Skip to main content

Sinds een paar weken werkt de iTV-app van KPN niet meer op mijn Acer Chromebook. Heeft bijna een jaar uitstekend gewerkt, maar nu dus plotseling niet meer! Met opstarten lijkt het alsof alles goed gaat, maar wanneer een zender opgeroepen wordt, wordt het scherm zwart met het welbekende draaiende rondje. Vervolgens alleen mogelijk om de app af te sluiten. Ik heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar geeft geen resultaat. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Met Google Chrome (Windows 10 hier) moet ik altijd met de volledige link naar de site, dus met http… http://tv.kpn.com .

Bovendien moet ik zo'n beetje elke 2 tot 3 maanden alle met tv.kpn gerelateerde cookies ff wissen.


Hallo Peter! Dank je voor het meedenken, maar via de browser kijken lukt nog steeds. Mijn probleem gaat over de iTV app van KPN. Deze werkt dus niet meer op mijn Chromebook..😉.


Is er dan ooit een iTV app voor de Chromebook geweest?


Is er dan ooit een iTV app voor de Chromebook geweest?

Hmm, een app op de Chromebook heb ik ook niet van gehoord. 

Voor laptops (en desktops) heeft kpn de website http://tv.kpn.com .

Er was ooit een app voor Windows maar die wordt al jaren niet meer gedistribueerd of onderhouden. 


Hallo wjb! Zekers, gebruik hem al bijna een jaar. Staat ook nu nog in de Play store, ook geschikt voor mijn apparaat...  Ik ben bang dat KPN een update heeft uitgevoerd zonder rekening te houden met Chromebook gebruikers..😡


Hmm. Is vast niet bedoeld voor een laptop als Chromebook. Zie ook hier

… te gebruiken op laptop en desktop …

 

Op een Chromebook "kun” je ook de app voor Android (mobiele apparaten/tablet) bereiken via de Play Store. Maar deze is niet voor de Chromebook gemaakt en bedoeld.

Zie ook

 


Hallo wjb! Zekers, gebruik hem al bijna een jaar. Staat ook nu nog in de Play store, ook geschikt voor mijn apparaat...

Ik heb nog nooit gehoord van een TV App van KPN voor de Chromebook. Die bestaat naar mijn weten ook niet. Ik weet dat het mogelijk is om Android apps op een Chromebook te installeren maar daarmee is nog niet gezegd dat de Chromebook door KPN ook ondersteund wordt.


Is er dan ooit een iTV app voor de Chromebook geweest?

Veel Android apps werken goed op een Chromebook is mijn ervaring.


Hoi @Andre129, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een flink eind op weggeholpen heeft, hoewel de app wel werkt op chromebooks is deze daar niet helemaal optimaal voor, mijn advies zou dan ook zijn gewoon de web-versie te gebruiken.
Dat gezegd hebbende helpt het regelmatig even te checken voor updates en ook andere apps zoals chrome geüpdatet te houden. 


Hoi @Andre129, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al een flink eind op weggeholpen heeft, hoewel de app wel werkt op chromebooks is deze daar niet helemaal optimaal voor, mijn advies zou dan ook zijn gewoon de web-versie te gebruiken.
Dat gezegd hebbende helpt het regelmatig even te checken voor updates en ook andere apps zoals chrome geüpdatet te houden. 

Toch jammer dat de app niet meer werkt... zou fijn zijn dat de app ook voor chromebook geoptimaliseerd zou worden! Toch vreemd dat het bij mij altijd wel goed heeft gewerkt.... Chromebook wordt steeds vaker gebruikt als alternatief voor Windows laptops.