Skip to main content

Ik heb al eerder een vraag gesteld via dit forum, helaas is een reactie van KPN uitgebleven. Telefonisch contact leggen via het 0800 nummer is vrijwel onmogelijk. Je wordt afgescheept met een sms bericht met een link.

Het probleem is dat een deel van mijn zenderpakket (o.a. Duitse zenders) niet zichtbaar zijn in de app. Ik betaal hier wel maandelijks voor. Hoe kan dit worden opgelost?

 

 

 

 

@Robski01

Voor een deel van de zenders (waaronder inderdaad de Duitse zenders) heeft KPN niet de rechten om deze zenders via de app weer te geven. 

Je kan die zenders wel gewoon thuis zien via jouw interactieveTV-ontvanger. Je kunt de app zien als een extra service van KPN. Maar dan inderdaad niet voor alle TV-zenders. Zo zijn bv ook erotische zenders niet zichtbaar via de app. 


Je moet het net zo zien als de app  voor mobiele apparaten leuk voor een extra tv niet een volwaardige vervanger van het kastje.


Dank voor het reageren!

@Noordzee, is het niet hebben van bepaalde rechten ook de reden dat het pauzeren niet werkt? Beeld staat wel stil, maar bij het hervatten wordt de uitzending weer "live" en gaat dus niet verder waar er gepauzeerd is. 


Dat weet ik niet. Heb je dat alleen via de app? Mogelijk heeft @Galdor68  een antwoord op jouw aanvullende vraag. 


Ja, @Noordzee. Klacht alleen op de Samsung TV met ITV app. Tweede TV met kastje functioneert beter.

App is verder best handig op Samsung TV (bijv. Alles met 1 afstandsbediening) maar heeft dus (nog) wel enige beperkingen of kinderziektes


Over dat pauzeren durf ik nu niets te zeggen, goed mogelijk dat we enkel live kunnen kijken.


Hoi @Robski01. Zoals Noordzee hierboven al uitlegt is het niet mogelijk om naar alle zenders te kijken via onze Smart TV app. Pauzeren zou wel mogelijk moeten zijn. Als je op dit moment niet kan pauzeren is het misschien de moeite waard om de app opnieuw te installeren. Op deze pagina kan je meer teruglezen over onze Smart TV app. 


Ik zal vanavond even testen of ik hetzelfde probleem heb op 2 Samsung tv's


Hoi @Vikash , dank voor het reageren. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, helaas werkt het pauzeren nog steeds niet. 

Zijn er nog updates gepland voor deze app? 


Ik heb zoals beloofd even getest op qled q70r en op de ue325300. De eerste keer dat ik testte op de q70r had ik hetzelfde probleem als @Robski01 . Daarna ging het wel goed op de ue325300. Toen nog een keer getest op de q70r en nu gaat het wel goed  Maar de eerste keer zoals gezegd dus niet. Pauzeren lukte wel maar hervatten op dat punt ging niet goed  De uitzending ging live verder  Daarna met volgende test ging het op beide tv's wel goed. 


Zet ik de smart tv op pauze zie ik een teller oplopen live+ x.xx min.sec.eerste keer pauze ging het niet op dezelfde plek verder elke navolgende keren wel. Hierbij is de app niet afgesloten. Daarna de app afgesloten en opnieuw leek het meteen goed te gaan.


Hallo @Galdor68 en @pietheingrun,

Dank voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb het zojuist zelf ook nog een aantal keren geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Blijft het beeld bij jullie bij een kanaal wisseling trouwens ook een seconde of 3 stilstaan?

Ik overweeg dan ook om het KPN kastje maar weer terug te plaatsen. De ITV app en mijn Samsung TV (The Frame QE49LS03RSSXXN) lijken geen gelukkig huwelijk. Erg jammer aangezien je dan toch weer een extra afstandsbediening nodig hebt. Alle andere apps werken trouwens wel goed op deze TV. Daarom ook mijn vraag aan @Vikash of er nog ITV updates aankomen.


Ja dat lijkt even te duren, als ik meetel zelfs langer dan 3 ik kom op 6 of meer.

Voor het gevoel dus de kijkbeleving is het beeld beter fijner om te zien dan de Arris vip2952 v2.

Voor de compleetheid ik kijk op een UE49NU7100. Wil ik snel een kanaal kijken gebruik ik de app. Voor de rest zoals terug kijken de ontvanger. Kunnen we meer kanalen en het ondemand aanbod zien heeft voor mij persoonlijk de app de voorkeur.

Je betaald uiteindelijk voor het kijken via de ontvanger deze stof laten happen is een beetje zonde. Met meer functionaliteit en content mag de ontvanger best terug tegen reductie van de totaal prijs dat hoeft niet specifiek uit het stukje tv te komen.


@Galdor68 in principe zou het beeld beter moeten zijn op het kastje ivm de hogere bitrate . Ik kan ook niet zeggen dat ik die ervaring deel. Het beeld is overigens zeker niet slecht  Alleen bij snel bewegend beeld wat schokkerig. 

@Robski01 als je de one remote afstandsbediening hebt van Samsung : deze werkt aardig als vervanger van de kpn afstandsbediening. Hij installeert de afstandsbediening automatisch zodra je het kastje aansluit  Alleen het aan en uitzetten van het kastje lukt niet met de one remote. De rest is allemaal te bedienen, zijn het soms met een omweg.

 

Ps het beeld blijft idd 3 seconden stilstaan na zappen

Ps2:het live pauzeren gaat na nog een paar keer testen niet altijd goed. Zelfde probleem als jou. 


@pietheingrun met die one remote bedien je het menu van de TV ontvanger?

Dat is het probleem met kijkbeleving via het kastje zou het beter moeten zijn. Toch kijkt alles ook deze app rechtstreeks op de smart tv beter. Ik heb nog niet zolang toegang en ben verbaasd dat ik deze al kan gebruiken. Mijn grootste minpunt is wat ik al scheef het aanbod. Waar zijn de regionalen waar is het pluspakket aanbod de films en series.

Ik geef niks om voetbal maar zie niks storends op kanaal 14 of net studio sport.


Klopt met de one remote kun je ook het menu bedienen. Eerst de home knop indrukken . Dan krijg je het tizen menu. Dan naar het kpn logo. Boven het kpn logo zie je vervolgens een start knop (en daarnaast de knop voor de gids) waarmee je het menu vd tv ontvanger naar voren krijgt. 


Daarom ook mijn vraag aan @Vikash of er nog ITV updates aankomen.

Op korte termijn nog niet helaas. Zodra er een update komt voor deze app, laten we dat zeker weten.


Hoi @Vikash, dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik het best vreemd dat KPN deze app niet optimaliseert. Zeker gezien het feit dat er de nodige beperkingen aan hangen. Via dit forum is er door meerdere personen waardevolle input gegeven. Via andere topics over de ITV app is hier zelfs door KPN medewerkers om gevraagd. Doe er dan ook iets mee, zou mijn suggestie zijn. 

 

@pietheingrun, @Galdor68 en @Noordzee, dank voor jullie reacties. Ik ben een stukje wijzer geworden en zie dat er meerdere Samsung bezitters "worstelen" met de ITV app. Zou Ziggo trouwens ook een app hebben?😉


Ziggo heeft Go niet voor Smart TV's mijn's inziens ook niet nodig. Vind net iets over een test

Canal Digital functioneler en provider onafhankelijk 😉

 


Hoi @Vikash, dank voor je reactie. Persoonlijk vind ik het best vreemd dat KPN deze app niet optimaliseert. Zeker gezien het feit dat er de nodige beperkingen aan hangen. Via dit forum is er door meerdere personen waardevolle input gegeven. Via andere topics over de ITV app is hier zelfs door KPN medewerkers om gevraagd. Doe er dan ook iets mee, zou mijn suggestie zijn. 

Ik zal het zeker intern doorgeven en ga er vanuit dat onze app in de toekomst verbeterd wordt. Ik weet alleen niet wanneer. Zodra hier meer over bekend is zullen we dat zeker laten weten.

 


Hallo @Vikash, ik zou het waarderen als je mij op de hoogte houdt van updates en verbeteringen. Ik heb gisteren mijn KPN kastje weer terug geplaatst en de Samsung One remote afstandbediening ingesteld voor gebruik. Hiermee zijn alle nadelen van de ITV app vooralsnog weggenomen. Het bedienen met de Samsung One remote AB is prima te doen maar wel wat minder intuïtief als bij de ITV app. Waarschijnlijk kwestie van wennen.


Natuurlijk doen we dat. Ik begrijp dat het wennen is. Als er ontwikkelingen zijn, dan zullen we dit zeker delen op het KPN Forum. 


@Robski01 als je 2x op de 123 knop klikt op de one remote worden de functies beschikbaar van de groene blauwe gele en rode knop. Aan en uitzetten vh kastje kan ook in het tizen menu zag ik, met de knop ' stroom' 


Reageer