verbonden.

Andere zenders (dan NL 123)  zijn wél in de app, of de browser, te zien maar niet op TV.

Ik heb iOS 15.3.1 erop staan. Herstarten en opnieuw installeren helpt niet.

iPad opnieuw starten helpt ook niet. Mijn vrouw heeft hetzelfde met haar iPad.

Kan dit aan de laatste iOS versie liggen?

Hallo @Frup, welkom!

Dit heeft te maken met kopieerbeveiliging. Het kan goed werken, maar het kan ook niet werken. Wij gaan alleen over de kopieerbeveiliging in de KPN iTV app. Maar de HDMI kabel heeft zijn eigen kopieerbeveiliging. En de adapter ook. Hier hebben we geen invloed op. Als er vermoeden is dat er gekopieerd wordt, dan wordt het beeld op DRM video's (RTL 4 en verder) tegengehouden.

Ik ben dan ook bang dat wij hier verder niets in kunnen betekenen, sorry.


Het heeft helemaal niets met kopiëren te maken. Het is alleen om in onze caravan samen TV te kunnen kijken. In plaats van elk apart.

Ik heb uitgebreid uitgezocht of alle componenten HDCP compliant zijn.

De Apple AV adapter is HDCP compliant. Ik heb een nieuwe HDMI kabel gekocht die specifiek HDCP compliant is.

De Sony TV waarmee ik heb getest ondersteunt ook zeker HDCP. Alle instellingen hier zijn juist. Alles dus HDCP, maar toch zijn we beperkt tot 123.

Helaas kunnen we dus niet samen TV kijken. Of samen op één iPad. Worden wij dan blijkbaar verdacht van illegaal kopiëren waardoor het beeld wordt tegengehouden?


Ik zeg niet dat jij beelden kopieert. Maar de kopieerbeveiliging in de HDMI kabel en de Apple AV adapter zouden er wel voor kunnen zorgen dat jullie niet samen op de TV kunnen kijken. Zoals ik zei: wij hebben de kopieerbeveiliging in de adapter en HDMI kabels niet gemaakt. Hier hebben wij dan ook niets over te zeggen. Vanuit de KPN iTV app wordt het in ieder geval niet tegen gehouden.

 

Ik weet niet of je wifi hebt in de caravan. Maar je zou eventueel kunnen overwegen een Chromecast aan te schaffen. Je kunt dan vanuit de KPN iTV app het beeld via de Chromecast afspelen op de TV. De Chromecast en de iPad moeten wel verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk.


Ok, dank voor je reactie in ieder geval.

De beveiliging ergens in de keten blokkeert het kennelijk ergens zonder dat er enige reden voor is. Jammer.


Ik vraag me nog af of Digitenne dan een optie is. In ieder geval in Nederland.

De tv heeft een ingebouwde T2 ontvanger. Dan zou alleen een digitennekaart nodig zijn toch?

En kan ik die als iTV klant krijgen zonder een extra digitenne abonnement?