Skip to main content

Sinds afgelopen vrijdag aangesloten op het kpn netwerk, na overstap van ziggo. Ik gebruik de iTV app op meerdereĀ iPads (iOS 12 en 14). Helaas sinds vrijdag avond krijg ik na enkele seconden zwart beeld en wel geluid als ik via de app kijk. Zowel bij live uitzendingen als terugkijken. Kwaliteit aanpassen geeft geen verschil.

Als ik op de tv kijk met de 4K ontvanger, geen probleem. Ook via de app op mijn LG tv via wifi geen probleem.


ik heb een speedtest gedaan, op de slaapkamer haal ik +/- 40/50mbit down en 30mbit up in de uithoeken en naast het AP 175mbit down en 60mbit up. Gemeten op de iPad. Beide zouden ruim voldoende moeten zijn om te streamen. Andere streamings apps zoals Netflix, prime open Disney+ werken voortreffelijk (zoals ik gewend was via ziggo)

aan mijn infrastructuur is niets veranderd, maak gebruik van Ubiquity uap ac pro accespoints welke via een switch op het EB v10 gekoppeld zitten (voorheen zat mijn ziggo modem hierop)
Ā 

bijzondere is dat ik afgelopen week de iTV app geprobeerd heb op de ziggo lijn, had de kpn toegangscode al ontvangen, dit werkte naar behoren. Nu zie ik dat kpn toevallig ook afgelopen vrijdag een update heeft released van de iTV app (v7.4.1). Zou het dan zo toevallig zijn?

Ā 

Ondanks de vlekkeloze installatie van de kpn service monteur (top vent), beetje vervelende binnenkomer bij kpn. Kan iemand mij helpen?

Hoi @Gbinsb, leuk dat je vrijdag bij ons aangesloten bent, en welkom op ons forum! Wat apart dat de iTV app vooraf goed werkte, maar sinds vrijdagavond op de iPads niet goed meer werkt. Op alle andere apparaten werkt het goed lees ik, gelukkig.Ā 

Aan de internetverbinding kan het bijna niet liggen, gezien alles dat je hebt geprobeerd en je uitleg. Werkt de app na enkele seconden helemaal niet meer, of komt het beeld wel weer (even) terug? Maakt het nog uit naar welke zenders je kijkt, dus gebeurt dit op alle zenders of alleen op bepaalde? En helpt het als je de iTV app verwijdert en opnieuw op de iPads installeert?Ā 


Hallo Alexandra, dank voor je reactie. Ik moet wel zeggen dat mijn gebruikerservaring met de kpn iTV app op het ziggo netwerk beperkt is hoor. Ik heb ongeveer een half uurtje tv gekeken, en wat willekeurige programmaā€™s terug gekekenĀ dat ging toen zonder hickups.

Wanneer ik kijk via de app op mijn slaapkamer,Ā op willekeurige (live) kanalen ofwel het beeld bevriest ofwel het wordt zwart. In beide gevallen loopt het geluid gewoon door. Het beeld komt dan ook niet meer terug. Af en toe als je van kwaliteit schakelt, dan zie je weer enkele seconden beeld en valt het weer weg. Ik heb de ipad met iOS 12 helemaal gereset en de App opnieuw geĆÆnstalleerd (geen backup terug geladen), de andere iPad iOS 14 heb ik verwijderd en opnieuw geĆÆnstalleerd.

Ik heb dan ook de afgelopen dagen meer naar Netflix en prime gekeken, dit gaat perfect op de hoogste kwaliteit. Dat vind ik zo bijzonder.

Ik ben ook weer even in mijn router en AP gedoken, dit staat allemaal op automatisch. Toch even een vast kanaal gekozen, ook met zendvermogen gespeeld, dit geeft geen verbetering (in bijna alle gevallen zegt ubiquity een WiFi experience van boven de 90%)in de slaapkamer zit ik op 2.4ghz band.

Nu wanneer ik zo goed als naast het AP sta, en ik de maximale snelheid haal (5ghz band) gaat het kijken via de iTV app goed, zowel live als terug kijken pakt het beeld goed op in hoogste kwaliteit.

Het lijkt er in mijn ogen op dat de iTV app bijzonder gevoelig is, en een hoge bandbreedte vraagt om normaal te functioneren. Ik hoop dat er snel een verbetering komt in de app.

Ā 


@GbinsbĀ Het is inderdaad wel apart, zeker aangezien andere apps zoals Netflix goed werken. Dichtbij je accesspoint gaat het wel goed. Is dat inmiddels nog steeds zo? Je maakt vast geen gebruik van de WiFi van de Experia Box vermoed ik, kan je eventueel (tijdelijk)testen of dat verschil maakt?Ā