Skip to main content

Wat een drama, de kpn itv app werkt slecht.

zowel op de ipad alsook op de telefoon.

het geluid loopt door maar het beeld bevriest.

bij youtube, Netflix en videoland totaal geen problemen

Hoi @RV Enter . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat het beeld aldoor bevriest. Dit gebeurt dus zowel op de tablet als op de telefoon?

Je maakt op dat moment gebruik van je eigen wifi? Wat is de snelheid van jouw wifi verbinding?


20 Mbit/s youtube, netfilx, videoland, en de ziggo app werkt wel.


Is dit bij alle zenders zo? Gebeurt het bij live tv kijken? Of alleen bij terugkijken? Is de app helemaal up-to-date? Wat gebeurt er als je via de browser op één van die apparaten kijkt? https://tv.kpn.com/

 


Zowel in de browser alsook via de app loopt deze vast bij terugkijken


Hoogst merkwaardig. Kun jij je profiel volledig maken? (huisnummer ontbreekt) .  Dan kan ik jouw lijn doormeten.

Zou je mij een seintje willen geven als je je huisnummer hebt toegevoegd?


Lijn doormeten? Ik kijk via 4g


Oh? Dat staat nergens vermeld.  Werkt het dan wel goed als je ergens op een wifi signaal zit?


Ja dan wel maar daar gebruik ik de app niet voor.


Dus samengevat loopt gaat het mis als jij programma's terugkijkt via de app/browser terwijl je op 4g zit? Aangezien het via wifi wel goed werkt vrees ik dat het dan toch met de kwaliteit van de 4g te maken heeft. Waarom andere apps het wel goed doen is mij dan ook een raadsel. Ik ben alleen bang dat ik hier geen oplossing voor heb.


Wij hebben hetzelfde probleem: opname kijken; iPad Air2 2014; beeld stopt maar geluid loopt door; programma opnieuw selecteren dan blijft het scherm zwart. Op wifi. Het is hotel-wifi, maar op hetzelfde wifi met de Android-tablet (Samsung, 2014, supertraag) gaat het wel goed.

Probleem zit dus waarschijnlijk niet in 4G ipv Wifi, maar in de iPad iTV app.

Nog andere ideeën om het probleem op te lossen? Wordt hier vanuit KPN aan gewerkt?

Laat maar weten als ik extra info of testresultaten kan aanleveren.


Hoi @Ivo en Sanne . Wat gebeurt er als jij via chrome op je ipad https://tv.kpn.com/  probeert te bekijken?


Probleem zit dus waarschijnlijk niet in 4G ipv Wifi, maar in de iPad iTV app.

Op die Samsung heb je waarschijnlijk de beeldkwaliteit op laag staan, klopt dat?

 

Klopt het ook dat de functionaliteit om de beeldkwaliteit in te stellen ontbreekt in de iTV app op de iPad?


Hoi @Ivo en Sanne . Wat gebeurt er als jij via chrome op je ipad https://tv.kpn.com/  probeert te bekijken?

Dat werkt. Chrome geïnstalleerd. Kwaliteit hoog (1080p). Doet het nu al een paar uur zonder het probleem wat de iOS iTV app heeft. Nadeel: dit lijkt niet full-screen te kunnen.

Probleem zit dus waarschijnlijk niet in 4G ipv Wifi, maar in de iPad iTV app.

Op die Samsung heb je waarschijnlijk de beeldkwaliteit op laag staan, klopt dat?

 

Klopt het ook dat de functionaliteit om de beeldkwaliteit in te stellen ontbreekt in de iTV app op de iPad?

Op de Samsung stond/staat de kwaliteit op Gemiddeld.

In de iOS iTV app kan inderdaad de kwaliteit niet ingesteld worden. (in een andere forumpost lees ik dat dit - het weghalen van die optie - een (extreem langdurend) 'experiment' is)

Maar in de browser werkt hoge kwaliteit. Waarschijnlijk als ik dat op de Samsung probeer, dat het ook wel zal werken.

Is er nog iets wat ik aan kan leveren wat KPN helpt het probleem in de iOS app op te lossen?


Welke iOS staat er op die ipad, @Ivo en Sanne ?


Welke iOS staat er op die ipad, @Ivo en Sanne ?

13.6.1


Je noemt hotel wifi. Kan ik daar uit opmaken dat de app thuis wel goed werkt?


Klopt, thuis lijkt het allemaal prima te werken. Hebben we getest. Maar thuis hebben we ook gewoon een televisie met KPN. Op vakantie(s) niet, dus daar zou een goed-werkende app wel fijn zijn. :-)

Het bijzondere is dat je het niet zomaar toe kan schrijven aan de kwaliteit van het wifi, aangezien op hetzelfde wifi de Samsung tablet met iTV app (ook op de hoogste kwaliteit) wel werkte (we zijn inmiddels weer thuis).


Het zou kunnen dat er op die wifi in het hotel bepaalde bepaalde zaken geblokkeerd of afgeknepen worden. Dat is puur speculatie.

Het vervelende hierbij is dat we daar toch geen vat op krijgen. Je kunt immers moeilijk gaan vragen of je bij de routers van het hotel in de configuratie mag gaan kijken.

Het feit dat het thuis goed werkt is een goede indicator dat onze dienst goed werkt. Ergens in dat wifi netwerk zat de bottleneck. Maar wat precies.., geen idee.


Het zou kunnen dat er op die wifi in het hotel bepaalde bepaalde zaken geblokkeerd of afgeknepen worden. Dat is puur speculatie.

Het vervelende hierbij is dat we daar toch geen vat op krijgen. Je kunt immers moeilijk gaan vragen of je bij de routers van het hotel in de configuratie mag gaan kijken.

Het feit dat het thuis goed werkt is een goede indicator dat onze dienst goed werkt. Ergens in dat wifi netwerk zat de bottleneck. Maar wat precies.., geen idee.

Dit is niet echt een sterke verklaring, aangezien de iTV app op de Samsung-tablet wel werkt. Op hetzelfde wifi-netwerk.

Ik begrijp de neiging om het probleem af te schuiven op het hotel-wifi, maar het is niet daadwerkelijk een productieve instelling die leidt tot verbetering van de Apple iTV app en de diensten van KPN.


Als ik een issue doorstuur naar de technische dienst moet ik er rekening mee houden dat het reproduceerbaar is.  Dat is bij dit geval geen haalbare kaart. We weten immers niks van het wifi signaal in dat hotel.  Zo'n ticket zal dus onmiddellijk worden  afgewezen. :-(


Het wifi is het probleem niet, aangezien de Samsung tablet met de iTV app er wel mee overweg kan.

Als de Apple iTV app er niet mee overweg kan, is dat een probleem in de Apple app, niet in het wifi.

Er is natuurlijk ook nog de optie om het probleem proberen te reproduceren. Het is voor een ontwikkelteam bij KPN makkelijk om een test in de richten waarbij het dataverkeer in snelheid gelimiteerd wordt (simuleren van een slecht wifi) en te kijken hoe de Apple app daarop reageert.