Skip to main content

Alhier hetzelfde probleem. Smart tv van Philips (the one) me ingebouwde Chromecast. Tv en Smartphone op hetzelfde wifi netwerk. Casten video via YouTube werkt. Casten van iTV app video niet.

KPN app opnieuw geïnstalleerd nog steeds geen resultaat. TV meld ' klaar.om te casten', video op iTV app vraagt steeds opnieuw om video te starten.

 

Wie heeft een oplossing?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

Aanvullend, filmpjes via Facebook app en zelfs Dumpert app casten perfect. Ik dacht nog even misschien ligt het aan het feit dat het live tv is? Opnames via iTV casten lukt ook niet helaas. NPO1, 2 en 3 wel.

Ik lees veel over de software van Philips tv. In maart 2021 aangeschaft en software up-to-date.

Ben geen Einstein 🙂, maar ditmoet aan de KPN iTV liggen.

 

 


Ook via chrome browser op laptop kpn.tv.com geprobeerd. Afspelen op laptop geen probleem, maar casten zelfde probleem. Al het andere (niet KPN) naar tv casten geen probleem.


Ik lees hier veel op het Forum over casting problemen via iTV naar een Philips TV. Ik ondervind het zelfde probleem. Wifi op TV (met ingebouwde ChromeCast) is hetzelfde op Smartphone en Laptop. Via beide proberen te casten (iTV app en tv.kpn.com), helaas blijft TV melden “Gereed om te casten”.

Zowel videos op internet, opgeslagen videos, YouTube, Facebook en zelfs met Dumpert werkt casten perfect.

Heeft iemand de oplossing? Overweeg een losse ChromeCast of Apple TV aan te schaffen…..zou zonde zijn als dat ook niet werkt icm iTV/tv.kpn.com.

O ja, de TV is in maart aangeschaft en heeft de laatste SW updates gehad. Ook iTV app opnieuw geïnstalleerd.

Alvast dank voor hulp!

 

*Admin: verplaatst naar lopend topic


Probeer eens in het menu de software van de Chromecast te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat heeft bij mij ook eens geholpen. Sindsdien (> jaar geleden) geen probleem meer. Ook een Philips tv.

 

*Admin: verplaatst naar lopend topic van de klant


Hi @JeeKee! Als ik het goed begrijp kun je vanaf geen enkel apparaat casten naar je Philips tv (ingebouwde Chromecast). Als je op het cast-symbool drukt, krijg je dat wel jouw tv te zien? Wat gebeurd er als je erop drukt? Bijv. Zwart beeld, met wit KPN-logo of het programma met start-knop, maar het programma wil niet starten. 

Je hebt de: Philips The One (Ambilight) > ...PUS8505/12? 

Ik hoor graag! 

 


Ik kan vanuit van alles casten (Netflix, YouTube, en zelfs Dumpert maar ook video's opgeslagen op mijn laptop en video's op Facebook en internet.

Echter iTV is alleen NPO1,2 en 3 te casten. Andere zenders niet.

Scherm op TV meld dan Gereed om te Casten. iTV laat zien dat er gecast wordt.....helaas.


Hmm.. de commerciële zenders komen niet door. Ik ga het voor je navragen, want alhoewel deze vraag vaak gesteld is, kan ik me niet herinneren wat de mogelijke oorzaak/oplossing ook alweer was. 
 

Je hoort van me!
 


Ja, het is bedroevend. Onlangs bij mijn moeder kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar haar Philips.

En video's uit het videolandaanbod in de kpn itv app. Dat ging ook.

De rest niet. Zowel live niet als opnamen niet.


Ja, het is bedroevend. Onlangs bij mijn moeder kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar haar Philips.

En video's uit het videolandaanbod in de kpn itv app. Dat ging ook.

De rest niet. Zowel live niet als opnamen niet.


ik gebruik de itv app niet op mijn philips maar heb dit ook ondervonden met de discovery plus app

en de kpn itv app getest en kwam ook alleen maar zwart beeld

de tv heb ik even uit en aan gezet en wifi uit en aan wil ook wel eens werken (op telefoon)

uitgaande dat de laatste firmware versie er op staat

verbinding op de tv maakt geen verschil heb bedraad en via wifi getest

de tv is wat ik daar heb hangen een Philips 49PUS8303

alle andere apps zoals Netflix geen enkel probleem

 

 


Ja, het is bedroevend. Onlangs bij mijn moeder kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar haar Philips.

En video's uit het videolandaanbod in de kpn itv app. Dat ging ook.

De rest niet. Zowel live niet als opnamen niet.

Voor een paar tientjes een externe Google Chromecast aangesloten. Werkt perfect. Ik ben nog wel benieuwd of @Lisa al nieuws heeft, maar voorlopig ben ik gered.


Ja, het is bedroevend. Onlangs bij mijn moeder kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar haar Philips.

En video's uit het videolandaanbod in de kpn itv app. Dat ging ook.

De rest niet. Zowel live niet als opnamen niet.

Voor een paar tientjes een externe Google Chromecast aangesloten. Werkt perfect. Ik ben nog wel benieuwd of @Lisa al nieuws heeft, maar voorlopig ben ik gered.

Is wel een oplossing maar niet de oplossing

De app moet gewoon werken op de Philips tv

Al eens de stekker van de Philips tv er uit gehad?

Ik neem aan dat je de laatste "Android tv" update hebt gedaan? 


Ik heb het vermoeden dat dit eerder aan de cast firmware op de Philips televisie.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik geen problemen ervaar met het casten naar mijn Sony televisie.

Welke versie van de cast firmware staat op die Philips?

Dit kan je zien in de Google Home app bij de instellingen van de televisie.

 


Allemaal, maar dan ook allemaal gedaan. Laatste updates, harde reset, ... na een hele avond letterlijk klooien was ik er klaar mee.


Ik heb het vermoeden dat dit eerder aan de cast firmware op de Philips televisie.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik geen problemen ervaar met het casten naar mijn Sony televisie.

Welke versie van de cast firmware staat op die Philips?

Dit kan je zien in de Google Home app bij de instellingen van de televisie.

 

Top dat je dit vraagt, had dit zonder je tip niet kunnen vinden. Mijn tv staat op:

Firmwareversie van systeem: PTT1.181130.001

Firmwareversie van Cast: 1.52.253741


Ik heb het vermoeden dat dit eerder aan de cast firmware op de Philips televisie.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik geen problemen ervaar met het casten naar mijn Sony televisie.

Welke versie van de cast firmware staat op die Philips?

Dit kan je zien in de Google Home app bij de instellingen van de televisie.

 

Bij mijn Philips werkt het goed

Ik vermoed dat dit bij ts geüpdate moet worden

 


Ik heb het vermoeden dat dit eerder aan de cast firmware op de Philips televisie.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik geen problemen ervaar met het casten naar mijn Sony televisie.

Welke versie van de cast firmware staat op die Philips?

Dit kan je zien in de Google Home app bij de instellingen van de televisie.

 

Bij mijn Philips werkt het goed

Ik vermoed dat dit bij ts geüpdate moet worden

 

Wat bedoel je met "ts"?


Ik heb het vermoeden dat dit eerder aan de cast firmware op de Philips televisie.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik geen problemen ervaar met het casten naar mijn Sony televisie.

Welke versie van de cast firmware staat op die Philips?

Dit kan je zien in de Google Home app bij de instellingen van de televisie.

 

Bij mijn Philips werkt het goed

Ik vermoed dat dit bij ts geüpdate moet worden

 

Wat bedoel je met "ts"?

Topic starter bij jou staat de zelfde versie wat ik heb waarom het bij jou dan niet goed werkt geen idee


Bij mijn Philips werkt het goed

Ik vermoed dat dit bij ts geüpdate moet worden

Wat is dan voor jouw televisie de firmwareversie van het systeem zoals dat in Google Home weergegeven wordt?


Bij mijn Philips werkt het goed

Ik vermoed dat dit bij ts geüpdate moet worden

Wat is dan voor jouw televisie de firmwareversie van het systeem zoals dat in Google Home weergegeven wordt?

Staat OC 

 


@wjb

Als ik de Sony tv_pak of de Nvidia shield tv pro

Dan krijg ik wel een nummer i.p.v. OC bij de Philips tv 


Dan krijg ik wel een nummer i.p.v. OC bij de Philips tv 

Vreemd dat die Philips alleen OC geeft als firmwareversie.


Dan krijg ik wel een nummer i.p.v. OC bij de Philips tv 

Vreemd dat die Philips alleen OC geeft als firmwareversie.

Foto van de firmware wat er nu op staat 

 


Ja, het is bedroevend. Onlangs bij mijn moeder kon ik alleen NPO 1, 2 en 3 casten naar haar Philips.

En video's uit het videolandaanbod in de kpn itv app. Dat ging ook.

De rest niet. Zowel live niet als opnamen niet.

Voor een paar tientjes een externe Google Chromecast aangesloten. Werkt perfect. Ik ben nog wel benieuwd of @Lisa al nieuws heeft, maar voorlopig ben ik gered.

Ik heb juist een externe Google Chromecast, maar heb helaas ook altijd het probleem dat commerciële zenders niet doorkomen van iTV van KPN via Google Chrome. Niet top dit.

 

@KPN - wanneer gaan jullie dit eindelijk eens oplossen?


Ik heb juist een externe Google Chromecast, maar heb helaas ook altijd het probleem dat commerciële zenders niet doorkomen van iTV van KPN via Google Chrome. Niet top dit.

Wat voor een apparaat gebruik je om te casten?


Ik heb juist een externe Google Chromecast, maar heb helaas ook altijd het probleem dat commerciële zenders niet doorkomen van iTV van KPN via Google Chrome. Niet top dit.

Wat voor een apparaat gebruik je om te casten?

Google Chromecast 3

Ik cast vanaf mijn laptop (HP) via Google Chrome. Alle software is up to date.