Skip to main content

Ik gebruik de iTV App vaak om naar de TV te casten, maar de zenders die ik graag kijk hebben vaak de melding 'deze zender is alleen thuis beschikbaar'. Ik ben verbonden aan mijn thuisnetwerk, de Chromecast ook, ik heb geen vpn lopen, en ongeacht hoe vaak ik de cache leegmaak van de app, de app opnieuw opstart,  mijn telefoon opnieuw opstart, mijn data uitzet zodat het wel via de WiFi moet lopen, niks werkt. Het vreemdste is nog dat mijn vriend dit probleem nooit heeft en we hebben precies dezelfde telefoon. Ideeën? 

Dat is wel gek, @Liesel'sWeasels. Wat voor telefoon hebben jullie? En kun je een paar zenders noemen waarbij je dit dan hebt?


@Erik_ we hebben allebei een Samsung Galaxy S10. Het gaat mij met name om de zenders BBC1 en BBC2, maar gisteren gold het voor alle buitenlandse zenders, voor zover ik het heb gezien. 

Gisteren bijvoorbeeld wilde ik een programma kijken op BBC1 rond half 7, en ik kreeg die melding. Alles geprobeerd wat ik hierboven vermeld heb zonder resultaat, terwijl op hetzelfde moment die zenders bij mijn vriend in zijn app wel beschikbaar waren. Later op de avond, rond half 10, waren deze zenders bij mij weer beschikbaar, maar toen waren de programma's die ik wilde kijken al afgelopen. 

 


Dank voor de voorbeelden, @Liesel'sWeasels. Ik heb er niet direct een verklaring, en dus ook (nog) geen oplossing, voor. 'k Vraag het even na, en kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.


Als je jouw iTV account nummer in je profiel hebt ingevuld (of deze erin zet als je dit nog niet gedaan hebt), kunnen de moderators deze doorgeven aan de iTV afdeling. Die kunnen dan kijken of de iTV systemen jouw internetverbinding thuis wel als zodanig herkennen. 


Nog even een aanvullende vraag, @Liesel'sWeasels: heb jij op jouw telefoon toevallige slimme netwerkwissel aanstaan? Dit is een functie op Samsungtelefoons waarbij deze automatisch overspringt op mobiele data als de wifi niet goed genoeg is. Als je dit aan hebt staan kan het zijn dat je dan, op de momenten dat je de melding krijgt, eigenlijk verbonden bent met mobiele data ondanks dat de telefoon wel een wifisymbool geeft. 

Als je dit niet aan hebt staan. Of het probleem is er ook nog als je dit uitzet, wil je dan inderdaad je forumprofiel eens invullen? Dan kunnen we even op accountniveau gaan kijken zoals Jeroen-bart ook benoemt.