Skip to main content

Bij mij geeft de app problemen met streamen naar m'n Sony smart TV met ingebouwde chromecast. Elke andere App werkt, maar itv niet. Ook niet als ik het probeer te streamen via m'n laptop en Google chrome.

App is up to date en ookal opnieuw geïnstalleerd



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom hier @ilona409! Leuk dat je je vraag stelt op ons Forum. In verband met de drukte, reageren we hier later dan gewenst, excuses. 
Heeft casten in het verleden wel gewerkt? Welke melding krijg je precies als je wilt casten op en naar verschillende apparaten? 


Hallo Lisa,

 

Casten heeft in het verleden wel gewoon gewerkt ja, en voor alle andere Apps werkt deze nog steeds uitstekend.

Ik krijg geen fout melding. Als ik het casten aanzet krijg ik kpn itv beeld op de tv, hij probeert dan het programma te laden maar stopt hier dan weer direct mee. Dit doet hij als ik het probeer te streamen vanaf 3 verschillende telefoons en via Chrome op een laptop.

Op het apparaat waarmee ik probeer te streamen, krijg ik ook geen foutmelding


Hoi @ilona409! Balen dat het nu ineens niet meer werkt. Enig idee sinds wanneer je geen programma's kunt kijken? Heeft Sony toevallig een update gehad? 

Kun je de stappen op deze site eens doorlopen in de hoop dat dit het euvel oplost. 


Hallo Lisa,

 

Ik weet niet precies wanneer het begonnen is, maar rond de tijd dat er in het algemeen problemen waren met streamen vanuit de Kpn app.

Met mijn tv is alles in orde, heb die stappen al eerder gevolgd en heb zelfs de gehele tv opnieuw geïnstalleerd. Tevens zou hij dan ook issues moeten geven met andere dingen streamen, maar hierbij loopt alles vlekkeloos


Duidelijk, @ilona409! Ik weet niet waarom het niet werkt. Het zou gewoon moeten functioneren. Ik ga collega's van de techniek vragen of zijn een tip hebben om dit opgelost te krijgen. Zodra ik een reactie heb, hoor je van mij! 
Zou je trouwens alvast je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Het kan zijn dat ze vragen om klantgegevens. :blush:


Hi Lisa,

 

Super, bedankt hiervoor. Ik heb de gegevens aangevuld. Het abonnement waar het om gaat staat op naam van mijn moeder, dus heb die gegevens ingevuld.


Daar ben ik weer @ilona409! Bedankt voor je geduld. Ik heb de onderstaande reactie ontvangen van de afdeling. 

“Sony (en soms Philips) met ingebouwde Chromecast is een known issue. De acties staan uit om er iets aan te doen, maar dat kan wellicht nog wel weken of maanden duren helaas. Het heeft niet zozeer met de apps te maken, maar met de video aanlevering. Daar moet iets structureel in veranderen, maar dat mag niet iets anders kapot maken.  Lastige kwestie in ieder geval en speelt al vele maanden ook. Overigens doen NPO123 live het als het goed is wel op deze televisies, zo niet, dan klinkt het mogelijk toch als individueel issue.”

Het is dus een bekend probleem, wat niet van de een op de andere dag opgelost wordt. 
Ze vragen nog wel naar het specifieke model/typenummer van jouw tv. Zou je die willen opzoeken (staat op de sticker van de tv) en hier willen vermelden? Dan geef ik het door! 

 

 


Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er vanuit gaan dat je het op een andere manier of via een andere weg hebt opgelost? Als je nog vragen hebt lezen we het graag. 


Beste Lisa,

Helaas is het niet ineens opgelost. Ben alleen nog niet in de mogelijkheid geweest om te kijken naar het modelnummer, aangezien ik dit weekend weg was.

Vanavond zal ik het aanvullen


TV Model Sony KD-49XH8096


Ik heb het doorgegeven @ilona409. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het hier weten.