Skip to main content

Ik zie veel gelijke klachten voorbij gaan, maar zelden een bevredigend antwoord. Ik zit in Frankrijk en heb relatief slechte WiFi. Maarrrrrr……. Netflix, Disney+ en HBO Max werken perfect. Alleen KPN iTV blijft steeds hangen. Dat brengt mij toch bij de conclusie dat het problemen in de KPN app zit. Ik begrijp dat streamen van live tv wellicht meer gecompliceerd is, maar gooit er dan een vertraging in. Ook heb ik de indruk dat de beeld resolutie van KPN één van de boosdoeners heb. De anderen bieden een mindere, zij het zeer acceptabele beeld kwaliteit. Dus wat gaat KPN er aan doen?/

Hallo @P2D, welkom. 

Je hebt  een beetje gelijk. Video apps hebben een buffer waarin zij een deel van het programma dat je streamt alvast opslaan. Dit buffer is ervoor om te zorgen dat als je internetverbinding een korte onderbreking heeft, de video niet gelijk stopt. In plaats daarvan wordt dan het in de buffer opgeslagen stukje gebruikt. Meestal is de verbinding dan ook weer in orde, en kan de video gewoon doorgaan. Dit buffer wordt dan steeds bijgevuld.

Vaak is een internetverbinding in het buitenland, vooral bij vakantieplekken, minder stabiel dan je van thuis gewend bent. Ook als je zelf geen overduidelijke verbrekingen ervaart kan de verbinding wel veel microverbrekingen hebben. Dit zijn hele kleine verbrekingen die je dan zelf niet merkt als je gewoon (bijvoorbeeld) met je telefoon op internet zit. Maar een video app merkt dit wel omdat die een constante verbinding moet hebben.

Het buffer van een video app kan verbrekingen dus opvangen. Maar hoe effectief ze daarin zijn hangt af van twee dingen: 1) hoe groot het buffer is, en 2) hoe veel verbrekingen er zijn.

De KPN iTV app buffert minder lang dan apps zoals Netflix en Disney+. Hierdoor kan het bij een onstabiele verbinding voorkomen dat je met onze iTV app meer issues hebt dan met een andere video app.

Ook is live tv kijken natuurlijk meer afhankelijk van een stabiele internet verbinding dan bijvoorbeeld Netflix die de video al veel verder vooruit kan downloaden. 


In Italië is de itv app echt een drama. 3 seconden beeld en komt dan in een loop. Opnieuw installeren helpt niet. NPO Start heb ik gewoon perfect ontvangst. Ook voorgaande jaren dezelfde problemen KPN. Tip “U moet uw virusscanner en VPN uitzetten”??? Bijzonder vreemde tip maar het werkt ook nog niet eens. Echt KPN onwaardig. Duur all-in abonnement (< 110€ om) en mobiel 100Gb abonnement die overigens in Italië niet vooruit te branden is (Vodafone van mijn werkgever geen probleem). Je zou bijna overstappen…..


Inderdaad..KPN is niet in staat is in te spelen op de behoefte van mensen om in het buitenland, zeker tijdens de zomervakantie TV te kunnen streamen. Ook wij zijn regelmatig in het buitenland en proberen met iTV TV te kijken. KPN biedt een slecht werkende oplossing aan. De stream hapert regelmatig, of werkt uberhaubt niet. Wanneer je bijvoorbeeld op de website uitzending gemist van de NPO gebruikt loopt de streaming als een trein! Natuurlijk is er altijd een bepaalde technische reden waarom iTV niet werkt, maar dit mag geen excuus zijn voor zo’n groot bedrijf als KPN met zoveel technische kennis. iTV is nu onbruikbaar op 90 % van de campings!. In de commerciele brochure, wordt een geheel andere performance van iTV voor gesteld. Inderdaad je zou bijna overstappen.

PS ik heb de zelfde klacht als een lotgenoot hierboven, toch schrijf ik ook mijn klacht omdat ik hoop dat iedereen dit doet zodat KPN geconfrontreerd wordt en zich gaat realiseren dat hier wel erg veel mensen last van hebben. 


Zit nu in z- Frankrijk, kpn itv app een drama.......niet te doen.  Hangt om de 2 sec vast , op WiFi of 4g maakt niet uit.  Kom op zeg , dit kan toch niet meer vandaag de dag !!!! Doe er eens wat aan zou ik zeggen.  Al jaren kpn compleet.......en dan dit,  wel een afknapper hoor. Heeft Ziggo dit ook ???


Nou idd itv app werkt voor geen meter! Vind dit zó slecht voor een grote aanbieder als KPN! Wij zitten op dit moment in Italië en die app blijft maar bufferen om de paar seconden…met ziggo dit nooit gehad, dus stappen wij na het jaar te hebben volbracht weer gauw over naar ziggo!


Inderdaad is de app een drama.zelfs op campings met goede WiFi niet vooruit te branden.alle andere apps zoals Netflix werken probleemloos. KPN doe er wat aan.


Zit in Duitsland en de App werkt voor geen meter.. Ik had voorheen Ziggo en had overal in de EU prima TV op de App. Dit is echt bagger.


Hier ook, KPN iTV werkt voor geen meter! Bufferen en verbinding weg. Ingelogd met schoonvader zijn ziggo Go app en geen enkel probleem. Kom op KPN.! Fix dit nu eens een keer!!