Ik gebruik voor TV kijken alleen nog maar de app, ook de jonge kinderen kunnen er prima mee overweg.
Zelf loop ik tegen twee ongemakkelijkheden aan: spoelen en snel bij een zender komen.
Spoelen: het beeld gaat niet mee of, net als bij bijv. Netflix, zie ik geen previews bij spoelen. Gevolg: gokken en overmatig starten stoppen met spoelen. Kan dit anders? Is er een sneltoets om bijv 30 sec vooruit te gaan (zoals o.a. op de Android app)? Ergens een instelling?
Zender kiezen/TV kijken: bij het starten van de app zou ik het liefst willen dat hij direct naar de laatst gekozen zender gaat. Is dit in te stellen? Zo nee, wat is dan de snelste manier om op live televisie te komen? Nu moet ik met afstandsbediening naar het linkermenu, optie TV kijken en dan in de lijst naar de zender gaan. Met wat pech staat hij ergens bij kanaal 50 (dat onthoud hij wel) en moet ik heel wat navigeren als ik bijv. naar NPO3 wil. Ik zou dan wel een willekeurige zender kunnen selecteren en dan de 3 op de afstandsbediening kunnen kiezen. Hoe dan ook, allemaal extra handelingen. Ben blij met de app maar zou het iets dichter tegen het gemak van de fysieke box aan willen hebben (primaire functie TV kijken dus)