Skip to main content

Om er nog maar eens over te beginnen…

Momenteel heb ik mijn huis aardig geautomatiseerd. Als ik wegga gaat het alarm aan, als ik thuis kom gaat het licht aan (om wat simpele voorbeelden te noemen).  Ook kan ik met spraak spotify laten spelen op bepaalde speakers. Helaas kan ik iTV nog niet bedienen zodat ik met spraak of via mijn centrale app de tv aan kan zetten op een bepaalde zender (en daarbij de lichten dimmen, gordijnen dicht, muziek uit, etc).

Wanneer kunnen we dergelijke functionaliteit verwachten (api of app op smartphone die ook de iTV ontvanger kan aansturen)? Dit wordt toch wel steeds meer een vereiste als zelfs de wasmachine en de vaatwasser al deze functionaliteit hebben...

Goede vraag, RIkkie. Dit soort automatisering wordt inderdaad alleen maar groter. Ik ga er dan ook vanuit dat we daar ook op willen inspringen. Maar meer dan die verwachting kan ik op dit moment niet uitspreken. Zodra we hier wel wat over te melden hebben zullen we dat natuurlijk ook gelijk doen.


Ik ben net begonnen met het experimenteren met een Harmony Hub.

Bedienen van TV ontvanger,  televisie en home cinema set met mijn tablet en telefoon en ook via spraak.