Skip to main content

Beste mensen, 

Zoals meerdere mensen ervaar ik te veel probleem met de KPN ITV app. De app hapert of weigert zelfs een zender te laden met de mededeling; zender helaas niet beschikbaar. 

Ik begrijp dat bekabeld aansluiten een oplossing is maar ik heb geen smart TV (samsung) aangeschaft om kabels langs de muur te hebben. Uit telefonisch contact met KPN begreep ik dat de app nog in ontwikkeling is, maar men adviseerde me ook om het probleem toch te melden op het forum.

 

Gisteren is de glasvezel getrokken maar die moet nog geactiveerd worden. Wellicht gaat dat nog uitkomst bieden? Alle andere apps hbo, prime, netflix, viaplay zorgen op geen enkel moment voor een probleem. Het is telkens de KPN app die weerbarstig is. Een oplossing zou top zijn?!
 

Gegroet Jeroen 

Hallo @J-roen11 ,

Als je echt geen kabel wilt trekken, dan is er mogelijk nog een alternatief voor het kijken naar TV-zenders. 
 
Zo doe ik het : Ik kijk TV via het CI+-module van Digitenne. Geen kabels nodig, alleen moet je wel Digitenne kunnen ontvangen met een kleine binnenantenne. Dat kan als je niet al te ver van een zendmast woont. 
 

Digitenne heeft ook zijn beperkingen, maar bij goede ontvangst heb je een geweldige beeldkwaliteit. Veel beter dan als je via de KPN-TV-app kijkt. 
 

Meer informatie?: 

Je kunt het CI+-module bestellen via MijnKPN of telefonisch via 0800-0402. 


Hoi @J-roen11, voor een stabiele verbinding op tv zou ik toch kiezen om deze met een kabel aan te sluiten. Dit omdat de wifi ontvanger vaak van slecht kwaliteit is. Deze zit ook nog eens aan de achterkant tegen de muur. Niet de ideale positie. 

Maar wel irritant als onze app als enige problemen geeft. Deze heb je al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 

Welke versie van de app heb je precies? En het exacte type tv uit welk jaar? 


Beste mensen, 

Zoals meerdere mensen ervaar ik te veel probleem met de KPN ITV app. De app hapert of weigert zelfs een zender te laden met de mededeling; zender helaas niet beschikbaar. 

Ik begrijp dat bekabeld aansluiten een oplossing is maar ik heb geen smart TV (Samsung) aangeschaft om kabels langs de muur te hebben. Uit telefonisch contact met KPN begreep ik dat de app nog in ontwikkeling is, maar men adviseerde me ook om het probleem toch te melden op het forum.

 

Gisteren is de glasvezel getrokken maar die moet nog geactiveerd worden. Wellicht gaat dat nog uitkomst bieden? Alle andere apps HBO, Prime, Netflix, ViaPlay zorgen op geen enkel moment voor een probleem. Het is telkens de KPN app die weerbarstig is. Een oplossing zou top zijn?!
 

Gegroet Jeroen 

 

Beeld van de KPN tv ontvanger is mooier.

Via de app heb je, helaas, niet alle zenders.

 

Vaste bekabeling is altijd het beste.

Éénmalig veel werk, maar daarna heel erg veel plezier.

Ik heb zelfs mijn Smart tv via een vaste UTP kabel met de Experiabox verbonden (via een switch).

TV kijken doe ik via de KPN tv decoder, de rest via de app's op de Smart tv.😉


Hallo @J-roen11 ,

Als je echt geen kabel wilt trekken, dan is er mogelijk nog een alternatief voor het kijken naar TV-zenders. 
 
Zo doe ik het : Ik kijk TV via het CI+-module van Digitenne. Geen kabels nodig, alleen moet je wel Digitenne kunnen ontvangen met een kleine binnenantenne. Dat kan als je niet al te ver van een zendmast woont. 
 

Digitenne heeft ook zijn beperkingen, maar bij goede ontvangst heb je een geweldige beeldkwaliteit. Veel beter dan als je via de KPN-TV-app kijkt. 
 

Meer informatie?: 

 

@J-roen11 

Heb je al een besluit genomen over de mogelijkheid van een CI+-module? 


Dank voor de reactie(s)! De glasvezel aansluiting staat nu in de meterkast sinds vorige week. Het idee was om daar het modem neer te zetten en klaar. Ik heb nog de hoop dat de wifi dan iets beter wordt en de app stabieler. 
 

Ik heb eigenlijk weinig trek om een losse digitenne module te gaan betalen omdat die kpn app niet doorontwikkeld wordt. Ik snap nu wel waarom dat geen prioriteit heeft 😉…. 
 

Ik vraag me nu ook af of de tv een kaart kwijt kan heb daar ook niet opgelet maar je zou het eigenlijk wel verwachten…. 


Gisteren is de glasvezel getrokken maar die moet nog geactiveerd worden. Wellicht gaat dat nog uitkomst bieden?

Niet als modem op dezelfde plek blijft en evt. wifi punten ook. Alleen de internetverbinding van het modem zelf wordt beter.
Op mijn Samsung werkt de app goed. Maar die is bedraad verbonden.
De Nokia streamingbox via wifi werkt ook goed met de KPN app. Evenals de chromecast v3 met kpn via wifi.

Als het je '’hoofd'’tv is dan is de tv ontvanger zelfs aan te bevelen. De standaard HD zenders hebben daarop een beter beeld. En HDglas, straks, helemaal. Maar de tv ontvanger kan alleen met netwerkkabel aangesloten.

HD via de app: 5 Mb/s
HD ontvanger: 7,3 Mb/s
HDglas ontvanger: 12,5 Mb/s (eerste 10 via kanaalnummers 661 t/m 670)


Begrijp ik helemaal maar er is geen aansluiting alleen het oude telefoonstopcontact. De verbouwing is klaar dus ik vrees ook dat er geen kabel meer heen kan zonder veel geweld toe te passen. Samengevat heb ik de mogelijkheden van draadloos wat overschat. Ik vind het vooral bloedirritant omdat het netflex, hbo etc perfect werken, maar dat zal ook wel komen omdat die data bufferen….


Dank voor de reactie(s)! 

Ik heb eigenlijk weinig trek om een losse digitenne module te gaan betalen omdat die kpn app niet doorontwikkeld wordt. Ik snap nu wel waarom dat geen prioriteit heeft 😉…. 
 

Ik vraag me nu ook af of de tv een kaart kwijt kan heb daar ook niet opgelet maar je zou het eigenlijk wel verwachten…. 

Ach, je betaalt vijf euro per maand extra voor het CI+-module. Maar dan heb je wel een haarscherp beeld! (Mits je Digitenne kunt ontvangen.)   


5 euro is te overzien ik meende dat het 15 euro was. We hebben een Samsung QE55E70A die staat niet tussen de modellen bij het overzicht maar ik zie wel een kaartmodule zitten (denk ik) op de tv. Als het kan is mijn probleem wel opgelost inderdaad! 


Ik heb in de specificaties gezien dat jouw moderne TV een CI+(1.4) aan boord heeft. Dus ik ga er vanuit dat jouw TV geschikt is en dat mag ook wel voor een TV uit 2021 voor die prijs. 

https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-tv/q70a-55-inch-qled-4k-smart-tv-qe55q70aatxxn/


Dank voor de moeite!!


Digitenne is alleen live kijken. 

De buffering van de itv app is erg matig inderdaad. Dus moet de verbinding best goed zijn. 

Misschien is NLziet wat voor je in plaats van KPN TV? Dat is alleen NPO, RPO, RTL NL, Talpa, en VRT.


Volgens mij kan ik met digitenne ook nog espn kijken dat is wel een vereiste anders was nl ziet inderdaad ook nog een optie. 


Dan moet je voor ESPN op Digitenne ook een abonnement hebben op het aanvullende ESPN-pakket bij KPN TV. Dan zie je ESPN en ESPN 2 inderdaad ook gratis via Digitenne. 


Daar probeerde ik dus nog achter te komen. Ik heb het Espn zender pakket maar vanuit mijn kon interactieve tv. Is het dan zo dat ik voor digitenne een nieuw espn pakketje moet afsluiten? 
 

Dan kan ik het ander pakket natuurlijk stoppen maar toch…. Zal mij leren geen kabel te trekken 😉


Dat via interactieve TV moet je dan gewoon aanhouden. Is ook makkelijk als je eens een keer de app wilt gebruiken. Bv op vakantie. 
 

Voor Digitenne hoef je dat dan niet apart af te  sluiten. Dan krijg je automatisch ESPN erbij. 


Dan heb ik hopelijk mijn oplossing gevonden. Ik ga ze maandag eens bellen voor een kaartje. Thanks!


De SmartTV app is nog een beta versie inderdaad. Wordt nog verder aan gewerkt. Volwaardige ontvanger is de tv-ontvanger. 

CI module kan ook, maar dat is geen vervanger. Werkt ook niet samen met ITV. Opnames etc. gaat allemaal apart. Ook het zenderaanbod Digitenne is beperkter ten opzichte van de tv-ontvanger. 2 ESPN zenders i.p.v. allemaal. 

Mocht dat niet uitmaken kun je ook kiezen om te gaan casten vanaf iTV Online naar een chromecast. 


Maar Digitenne is wel een super product. Ik raad het CI+-module van harte aan. 

Ideaal !