Skip to main content
Beantwoord

iTV app werkt niet meer op Chromecast Google TV als ik thuis ben

  • October 13, 2022
  • 12 reacties
  • 1971 keer bekeken

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Afgelopen dinsdagochtend lijkt er iets gebeurd te zijn met mijn modem, mijn wifi netwerk was niet meer te vinden. Nadat ik had ingelogd op het modem bleek de netwerknaam (SSID) weer terug gezet te zijn naar de standaard instelling zoals deze op de sticker op het modem staat. Aanpassen van de SSID en wachtwoord naar mijn eerdere instellingen zorgde ervoor dat alle apparaten wel weer verbinding maakten met het netwerk en internettoegang hadden, maar de iTV app op de Google TV blijft dezelfde foutmelding geven.

Het verwijderen en opnieuw installeren van de iTV app op de Google TV lost het probleem niet op. TV kijken via de TV ontvanger werkt wel normaal (op één TV kijk ik via de ontvanger, op een andere TV via de iTV app op de Google TV). De iTV app werkt op een telefoon of tablet wel normaal.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

 

Beste antwoord door Erik van KPN

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.

En als je naar een Belgische zender kijkt?

Ook die kan ik niet kijken op mn telefoon, net als BBC One en Two. Krijg dezelfde melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger".

Dan hoop ik dat er snel een moderator van kpn zal reageren om dit administratieve probleem te verhelpen.

 

Dank je, @Steven217. Ik heb een melding aangemaakt hiervoor die door de back office verder opgepakt zal worden. Kan zijn dat ze nog even contact met je opnemen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2022

Helemaal niemand die een idee heeft hoe dit probleem opgelost kan worden, ook geen moderator van KPN? @TV Apps Team ?


wjb
Wijsgeer
  • October 15, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.


wjb
Wijsgeer
  • October 15, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.

En als je naar een Belgische zender kijkt?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.

En als je naar een Belgische zender kijkt?

Ook die kan ik niet kijken op mn telefoon, net als BBC One en Two. Krijg dezelfde melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger".


wjb
Wijsgeer
  • October 15, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.

En als je naar een Belgische zender kijkt?

Ook die kan ik niet kijken op mn telefoon, net als BBC One en Two. Krijg dezelfde melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger".

Dan hoop ik dat er snel een moderator van kpn zal reageren om dit administratieve probleem te verhelpen.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 16, 2022

Hey @Steven217, hier is een moderator :) Wil je jouw forumprofiel invullen? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kijk ik dit na. 

Dank voor je hulp, @wjb!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2022

@Erik_ ik heb het profiel ingevuld


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 16, 2022

U gebruikt toch geen VPN-verbinding ofzo?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2022

U gebruikt toch geen VPN-verbinding ofzo?

Nee ik heb geen VPN verbinding 


wjb
Wijsgeer
  • October 16, 2022

U gebruikt toch geen VPN-verbinding ofzo?

De kans daarop lijkt mij nihil immers de Google TV is via wifi rechtstreeks met een Experia Box V10 verbonden en dat betekent dat @Steven217 dus een VPN cliënt op de Google TV zou hebben moeten installeren.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2022

Bij het openen van de iTV app op de Google TV krijg ik de volgende foutmelding: “Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen maken van deze app, dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding”.

De Google TV is verbonden is via wifi direct verbonden met mijn KPN modem (Experia box v10). Het apparaat heeft internet toegang, andere apps als Netflix en YouTube werken wel. Alleen de iTV app geeft bovenstaande foutmelding.

Dit lijkt een administratief issue te zijn waarbij de koppeling tussen jouw TV abonnement en jouw Internet aansluiting verloren is gegaan.

Kan jij op een tablet of telefoon die aangesloten is op jouw wifi de Duitse publieke zenders kijken?

Ik krijg op mn telefoon en tablet bij deze zenders (en nog een aantal andere buitenlandse zenders) de melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger". Op de tv ontvanger kan ik ze wel bekijken.

En als je naar een Belgische zender kijkt?

Ook die kan ik niet kijken op mn telefoon, net als BBC One en Two. Krijg dezelfde melding "Deze zender is alleen beschikbaar op de tv-ontvanger".

Dan hoop ik dat er snel een moderator van kpn zal reageren om dit administratieve probleem te verhelpen.

 

Dank je, @Steven217. Ik heb een melding aangemaakt hiervoor die door de back office verder opgepakt zal worden. Kan zijn dat ze nog even contact met je opnemen.