Skip to main content
Beantwoord

iTV app op Samsung tv biedt geen overzichtelijke TV gids

• June 5, 2026
  • 9 reacties
  • 122 keer bekeken

iTV app biedt geen overzichtelijke TV-gids. Vooral plaatjes. Kies voor één regel per zender. Tevens loopt app soms vast bij kiezen andere zender via de TV gids.

Beste antwoord door PeterG

Alleen op Samsung en LG zijn nog de oude app. Voor Tizen én WebOS is de nieuwe nog in ontwikkeling. Helaas is er al een jaar vertraging mee. Er wordt geen prognose meer genoemd. 

Ik had een tijdje geen ontvanger in de woonkamer. Keek en programmeerde (voor opnemen) in die periode via de laptop. Want de gids met plaatjes is inderdaad vreselijk. 

Inmiddels hangt er een Android-TV boxje aan m'n Samsung en gebruik dus de Android-TV app. En dat is de nieuwe met gids a la laptop. 

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2026

Het bedoelde overzicht staat wel op de website tv.kpn.com/tv-gids

Dus waarom niet in de app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Alleen op Samsung en LG zijn nog de oude app. Voor Tizen én WebOS is de nieuwe nog in ontwikkeling. Helaas is er al een jaar vertraging mee. Er wordt geen prognose meer genoemd. 

Ik had een tijdje geen ontvanger in de woonkamer. Keek en programmeerde (voor opnemen) in die periode via de laptop. Want de gids met plaatjes is inderdaad vreselijk. 

Inmiddels hangt er een Android-TV boxje aan m'n Samsung en gebruik dus de Android-TV app. En dat is de nieuwe met gids a la laptop. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2026

Bedankt Peter, ik heb inderdaad een Samsung tv. Vrij nieuw maar dat helpt dus ook niet. Dat huidige plaatjesoverzicht is inderdaad rampzalig. Hopelijk gaan ze toch een nieuwe versie uitbrengen op Tizen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2026

Heb je trouwens geen tv ontvanger van kpn, ​@Ronald xx ? Één, de eerste, is zelfs gratis. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 6, 2026

De tv-ontvanger bleek stuk te zijn na ontvangst. Er wordt weer een nieuwe verstuurd….  Anderzijds ben ik ook niet gecharmeerd van de extra witte afstandsbediening. De iTV app werkt gewoon met de originele fraaie samsung afstandsbediening. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 6, 2026

Die Samsung afstandsbediening is heel onpraktisch met andere zender kiezen. Zonder losse cijfertoetsen. 

Samsung ondersteunt alles met HDMI CEC voor Android-TV boxen. Maar nou net de ch up en down ook niet. Ik gebruik dan vaak de minigids. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Ronald xx, welkom op de community. De ITV app voor Tizen is inderdaad nog een oudere app. Er wordt nog aan een TV+ versie voor Tizen gewerkt, maar die is er nog niet zoals Peter al zegt.

Voor de huidige Tizen app is geen ontwikkeling meer, dus tot de TV+ app gereed is zal de gids zo blijven. Als je de nieuwe tv-ontvanger hebt kan je daarmee ook kijken. Daarbij kan je de witte afstandsbediening afstemmen zodat je alleen die nodig hebt om tv te kijken: 

Voor andere dingen op de tv zelf (zoals apps) kan je de Samsung afstandsbediening dan kunnen gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2026

Bedankt Jasper. Jammer dat er nog geen opleverdatum is van de nieuwe Tizen app. En jammer van een witte enorme afstandsbediening. Hopelijk wordt eea doorontwikkeld. 

Jasper van KPN
Moderator

De ontwikkeling blijft gaande, die stopt niet. Als er een update is over de app voor Tizen kondigen we dat natuurlijk aan.