Skip to main content

KPN ITV herkent mijn IP adres niet als zijnde een Nederlands IP adres en daarom kan ik regelmatig niet via de ITV app tv kijken.

Volgens Starlink heeft mijn tv provider dan niet alle geolocaties van Starlink in de database geupdated.

Ik heb met de helpdesk gebeld vanavond maar die begrepen mijn vraag niet. Bij wie kan ik aankloppen om dit probleem op te lossen?

Dit is het bericht van STarlink wat ik door moest sturen:

Dear Streaming Service Provider, Wi-Fi Calling Provider, or Web Content Provider, I experienced issues accessing content that is geolocation restricted on Starlink internet. I was provided the following information to relay to you to help resolve this: Starlink is a new global Internet Service Provider and our IPv4 address space is continuously expanding. Per RFC 8805, Starlink's Self-Published IP Geolocation Feeds can be found at the following link for machine consumption: https://geoip.starlinkisp.net/feed.csv. This is currently being ingested at a regular schedule with major geolocation providers. If you maintain a local geolocation database, we request that you update your geolocation records per the self-published feed or utilize the major geolocation providers."

 

Alvast dank voor de tips!

 

Wat zijn de eerste drie octets van jouw publieke IP adres als je via Starlink aangesloten bent?

Waarom gebruik jij Starlink?


Dank voor de snelle reactie!

Eerste 3 = 145

Wij gebruiken Starlink omdat we in het buitengebied wonen en hier geen glasvezel mogelijk is.

Voor mijn werk heb ik continu internet nodig met veel data en Starlink biedt hier de beste oplossing voor.


Dank voor de snelle reactie!

Eerste 3 = 145

Ja... dat bedoelt @wjb niet. Een ip is: 123.45.67.890. 123 is het eerste octet, 45 het 2de en 67 het 3de octet.  @wjb wil alles weten tot en met de 7. Dit dus:

 


Ik begrijp overigens 1 ding niet. Als u itv login gegevens heeft, dan heeft u dus ook een internet met tv abonnement bij KPN. Wellicht dan via de telefoonlijn. Waarom gebruikt u dat dan niet gewoon voor tv?


verkeerd begrepen, ben niet zo technisch :-)

145.224.96

Internet met tv abo is gekoppeld aan ons thuisadres in Ter Aar, maar in de zomer verblijven wij bijna permanent in een vakantiehuisje in Overijssel. Vandaar het streamen van tv via de itv app. of er moet een andere manier zijn om zonder modem de tv te ontvangen en opnames terug te kijken?

Hopelijk zijn alle vragen nu beantwoord?

Bedankt!

 


145.224.96

Dat subnet zou staat inderdaad binnen de EU geregistreerd.


Waarom krijg ik dan een melding dat ik buiten de EU ben?


Omdat het ip waarschijnlijk geregistreerd staat op de lijst van satelliet organisaties. En die lijst zal KPN denk ik niet implementeren in hun systeem als zijnde "in de EU".


Ik heb dat in mijn router ook. Ik kan ip adressen van landen blokkeren. Zo zou ik bijvoorbeeld alle ip adressen van Rusland kunnen blokkeren. Ik kan elk land naar keuze kan zo aanklikken om te blokkeren. De satelliet organisaties zijn daarbij een aparte "land". De ip adressen daarvan staan dus op een aparte lijst. 

Die lijsten worden samengesteld door externe organisaties. Bij mijn router worden die van MaxMind gebruikt.


En dat is dus t verzoek van Starlink aan Kpn om deze ip adressen te registreren als EU land.

ik zal niet de enige klant in deze situatie zijn verwacht ik

 


Op het iTV platform wordt een externe dienst gebruikt om IP-adressen aan landen te koppelen. Die informatie wil nog wel eens achter lopen. Maar ik zie in dit geval dat dit subnet daar gewoon onder Duitsland valt.

Ik heb het intern doorgegeven. Hopelijk kunnen ze het snel aanpassen.


Heel erg bedankt voor alle uitleg en hulp.

ik hoop dat dit gaat helpen om tv te kunnen kijken 😃