Skip to main content

ik zit sinds december vorig jaar iedere maand in Oostenrijk waar ik iTV met de laatste chromecast gebruik. Dit ging tot aan juni perfect maar sinds de laatste twee maanden niet meer. Heb alles meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, router, chromecast etc maar het is de iTV app zelf die blijft bufferen even los van streamen. Alle andere apps die ik stream vanaf m'n telefoon of labtop inclusief tel partner richting Chromecast doen het wel. Ik heb zoeven ook nog geprobeerd met VPN maar dat werkt ook niet.
Nu las ik het verhaal van die beste man op Tenerife en dacht misschien is het een IP instelling aan de kpn kant waar ik geen weet van heb. Kan iemand mij op de een of andere manier verder helpen ? Speedtest is allemaal meer dan prima dus...
Alvast bedankt, Lars

Welkom op het forum @LPen! Vervelend dat je last hebt van dit probleem. Zou je aan kunnen geven van welke apparatuur je gebruik maakt? Welk type mobiel of tablet? En zou je ook aan kunnen geven welke hiervan wel en niet goed samenwerken? Als het inderdaad een IP instelling probleem is dan kunnen we dat pas inzien op het moment dat je je profiel hebt ingevuld. Zou je dit hierom willen doen?


Beste Bram, 

Zoeven heb ik mijn profiel ingevuld, was mij niet bewust dat dit nog niet gekoppeld was.

Wat betreft hardware waar de iTV app op draait, mijn partner en ik hebben beide een Samsung (S21 en A71, tablet S6 hebben we ook geprobeerd). Provider is Magenta, router is een Compal Broadband Networks. Full option abonnement om het zomaar even te noemen ivm 4K, downloadsnelheid stabiel (70 Mbps). Chromecast Ultra… maar zoals beschreven, de app buffert dus lijkt los te staan van de Chromecast. Ook opgenomen programma’s blijven bufferen dus de optie even later dan maar nieuws terugkijken werkt ook niet. Wat me wel afgelopen opviel is dat het eerste uur de app niet of nagenoeg lijkt te bufferen, daarna is het een drama…

Dank overigens voor de snelle reactie !

 


@LPen ik heb contact opgenomen met de mensen achter de schermen hier. Ik verwacht daarvan begin volgende week een reactie. Zodra ik wat hoor laat ik het uiteraard weten. Doe jij hier een update in het topic als er verbetering of verandering is?


@LPen Een aantal vragen, best uitgebreid, dus ik heb ze maar even een nummer gegeven. :)

1- Heb je iets meer informatie over die aansluiting van provider Magenta? Is dat tot aan de deur glasvezel (fiber), koper (DSL), kabel, of mobiele data (3g/4G)? En een openbare verbinding


2- Speedtests geven dus netjes 70 Mbps download lees ik. Maar er is meer te meten, wat belangrijke informatie kan geven over videostreaming. De upload, de ping en de jitter. Bijvoorbeeld de speedtest.net app op android, geeft deze waarden goed weer én laat je de testserver veranderen. Je zou dan eens een paar testservers in Nederland kunnen selecteren vanuit die Oostenrijkse Magenta verbinding en kijken of bijvoorbeeld sterk afwijkende waarden tussen zitten bij één of meerdere NL testservers; afwijkende waarden als in: download, upload, ping en/óf jitter. Zo ja, dan geeft dat een aanwijzing.
 

3- Het probleem: nog even iets dieper ingaand op wat er in b.v. de android app niet goed werkt: klopt het dat het navigeren in de app zelf, de plaatjes en pagina's etc allemaal wél normaal/vlot gaat, tót het moment dat je in de player komt en er video moet worden afgespeeld, dat dan het bufferen ontstaat? Dit is wel een redelijk essentiële vraag om het issue goed te kunnen begrijpen. Als het anders is, laat het vooral weten met zoveel mogelijk context!

 

4- Het werkte wel maanden goed, vanaf juni problemen lees ik. Maar is het vanaf juni onmogelijk om video te kijken op deze verbinding, of gaat het ook ~25/50/75 procent van de pogingen wel goed? Bijvoorbeeld dat ie een half uur goed deed, ineens gaat ie bufferen en vanaf dat moment, krijg je geen video meer aan het spelen. En bijvoorbeeld uren daarna weer wel? Uiteraard test je niet 24uur op een dag, maar wat is je eigen ervaring hieromtrent. Bijvoorbeeld: avonduren slecht, middag en ochtenden goed? Dat gevoel zijn we beetje naar op zoek, of daar een patroon in te vinden is. Of b.v na 22 uur wil die wel weer spelen.

 

5- Als de app niet wil streamen, gaat de chromecast ook niet streamen en vice versa ga ik vanuit? En andere telefoons ook niet? Tv.kpn.com via een ondersteunde browser (chrome b.v. op pc, tablet, telefoon) kan ook nog getest worden, maar als het alleen video afspelen een probleem is, zal daar wel dezelfde ervaring uitkomen vermoeden we. 

 

6- Verder bordurend op puntje 5: je gaf al aan met een VPN getest te hebben. Dat hielp niet, jammer genoeg. Wél hele slimme methode, dat was ook meteen een suggestie geweest om te proberen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Kudos in ieder geval! Wellicht kun je in de VPN dienst (of een eigen VPN?) nog andere locaties kiezen? Ik ga er beetje vanuit dat het een VPN dienst app op één van je android apparaten is. 
Overigens, app wel opnieuw gestart na connecten van de VPN dienst?

De ene VPN dienst is de andere niet, als je het wil delen, welke VPN dienst gebruik je?

 

7- Zou je een voorbeeldmoment kunnen geven, eentje zonder VPN en eentje met VPN, dat het probleem optrad? Een datum + tijdstip tot op de minuut zou het fijnst zijn van beide situaties.

Voor nu even voldoende vragen denk ik! Ik hoop dat we je kunnen helpen.


Beste TV apps,

Hoop vragen ja maar laten we het proberen…

1. Het is een nieuwbouw appartementenblok. Is DSL. Ziggo werkt hier overigens feilloos, zonder bufferen

2. Aantal locaties gepinged, Graz staat op 16 ms, 72 MB, KPN Amsterdam en Rdam 40 en 42 ms, 50 mpbs, XXL net en RBS Cloud Rotterdam (willekeurig gekozen in NL),  35 ms, 70+ mbps

3. Wat me opvalt als ik er op ga letten is dat de programma's in de app al bufferen voor er gestreamed wordt.

4. Aan het begin, eerste uur gaat het goed maar lijkt of het afhangt van het tijdstip wanneer je iTV aanzet.

5. Streamen lukt altijd, dat gaat prima maar als die in de app buffert doet die dat ook op de chromecast 

6. Ik gebruik vpn express van aangezien ik veel in buitenlandse hotels zit en dat niet altijd vertrouw. Ik ben het overigens nu weer aan het testen op buffering, ik kom daar dus nog even qua ervaring na het weekend op terug (ben aankomende dagen onderweg)

7. zie 6…

Nogmaals dank 👍


Beste TV apps,

Hoop vragen ja maar laten we het proberen…

1. Het is een nieuwbouw appartementenblok. Is DSL. Ziggo werkt hier overigens feilloos, zonder bufferen

2. Aantal locaties gepinged, Graz staat op 16 ms, 72 MB, KPN Amsterdam en Rdam 40 en 42 ms, 50 mpbs, XXL net en RBS Cloud Rotterdam (willekeurig gekozen in NL),  35 ms, 70+ mbps

3. Wat me opvalt als ik er op ga letten is dat de programma's in de app al bufferen voor er gestreamed wordt.

4. Aan het begin, eerste uur gaat het goed maar lijkt of het afhangt van het tijdstip wanneer je iTV aanzet.

5. Streamen lukt altijd, dat gaat prima maar als die in de app buffert doet die dat ook op de chromecast 

6. Ik gebruik vpn express van aangezien ik veel in buitenlandse hotels zit en dat niet altijd vertrouw. Ik ben het overigens nu weer aan het testen op buffering, ik kom daar dus nog even qua ervaring na het weekend op terug (ben aankomende dagen onderweg)

7. zie 6…

Nogmaals dank 👍

Dank voor alle antwoorden alvast! 💪

Puntje 3 is ons nog niet helemaal duidelijk: de term ‘streamen’ zoals je deze gebruikt lijkt erop dat je daarmee het casten naar je chromecast bedoelt? Dat is ook zeker streamen, helemaal correct!
Echter in de android app zelf, of tv.kpn.com, zodra deze applicaties een video afspelen (in de app zelf, zonder chromecast), heet dat ook al streamen.

Dat maakt je uitleg nog verwarrend voor ons. Dit citaat: “programma's in de app al bufferen voor er gestreamed wordt” kan dan ineens heel anders geïnterpreteerd worden.
Misschien bedoelde je: “video's in de app zelf al bufferen voordat er gecast wordt” ?

Dus nog even terug naar vraag 3 om zeker van te zijn wat wel en wat niet goed werkt: even de chromecast helemaal vergeten, alsof je die niet hebt.

De android app delen we even op in twee simpele componenten om het issue goed te begrijpen:
1. de player →  zodra je video afspeelt/streamt zit je in de (video)player
2. de content → dit is alles in de hele app zolang je niet in de (video)player bent en dus géén video afspeelt; Oftewel wel: Homescreen, tv gids, detailpagina's, Films/Series/Sport pagina’s, Opgeslagen, Profiel etc etc. Oftewel alle pagina's vóórdat je in de player komt en vóórdat er dus video wordt afgespeeld.

De stelling/vraag uit vraag 3 komt neer op:  zodra je weer het probleem hebt waar je vanaf juni last van hebt, dan werkt in de android app in punt 2. de content nog steeds normaal (geen langdurende spinners/cirkeltjes), maar zodra je in 1. de player terecht komt (je gaat daadwerkelijk video afspelen in de app), dan gaat ie bufferen/spinnen en doet ie het niet (bufferen/lijkt vast te lopen). Klopt dit?

Ga je dan weer terug naar 2. de content dan kun je door die pagina's weer prima navigeren en reageren deze prima en lijkt de app weer te functioneren, tót het moment dat je weer een video afspeelt (1. de player), dan gaat ie weer bufferen.

Als dit niet klopt, zit het issue in een heel andere hoek dan we nu aannemen. Vandaar dat dit echt essentieel is om te weten welk component in de android app niet goed werkt. Ook om het chromecast probleem te begrijpen.

NB: de twee componentnamen zijn fictief, om de klacht beter te begrijpen

 

Er kwam nu nog een onderdeel bij: de app wordt buiten de Magenta verbinding ook op andere verbindingen gebruikt denk ik (hotel etc). Voor de zekerheid: de ervaringen op die andere verbindingen kan natuurlijk zich weer anders voordoen dan de Magenta verbinding. Die ervaringen gelden even niet voor het hierboven beschreven probleem, dat we dat echt even scheiden.
Bent u zelf de contractant van die Magenta verbinding, of is dat een dienstverlening van het appartementencomplex? En bent u zelf de enige gebruiker van die verbinding, of is het gedeeld met andere?

Ter aanvulling van punt 2: De bandbreedte lijkt geen probleem inderdaad, maar vooral de jitter en ping waardes beide zouden we graag willen weten op het moment dat video niet wil afspelen in uw appartement.


Ongelooflijk, zouden jullie bij KPN niet eens de conclusie kunnen trekken dat het met alle apparatuur niet werkt en het probleem dis bij KPN ligt. Hoeveel mensen werken er op de afdeling die dit moet oplossen, naar mijn idee te weinig. KPN had het wel onder de knie, Ziggo ook geen enkel probleem. Dus KPN, doe hier eens wat aan.


Beste,

Ik doe even copy paste eerder antwoord en reageer waar van toepassing beneden...

Puntje 3 is ons nog niet helemaal duidelijk: de term ‘streamen’ zoals je deze gebruikt lijkt erop dat je daarmee het casten naar je chromecast bedoelt? Dat is ook zeker streamen, helemaal correct!
Echter in de android app zelf, of tv.kpn.com, zodra deze applicaties een video afspelen (in de app zelf, zonder chromecast), heet dat ook al streamen.

De problemen doen zich voor als ik 'cast' naar de TV, kijk namelijk zeer zelden de app alleen op m'n mobiel

Dat maakt je uitleg nog verwarrend voor ons. Dit citaat: “programma's in de app al bufferen voor er gestreamed wordt” kan dan ineens heel anders geïnterpreteerd worden.
Misschien bedoelde je: “video's in de app zelf al bufferen voordat er gecast wordt” ?

Het is me inderdaad opgevallen dat de stream ook wel eens buffert, maar dat valt pas op als ik casten stop en weer probeer op te starten met casten. Het valt ook op dat het dan lang duurt voordat de cast start ...

Dus nog even terug naar vraag 3 om zeker van te zijn wat wel en wat niet goed werkt: even de chromecast helemaal vergeten, alsof je die niet hebt.

De android app delen we even op in twee simpele componenten om het issue goed te begrijpen:
1. de player →  zodra je video afspeelt/streamt zit je in de (video)player
2. de content → dit is alles in de hele app zolang je niet in de (video)player bent en dus géén video afspeelt; Oftewel wel: Homescreen, tv gids, detailpagina's, Films/Series/Sport pagina’s, Opgeslagen, Profiel etc etc. Oftewel alle pagina's vóórdat je in de player komt en vóórdat er dus video wordt afgespeeld.

De stelling/vraag uit vraag 3 komt neer op:  zodra je weer het probleem hebt waar je vanaf juni last van hebt, dan werkt in de android app in punt 2. de content nog steeds normaal (geen langdurende spinners/cirkeltjes), maar zodra je in 1. de player terecht komt (je gaat daadwerkelijk video afspelen in de app), dan gaat ie bufferen/spinnen en doet ie het niet (bufferen/lijkt vast te lopen). Klopt dit?

Ja klopt

Ga je dan weer terug naar 2. de content dan kun je door die pagina's weer prima navigeren en reageren deze prima en lijkt de app weer te functioneren, tót het moment dat je weer een video afspeelt (1. de player), dan gaat ie weer bufferen.

Ja klopt, dan gaat het weer even goed en dan valt het weer in herhaling. De interval tussen het bufferen wordt ook steeds korter

Als dit niet klopt, zit het issue in een heel andere hoek dan we nu aannemen. Vandaar dat dit echt essentieel is om te weten welk component in de android app niet goed werkt. Ook om het chromecast probleem te begrijpen.

NB: de twee componentnamen zijn fictief, om de klacht beter te begrijpen

 

Er kwam nu nog een onderdeel bij: de app wordt buiten de Magenta verbinding ook op andere verbindingen gebruikt denk ik (hotel etc).

Ik kijk alleen op m'n andere woonadres, eigenlijk doe ik nooit de app casten in een hotel

Voor de zekerheid: de ervaringen op die andere verbindingen kan natuurlijk zich weer anders voordoen dan de Magenta verbinding. Die ervaringen gelden even niet voor het hierboven beschreven probleem, dat we dat echt even scheiden.
Bent u zelf de contractant van die Magenta verbinding, of is dat een dienstverlening van het appartementencomplex? En bent u zelf de enige gebruiker van die verbinding, of is het gedeeld met andere?

is een aansluiting op een vast adres aansluiting in een appartementencomplex, maar er zullen ongetwijfeld andere zijn die vanuit een verdeler bedient worden 

Ter aanvulling van punt 2: De bandbreedte lijkt geen probleem inderdaad, maar vooral de jitter en ping waardes beide zouden we graag willen weten op het moment dat video niet wil afspelen in uw appartement

Vrijdag en vandaag heb ik met name Ziggo gecast en heb bij het lezen van deze opmerking die speedtest meerdere keren gedaan, jitter 1 ms. Ik heb zoeven overgeschakeld naar iTV en ging eigenlijk nagenoeg gelijk weer bufferen, zowel bij opstarten in de app als bij casten. Jitter varieert tussen de 3, 2 en 1 ms.


@TV Apps Team hebben jullie het antwoord van @LPen nog gezien? 


Zeker. De video backend is dan beperkt bereikbaar voor die verbinding, daar lijkt dit sterk op. We proberen met het verantwoordelijke team daarvoor een betere en vooral makkelijkere test methode te vinden. Maar een oplossing is er zo 1-2-3 daarom ook nog niet.

Als het een handvol (van de vele duizenden) ISP's zijn binnen de EU waar dit van tijd tot tijd speelt, is het wel zoeken naar een speld in een hooiberg. Je zit dan al snel te denken aan een connectie tussen twee internetknooppunten, die of ‘vol’ zit soms, of een setting verkeerd heeft staan.

Wat dan wel verbazing schept, is dat het mét VPN ook niet goed gaat. Als @LPen daar nog meer mee wil testen, dan graag. In dat geval dan via een paar landen binnen vpn express, als het via de eigen verbinding dan weer flink buffert. En per switch naar een ander land, eerst wel even checken of er wél genoeg bandbreedte op die VPN connectie zit.
 


Dank voor de terugkoppeling, ik zal de VPN wat verder testen. Blijft wel vreemd dat alle andere apps foutloos te streamen zijn. Kan het niet zijn dat er een setting bij jullie te kritisch staat ipv te kijken naar ISP ? Dit zeker gezien het gegeven dat ik verschillende ISP heb geprobeerd en het niet uit lijkt te maken...


@TV Apps Team super bedankt voor het uitzoeken. Dat geeft in ieder geval een stuk duidelijkheid. @LPen ik snap dat dit nog niet direct een oplossing is maar het geeft in ieder geval een beeld en een manier om nog verder te zoeken. Ik heb het voor nu als antwoord gemarkeerd. Wel blijf ik natuurlijk het topic volgen. Mocht je met het verdere testen toch op een blijvende oplossing komen zal ik het gemarkeerde antwoord voor je aanpassen. :relaxed:


@LPen, mocht je het probleem weer hebben (zonder VPN) dat:
-video afspelen in de app zelf weer flinke problemen geeft, én
-de app zelf buiten video afspelen om goed werkt, én
-andere videoapps goed werken, én
-speedtest.net of fast.com weer prima snelheden laten zien (>20 Mbit constant, liever nog stuk hoger)

Of je dan eens wilt kijken met welke snelheid je https://kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl/100MB/100MB.bin dan binnen krijgt. Of die ook rap gaat, of dat die langzaam gaat. Je zou dan even moeten checken met welke snelheid dat bestand binnen komt, of bijhouden hoe lang het in totaal duurt  om de download te voltooien.

Het makkelijkst is dit natuurlijk via een PC of laptop in een browser, mits tv.kpn.com op die laptop dan ook dezelfde problemen vertoont (dat is wel te verwachten, die maakt gebruik van identieke resources als de apps). In een browser kun je via ‘CTRL + F’ zien met welke snelheid een download binnen komt, en hoe lang de verwachte download duur nog is.
Maar via mobiel kan het ook.
 

 


ok, bedankt. Rijden van het weekend die kant uit dus begin volgende week terugkoppeling 👍


Ja, even eerste terugkoppeling. Hoewel we nog geen uren tv hebben gekeken hebben we vooralsnog geen last gehad van bufferen. Ik hou het de komende week verder in de gaten...


Goedemorgen, 

 

wat ben ik blij dat ik dit onderwerp heb gevonden. Ik heb ook last van dat bufferen in de kpn itv app op verschillende ios apparaten (ipad 12, met ios15.2  een oudere ipad 6egeneratie ios15.2) de ziggo en canal digitaal apps spelen de content perfect af. (Met en zonder vpn, op spaanse wifi)
 

begrijp ik dat @LPen  inmiddels geen bufferproblemen meer heeft? Hoe is dit dan opgelost? (Ik geef toe.. er is hierboven net teveel heen en weer geschreven dat ik de oplossing niet 1,2,3 zie.. excuus) 

ik ben benieuwd, jan


Voor iedereen die meeleest, afgelopen week wat minder lang tv gekeken maar minder buffering gezien totdat ik even met m'n mobiel aan de gang en een video via een andere app bekeek. Dat vond casting blijkbaar niet zo leuk want het tv programma schoot gelijk in de buffer. Op een bepaald niveau logisch zou je zeggen want je gaat bandbreedte verdelen maar zo direct was het mij niet eerder opgevallen en het leek wel of die andere video hoger qua prioirteit stond dan het iTV signaal. Heb daarnaast ook vaak m'n laptop openstaan en lijkt mij waarschijnlijk dat applicaties die elders op de achtergrond draaien niet meewerken aan kwaliteit van bandbreedte. Ik ben nu dus aan het opletten wat en waar nu allemaal bandbreedte consumeert. Heb al wel gezien dat real time applicaties zoals crypto aardig wat consumeren en misschien ook qua ranking bandbreedte hoger staan dan iTV. Daar heb ik overigens geen verstand van dus misschien dat KPN daar iets over kan zeggen ?

 

Bedankt !


@LPen  u heedt dus verder niet echt iets aangepast en het tvkijken op een device in de kpn itv a— (zonder te chromecasten) lijkt aardig te gaan maar niet goed?

hier gaat het niet goed namelijk…

ziggo prima!


Ik heb niets aangepast en het iTV casten lijkt nu meer dan beter te gaan dan in het verleden. Waar het aan ligt kan ik niet duiden, behalve dan dat ik let op wat ik elders open heb staan qua applicaties, maar het is vele malen beter dan eerder afgelopen maanden...


Hm. Okay. Niet echt een harde oplossing. 
Jammer.  Dank voor de reactie 

kpn mag het maar eens oplossen. Want dat twee concurrenten prima gaan in dezelfde situatie lijkt me geen goed nieuws ;-) 


Hm. Okay. Niet echt een harde oplossing. 
Jammer.  Dank voor de reactie 

kpn mag het maar eens oplossen. Want dat twee concurrenten prima gaan in dezelfde situatie lijkt me geen goed nieuws ;-) 

Vanaf een Spaanse Wifi begrijp ik, dus gelijksoortige issues met bufferen van video, maar de app zelf, buiten het video kijken, gaat wél rap? En thuis/in NL via eigen Wifi en mobiele data in principe nooit zulke klachten?
Wat doet https://kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl/100MB/100MB.bin op je verbinding als het weer teveel buffert?

Een speedtest naar een algemene site (speedtest.net/fast.com bijvoorbeeld), moet in al deze gevallen natuurlijk wel stabiel en consistent voldoende snelheid geven, voor een eerlijk resultaat. De basis moet zijn dat de lokale connectie stabiel is en met voldoende bandbreedte natuurlijk, anders haal je zoveel meer factoren mee. 

Welke ISP is dat in Spanje?
Je zou een traceroute kunnen doen op een pc/laptop op hetzelfde wifi netwerk via command prompt (cmd) via commando: tracert kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl en resultaat daarvan posten wellicht.

Het is zeker geen goed nieuws natuurlijk daarom pogen we het te onderzoeken, maar indien niet reproduceerbaar via VPN etc, of het issue verdwijnt ineens weer, blijft dit lastig. Los van het filteren van de generieke issues natuurlijk die in het buitenland spelen met diverse wifi AP's. 


Hm. Okay. Niet echt een harde oplossing. 
Jammer.  Dank voor de reactie 

kpn mag het maar eens oplossen. Want dat twee concurrenten prima gaan in dezelfde situatie lijkt me geen goed nieuws ;-) 

Vanaf een Spaanse Wifi begrijp ik, dus gelijksoortige issues met bufferen van video, maar de app zelf, buiten het video kijken, gaat wél rap? En thuis/in NL via eigen Wifi en mobiele data in principe nooit zulke klachten?
Wat doet https://kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl/100MB/100MB.bin op je verbinding als het weer teveel buffert?

Een speedtest naar een algemene site (speedtest.net/fast.com bijvoorbeeld), moet in al deze gevallen natuurlijk wel stabiel en consistent voldoende snelheid geven, voor een eerlijk resultaat. De basis moet zijn dat de lokale connectie stabiel is en met voldoende bandbreedte natuurlijk, anders haal je zoveel meer factoren mee. 

Welke ISP is dat in Spanje?
Je zou een traceroute kunnen doen op een pc/laptop op hetzelfde wifi netwerk via command prompt (cmd) via commando: tracert kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl en resultaat daarvan posten wellicht.

Het is zeker geen goed nieuws natuurlijk daarom pogen we het te onderzoeken, maar indien niet reproduceerbaar via VPN etc, of het issue verdwijnt ineens weer, blijft dit lastig. Los van het filteren van de generieke issues natuurlijk die in het buitenland spelen met diverse wifi AP's. 

Ha kpn! Wat fijn dat jullie even reageert. Top!

ik ben nu weer thuis, maar als ik weer in spanje ben, zal ik precies doen wat jullie willen:

  1. Speedtest via https://kpnspeedtest.download.kpnstreaming.nl/100MB/100MB.bin als de stream weer buffert
  2. Ook een check via fast.com of speedtest.net
  3. werking/snelheid app checken
  4. een traceroute 
  5. isp melden
  6. en ik zal tegelijk checken of andere streamingdiensten (netflix, npo, ziggo waarvan we inmiddels weten dat die perfect loopt) op de ipads pro en gen6 en telefoon ook problemen geven

ondertussen heb ik thuis al kunnen checken dat de app snel werkt. 
en prima afspeelt. 
 

ik meld me wel weer met de volgende vakantie

groet, jan


Een oplossing voor dit haperen bij de streaming via de Chromecast is, als je een smart tv hebt, op de tv via internet tv.kpn.com op te starten en zo tv te kijken. Dit geeft een veel beter beeld en geen uitval zoals met de Chrome cast. Het is wel iets omslachtiger met de afstandsbediening de juiste keuze te maken. 
het enige wat ik af en toe ervaar is een hele korte onderbreking in het geluid. Een fractie van een seconde soms. 
wij wonen ook in Spanje en hebben internet en WiFi via Hola. 


Een oplossing voor dit haperen bij de streaming via de Chromecast is, als je een smart tv hebt, op de tv via internet tv.kpn.com op te starten en zo tv te kijken. Dit geeft een veel beter beeld en geen uitval zoals met de Chrome cast. Het is wel iets omslachtiger met de afstandsbediening de juiste keuze te maken. 
het enige wat ik af en toe ervaar is een hele korte onderbreking in het geluid. Een fractie van een seconde soms. 
wij wonen ook in Spanje en hebben internet en WiFi via Hola. 

Helaas buffert het hij mij al in de app, dus zonder te casten… maar wel dank voor de tip!


De app gebruik je niet als je www.tv.kpn.com gebruikt. Dit is kijken via internet niet via de app. 
 

je gaat dus niet meer casten, maar rechtstreeks via internet op je tv kijken. Tenminste als je een smar tv hebt. 
vergeet de de app dus.