Skip to main content

Itv blijft weer steeds hangen. Streamen geeft nog steeds problemen. Dit is niet van de laatste tijd. Nieuwe router gekocht, nieuwe chromecast gekocht. Nog steeds de zelfde problemen. Kijk nu toch eens naar de ziggo app. Misschien kunnen jullie nog iets leren van de concurrent. 

Hoi @Reino ydema, het streamen gaat niet goed begrijp ik. Welke app bedoel je precies, op wat voor apparaat? Vorig jaar had je een topic over het streamen vanaf een iPad, is dat waar het nu ook over gaat, of gaat het over een andere app? Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken?


Itv blijft weer steeds hangen. Streamen geeft nog steeds problemen. Dit is niet van de laatste tijd. Nieuwe router gekocht, nieuwe Chromecast gekocht. Nog steeds de zelfde problemen. Kijk nu toch eens naar de ziggo app. Misschien kunnen jullie nog iets leren van de concurrent. 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

Wat is uw echte downloadsnelheid? Zie hier om te kunnen meten. 

 

U geeft aan nieuwe router gekocht?

Hoe is deze aangesloten?

En ondersteund deze IGMP Snooping? 


Zit op de camping met een vaste internet aansluiting. Maak gebruik van een Asus. Cast via een chromecast.

Maak gebruik van een tablet Samsung S7. En ook van en mobiele telefoon Samsung S10. Verder heel soms van een Ipad. Snelheid is geen probleem. Valt mij wel op dat, wanneer er voetbalwedstrijden of autoraces zijn,

Dus veel bekeken programma's dat het beeld steeds stil staat. Bij Ziggo zie je dit dus duidelijk niet heb ik ervaren.


Zit op de camping met een vaste internet aansluiting. Maak gebruik van een Asus. Cast via een chromecast.

Maak gebruik van een tablet Samsung S7. En ook van en mobiele telefoon Samsung S10. Verder heel soms van een Ipad. Snelheid is geen probleem. Valt mij wel op dat, wanneer er voetbalwedstrijden of autoraces zijn,

Dus veel bekeken programma's dat het beeld steeds stil staat. Bij Ziggo zie je dit dus duidelijk niet heb ik ervaren.

 

Is het een gezamenlijke WIFI op de camping? 

Dus 1 WIFI gebruikersnaam en wachtwoord op de camping. 

Een gedeelde dus en niet een persoonlijke. 


Eigen router vaste aansluiting. Eigen wifi


Eigen router vaste aansluiting. Eigen wifi

 

Wat is de echte download?

Kan je bijvoorbeeld meten met dit programma. (ook mobiel of op tablet) 


 


Deze op mijn netgear nigthawk

 


Staat zowel op de asus als ook op de nighthawk igmp snooping aan…? Dit is noodzakelijk voor ITV


Wat is igmp snooping en waar vind ik dat.?


https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 Maar dat is alleen van toepassing als je een tv ontvanger gebruikt. 


https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968 Maar dat is alleen van toepassing als je een tv ontvanger gebruikt. 

Eerste regel in zijn bericht ITV blijft hangen,  daar maak ik uit op dat de ontvanger blijft hangen


Wat is igmp snooping en waar vind ik dat.?

 

Via Google gevonden:

Wat doet IGMP snooping?

Met IGMP Snooping aan heeft het netwerk al snel door naar welke apparaten het multicast verkeer toe moet (de TV ontvanger) en stuurt de pakketten alleen daarnaartoe en de rest van de apparatuur ontvangt de pakketten niet meer.

 

Om de KPN tv ontvanger werkend te hebben voor de tv kanalen, moet IGMP Snooping aanstaan.

De router en / of switch moet natuurlijk wel IGMP Snooping ondersteuenen.

Anders kan je geen tv kijken bij KPN. 


De router en / of switch moet natuurlijk wel IGMP Snooping ondersteuenen.

Anders kan je geen tv kijken bij KPN. 

Kan wel @joop2011 
Maar met veel storing, dus is IGMP snooping wel een must.


IGMP snooping staat aan maar heeft met deze verstoring niets te maken. Gewoon een te zwaar belast itv netwerk. En dat is het.


IGMP snooping staat aan maar heeft met deze verstoring niets te maken. Gewoon een te zwaar belast itv netwerk. En dat is het.

 

Kijk je wel met de KPN tv ontvanger?

En welke heb je?

En is deze met een vaste UTP kabel aangesloten? (Netwerkadapters geven ook dit probleem).

 

Ik zie ook staan dat je een Chromecast hebt gekocht.

Kijk je via de KPN app?

Dis is helaas niet 100% stabiel en het beeld is iets minder mooi.

Advies, gebruik de KPN tv decoder en sluit deze zo wie zo aan met een vaste UTP kabel naar de router (bij mij is de de Experiabox V10).

 

Het netwerk kan het wel aan, dat mag geen probleem zijn.

Of bedoel je je eigen interne netwerk? 


Kijk via kpn app en stream via de chromecast naar de tv.. werkt gewoonlijk perfect. Alleen bij hoge kijkdichtheid heid. Gaat deze deze zo nu en dan stilstaan en zie je hem zoeken. Dat euvel moet worden opgelost.

 


Kijk via kpn app en stream via de chromecast naar de tv.. werkt gewoonlijk perfect. Alleen bij hoge kijkdichtheid. Gaat deze deze zo nu en dan stilstaan en zie je hem zoeken. Dat euvel moet worden opgelost.

 

 

Klopt bij de app, maar de meeste KPN kijkers kijken via de KPN tv decoder.

Dit is een heel ander probleem wat in de app zit.

 

Je kan veel beter kijken via de KPN tv decoder.

Heb je meteen ook een mooier beeld.

 

App en KPN tv decoder werken beide compleet anders en staan ook volledig los van elkaar wat betreft aantal kijkers etc. 

IGMP snooping heb je alleen nodig als je via de KPN tv decoder kijkt. 😉

Wij gingen daar ook vanuit. 


Voor wat betreft het beeld ben ik het met je oneens. Wij hebben net als thuis een schitterend beeld. En vwb IGMP even gegoogled . Is wel enebeld maar heeft hierbij geen nut. Casten gaat op dit moment weer goed, geen probleem. Maar kan zo maar weer anders. Enig onderzoek lijkt mij dus wel noodzakelijk van kpn uit.


Voor wat betreft het beeld ben ik het met je oneens. Wij hebben net als thuis een schitterend beeld. En vwb IGMP even gegoogled . Is wel enebeld maar heeft hierbij geen nut. Casten gaat op dit moment weer goed, geen probleem. Maar kan zo maar weer anders. Enig onderzoek lijkt mij dus wel noodzakelijk van kpn uit.

 

Het beeld ziet er best aardig uit.

Maar zet eens 2 dezelfde tv's met dezelfde instelling naast elkaar en je ziet het verschil.

Logisch, het HD signaal is voor de KPN app nog meer gecomprimeerd dan het gecomprimeerde HD signaal op de HD tv decoder.

Alleen de 10 HD glas kanalen op 661-670 zijn niet gecomprimeerde.

 

HD via app ongeveer:                         5,5 Mb/s

HD gecomprimeerd KPN tv decoder: 7,5 Mb/s

HD glas (originele stream):                12,5 Mb/s

 

Vooral in de diepte, kleuren en contrast kan je het verschil zien. 

Resolutie is in alle gevallen full HD

 

Voor de app heb je IGMP Snooping inderdaad niet nodig.

Voor de KPN tv decoder wel.


Het klinkt niet alsof het iets te maken heeft met kijkdichtheid, maar ik heb meer het gevoel dat het toch te  maken heeft met het Wifi netwerk op de camping. De snelheid is wel goed op de speedtest die je eerder deelde. Hoe is de stabiliteit, blijft het netwerk altijd werken op alle apparaten? Of valt die verbinding ook wel eens weg op bijvoorbeeld mobiele telefoons of tablets?


Heb het steeds bij gehouden. Maar heb nog niet meegemaakt dat het netwerk zo nu en dan wegvalt.

Hoor nu wel om mij heen dat ook bij de ziggo klanten het beeld even stil valt. Zit toch gemiddeld tussen de 60 en 100 mbs.


Weet je of de mensen die via Ziggo kijken ook via Wifi kijken, of kijken zij via een bekabelde verbinding? Hoeveel draadloze netwerken zijn er op de camping, zijn dat er heel veel of valt het mee?

Doordat tv kijken een live signaal is kan een kleine hik in de verbinding meer gevolgen hebben dan bij internetten. Zijn er mogelijk storingsbronnen die het Wifi netwerk in de weg zitten


Iedere caravan heeft een bekabelde aansluiting en een eigen modemrouter. Maak zelf gebruik van de 5 Ghz band.

Afstand tussen modem router en chromecast is nog geen 2 meter. Tussenwand is te verwaarlozen.

Op de server zijn 20 caravans aangesloten. Plus een wifi aansluiting voor de passanten op de camping.

 


Met de 5 GHz band zijn meer kanalen beschikbaar dan met de 2.4 GHz, het kan alsnog geen kwaad om een andere te proberen. Kijk je ook wel eens direct op je telefoon (of tablet) naar iTV, of altijd alleen met de Chromecast? Ik vraag me af hoe het beeld is zonder de Chromecast, gaat het dan wel goed, speelt dit dan ook?