Skip to main content

Hi iedereen, hierbij een update.
 
De oorzaak is gevonden, de oplossing (nog) niet.

Het heeft te maken met de Chrome versie. Voor een aantal gebruikers is de update van versie 74 al beschikbaar; als je deze versie hebt (of nieuwer) werkt het helaas niet meer. Als je nog een oudere versie van Chrome hebt, heb je nog geen last.

Je vraagt je wellicht af wat Chrome met de iTV app te maken heeft. De player van de app gebruikt Chromium namelijk. De versie van de iTV app of Android maakt hierin overigens niet uit. Helaas is het niet mogelijk zelf Chrome te downgraden.

We zijn uiteraard op zoek naar een oplossing. Tot die tijd kun je eventueel de automatische updates van Chrome uitschakelen, om te zorgen dat je gebruik kunt blijven maken van de app.

Update 29 april

Update 2:

Er is een workaround gevonden om Chrome te downgraden. Niet de permanente oplossing natuurlijk, maar zal wel werken totdat het volledig is opgelost.

- Ga naar Apps > Chrome
- Kies “Verwijder updates” of “Disable” 
- Je krijgt een pop-up te zien waar gevraagd wordt of je terug wilt naar de factory version, dit moet je accepteren
- De updates worden verwijderd en je bent terug op versie 71.
- Vergeet niet om automatische updates voor Chrome uit te schakelen in de Play Store 


Zodra we meer weten over de uiteindelijke oplossing lees je het hier!

Update 3 opgelost

 

Het ziet voor mij uit alsof dit probleem weer speelt - iig met de volgende settings:

Samsung Galaxy S9

Android 9

Google Chrome 80.0.3987.117

KPN iTV 6.5.9.1

 

Samsung Galaxy Tab S3

Android 8

Google Chrome 80.0.3987.117

KPN iTV 6.5.9.1

 

De app meldt geen problemen bij de zenders NPO 1, 2, en 3, maar bij alle andere tot nu toe geteste zenders komet de foutmelding “An error occured while starting the video”.

 

Komt er nog/weer een echte oplossing?


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ja hier ook heb zo de pest in.  Kan verdorrie niet meer tv kijken op mijn iPad.  Nou lekker dan kan beter overstappen weer naar Ziggo ofzo ? En nu ? 


Zou je de app eens willen verwijderen, je toestel opnieuw opstarten, daarna de app weer installeren.

 

Je zou eens kunnen testen of het via de website  tv.kpn.com  wel werkt,

Dan moet je wel eerst even de desktop site gebruiken, voor je inlogt zie desktopwebsite met de Chrome-browser 

Daarna naar de website tv.kpn.com

 

 


Hi @gubbex en @Bren75. Er zijn geen algemene problemen bekend met de app(s). Het topic waarin jullie reageerden was al oud en opgelost. Ook ik ben benieuwd of het verwijderen en opnieuw installeren van de app werkt op Android.

Verder ben ik benieuwd welke problemen worden ervaren op iOS, en welke iPad je gebruikt.


Ik heb mijn chroom teruggezet naar 7.0 nu werkt het wel maar wel belachelijk dat je dat moet doen . 


Maar niemand heeft volgens mij gezegd dat je dat moet doen, toch? Alleen de app een keertje verwijderen en weer installeren. Indien je op de browser problemen ervaart kun je het beste de cache legen.