Skip to main content

De app hapert s’avonds met het kijken op de iPad beeld valt dan regelmatig stil dat is bijzonder hinderlijk dit gebeurt nu de laatste weken regelmatig, overdag heb ik er geen last van dan draait alles zoals het hoort, voorheen nooit last van gehad en het gebeurt zowel met de kpn app als met de app van xs4all, Netflix en Videoland hebben hier geen last van.

wifi via een redelijk nieuwe fritsbox met smesh ingeschakeld en de app’s al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd.

graag een oplossing

Dat lijkt me inderdaad irritant, @Ruud kuiper. De avond is vaak zo'n dagdeel dat veel mensen gebruik maken van internet. Ik denk dan ook dat jouw wifi wat last heeft van verstoring. En dat kan dan zijn naburige wifinetwerken met dezelfde instellingen. Of toch iets in huis zelf. Misschien een nieuw apparaat dat 's avonds actief is. Ik zou je de Wifi Manager aanraden, maar die werkt niet als je een FRITZ!Box gebruikt. Ik zou je dan aanraden om een wifi scanner app op telefoon op tablet te installeren. Daarmee kun je kijken welke wifinetwerken er zijn. En welke daarvan dezelfde kanaalinstellingen hebben. Je kunt dan vervolgens, als dat nodig is, in je FRITZ!Box en/of de FRITZ!Repeaters de kanaalinstellingen van de wifi aanpassen.

De iTV app is ook wat gevoeliger voor verstoringen in de verbinding. Apps als Videoland en Netflix geven je allemaal films en series on demand. Die zijn in hun geheel aanwezig op de server. Hierdoor kan er, als je gaat kijken, een groter deel van het programma alvast opgeslagen worden op je apparaat, als buffer. In onze app is die buffer kleiner, vooral ook als je live tv kijkt. Dus als er dan iets een beetje stoort, zal je in onze app eerder een onderbreking zien dan bij Netflix.


Hallo Erik!

bedankt voor je reactie.

maar de wifi kanalen heb ik in de fritzbox al van automatisch afgehaald en handmatig op een rustig kanaal gezet.

maar dan nog blijft het haperen, de verbinding met de internet is na verschillende Speedtest ook wisselend qua snelheid.

ik heb nu twee dagen een goede verbinding met de app.

ik wacht het wel even af nu!