Skip to main content

Ben al jaren trouwe klant van KPN (internet, TV, 3x mobiel) maar ik ervaar nu steeds vaker een onbetrouwbaar netwerk. Zowel thuis als op locatie (4G).

  • Continu vastlopende interactieve tv app (thuis)  “omdat u geen internet verbinding heeft”. Wel, deze internet verbinding wordt door u zelf geleverd en werkt op alle andere devices op datzelfde moment prima. Lijkt er dus meer op dat de TV app niet functioneert. Toch jammer als je F1 wilt kijken en daarvoor 15 euro extra betaalt.
  • Afgelopen zomermaanden diverse campings bezocht. Het mobiele netwerk blijkt, zodra je maar enigzins in een buitengebied komt, ineen te storten. Al snel blijft er een minimaal bereik over zodat internet, laat staan tv kijken een kansloze missie wordt.

Al met al zeker niet de € 150 /mnd (totaal) die ik nu aan KPN kwijt ben, waard. Toch maar eens oriënteren bij andere aanbieders.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Continu vastlopende interactieve tv app (thuis)  “omdat u geen internet verbinding heeft”. Wel, deze internet verbinding wordt door u zelf geleverd en werkt op alle andere devices op datzelfde moment prima. Lijkt er dus meer op dat de TV app niet functioneert. Toch jammer als je F1 wilt kijken en daarvoor 15 euro extra betaalt

Betreft het een app die je op de tv installeert of op een smartphone? Die op de tv is namelijk nog in beta en dat is ook publiekelijk aangekondigd dat dit nog niet stabiel werkt.

 

Afgelopen zomermaanden diverse campings bezocht. Het mobiele netwerk blijkt, zodra je maar enigzins in een buitengebied komt, ineen te storten. Al snel blijft er een minimaal bereik over zodat internet, laat staan tv kijken een kansloze missie wordt.

Jammer dat je dit zo ervaart, hebben anderen in jouw omgeving met KPN dit ook? Zelf ervaar ik namelijk dat KPN in de buitengebieden juist een goede dekking geeft. Er zijn inderdaad wat ‘black spots’ waar KPN geen ontvangst heeft, dit kan bijvoorbeeld komen omdat het een zeer dunbevolkt of onbewoond gebied is (denk aan een bos) of omdat er geen zendmast geplaatst kan worden. Het staat of valt ook een beetje met je eigen toestel, een telefoon van 5 jaar oud zal niet zo goed meer presteren als er een die net uit de doos komt, hetzelfde geldt ook voor een telefoon van 100 euro of een van 800 euro. Het is een combinatie van heel veel factoren.


Hallo @jdv54, heb je nog iets aan de tips van @NHendriks gehad? Ik heb nog een aanvulling op het mobiele bereik: je kunt onze dekkingskaart raadplegen om te kijken hoe het bereik in een bepaald gebied is.


Het gaat om de ios app op de nieuwste ipad pro. Deze loopt dus regelmatig vast of gaat op zwart (geluid gaat wel door). Als ik de app dan afsluit en inlog via de browser (dus zelfde device, zelfde locatie/bereik) werkt het wel. Het ligt dus aan de app.

Verder gebruik ik de Iphone Xr. Mijn partner een Iphone12 pro max. Wij merken geen verschil in bereik tussen de twee toestellen (op hetzelfde moment op dezelfde locatie). Regelmatig is het bereik in de “buitengebieden” matig tot slecht. 

 


Hoe is de internetsnelheid op de iPad Pro? Zou je een speedtest willen doen en het resultaat daarvan als screenshot hier plaatsen?

En hoe is de dekking op jouw adres volgens de dekkingskaart? Als deze aangeeft dat er onvoldoende dekking op jouw adres is, dan is dat helaas wat het is.