Skip to main content

Ik heb de app op mijn televisie geinstalleerd en wanneer ik normaal TV kijk doet hij het , maar als ik even op pauze druk en daarna weer verder wil afspelen dan buffert hij continu.

Het probleem zit niet in het netwerk, maar volledig in de app. (internet is bedraad en 120Mbit)

Zoals ik al stuurde live kijken werkt redelijk tot goed, maar even pauze en het is drama.

 

Ook neemt hij niet altijd op (met name Nederland 1,2,3).

 

KPN zegt doodleuk de app opnieuw te installeren en als dat niet werkt, het al oude bekende kastje weer te gebruiken.

Waarom is de app dan beschikbaar? dan hed KPN de app net zo goed niet kunnen uitbrengen.

 

Ik vroeg mij af, zijn er anno (eind) 2021 nog steeds mensen die deze (of andere) problemen ondervinden met de app?

 

Naar mijn mening zou dit niet meer zo mogen zijn en hoor dan ook graag wat de oplossingen kunnen zijn. (en niet komen met de oplossing het kastje er weer tussen te plaatsen).

 

Ik zie een passende oplossing graag tegemoet.

 

mvg.

@RonnievB , welkom op het forum.

 

Het advies van KPN klopt, het beste is om de app de verwijderen en opnieuw te installeren.

Je bent niets kwijt daarna.

 

P.S.

Met een lossen KPN tv decoder heb je wel een veel mooier beeld (vooral op glasvezel kanaal 661-670 (de eerste 10 kanalen in de originele stream van 12,5MB))


Beste Joop2011, bedankt voor uw antwoord, maar ik ben het niet geheel met u eens, ik heb een oude ontvanger welke KPN niet wilde ruilen. Het beeld op mijn OLED tv met de app is vele malen scherper dan met het oude kastje. (helaas is er bij ons ook nog geen glasvezel beschikbaar maar heb ik een zeer stabiele 100Mbit lijn.

Ik heb de app al meerdere keren geïnstalleerd maar het probleem wordt hiermee niet verholpen.

Live kijken gaat prima, maar wanneer er even pauze ingedrukt wordt gaat hij daarna vreselijk veel en vaak bufferen en is het programma niet meer normaal te bekijken.

 

Anno 2021 zou je toch moeten kunnen verwachten dat er geen extra hardware nodig is om een stream goed door te geven.

 

mvg.

 

 


Welke KPN tv ontvanger heb je dan?

Ik gok op de 1853 en dan kan het kloppen.

Als je deze hebt, kan je hem kosteloos ruilen. Bel gratis 0800-0402

 

Ik gebruik de app alleen als de KPN tv ontvanger niet werkt (gebeurd gelukkig heel erg zelden).

 

En of je anno 2021 geen losse decoder meer nodig hebt?

Beide hebben hun eigen voor en nadelen.


Hoi @RonnievB . Welkom op het forum.

De app werkt doorgaans prima. Iedere tv is echter weer anders. Uiteindelijk moet de app het wel doen met hardware die in jouw tv zit. Soms is dat nog voor verbetering vatbaar.

Heb je ook een specifiek typenummer van jouw tv?