Skip to main content

Hier wekt ook alles behalve de itv en Google Chrome cast hinderlijk

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

HoI @Trimsalonjolien . Welkom op het forum.

Kun je dit toelichten? Je probeert vanaf de itv app te streamen naar de tv? Begrijp ik dat goed? Alle info is welkom.


Ja klopt ik kan met iedere app dienst streamen na de tv… behalve met de itv app 


Is dat thuis op je eigen netwerk?

 

Ik was zelf het laatst op vakantie in Limburg en kon geen opnames bekijken via de Chromecast, melding dat ik die alleen thuis kon bekijken. 

En bij BBC wilde hij wel starten, maar stopte ook meteen.

 

Thuis heb ik geen problemen op mijn eigen KPN Wifi netwerk. 


Eigen netwerk. Geen ander geprobeerd ook geen andere tv oid bedchikbaar beide al opnieuw geïnstalleerd 


@Trimsalonjolien welke telefoon heb je en heb je de Google Home app en KPN ITV app toestemming gegeven om te verbinden met je eigen Lokaal netwerk. 
 

 


Is dat thuis op je eigen netwerk?

 

Ik was zelf het laatst op vakantie in Limburg en kon geen opnames bekijken via de Chromecast, melding dat ik die alleen thuis kon bekijken. 

En bij BBC wilde hij wel starten, maar stopte ook meteen.

 

Thuis heb ik geen problemen op mijn eigen KPN Wifi netwerk. 

Joop heb jij inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem. Ik heb  hetzelfde probleem , je kan we casten naar de chromecast via je tablet of telefoon. Maar direct gerbuik maken van de ap die is geinstalleerd op de chromecast 3 dan heb je ineens geen toestemming en kan het alleen op het KPN netwerk???


Maar direct gerbuik maken van de ap die is geinstalleerd op de chromecast 3 dan heb je ineens geen toestemming en kan het alleen op het KPN netwerk???

Bedoel je met de Chromecast 3 soms de witte Chromecast Google TV en met de ap de smart-TV app voor Android/Google TV?


Ja ik bedoel de chrome cast 3 


Ja ik bedoel de chrome cast 3 

Nogmaals, bedoel je de witte Chromecast Google TV…

...of de zwarte Chromecast 3?

 

 


De witte met ab

 


Dan heb je daar dus de smart-TV app op geïnstalleerd en die is alleen voor gebruik binnen het thuisnetwerk.

De enige manier om de smart-TV app buitenshuis te kunnen gebruiken is door de Chromecast te laten communiceren via een VPN verbinding met het thuisnetwerk.


Is toch vreemd dat dezelfde app op je telefoon of tablet wel werkt en dan ook nog kan streamen naar de chromecast, maar direct vanaf de chromecast kan het ineens niet. Of is de app die ik op de chromecast heb staan een andere als op mijn tablet?


Het vreemde is dat Ziggo ook niet werkt ( via een account van familie) en canal digitaal doet het wel.


Is toch vreemd dat dezelfde app op je telefoon of tablet wel werkt en dan ook nog kan streamen naar de chromecast, maar direct vanaf de chromecast kan het ineens niet. Of is de app die ik op de chromecast heb staan een andere als op mijn tablet?

Nee, dat vind ik niet zo vreemd, de smart-TV app op Android TV/Google TV is sowieso een andere app dan de iTV app op Android en iOS.

Als de app op de Chromecast Google TV overal zou werken dan zou dat betekenen dat ik in mijn zomerhuisje geen televisie abonnement meer zou afnemen maar Internet Only. Ik kan natuurlijk ook gewoon casten vanaf een telefoon of tablet maar dan is het gebruiksgemak toch net wat minder.

 

Het vreemde is dat Ziggo ook niet werkt ( via een account van familie) ...

Dat is nu precies de reden waarom providers dit blokkeren.

 


Als de app op de chromecast zou werken kan je niet met alleen een internet abo kijken daar je nog steeds met je abonnement nummer en password moet inloggen. Ik zie het verschil niet of ik nu vanaf mijn tablet cast naar de chromecast of dat ik dit direct zou kunnen afspelen.

Maar het gaat niet, dus houd het gewoon op en zal ik inderdaad moeten casten vanaf mijn tablet


Als de app op de chromecast zou werken kan je niet met alleen een internet abo kijken daar je nog steeds met je abonnement nummer en password moet inloggen.

Maar thuis heb ik toch ook een Internet en TV abonnement.

 

Ik zie het verschil niet of ik nu vanaf mijn tablet cast naar de chromecast of dat ik dit direct zou kunnen afspelen.

Gebruiksgemak. Daarnaast is de smart-TV app bedoeld om thuis op een tweede of derde televisie te kunnen kijken zonder daarbij een extra TV ontvanger af te moeten nemen, niet om dat buitenshuis te kunnen en al helemaal niet als de beeldkwaliteit en functionaliteit van de smart-TV in de toekomst wellicht nog wat beter zulken gaan worden. Wat KPN en andere providers uiteraard willen vermijden is dat mensen abonnementen gaan "delen" zoals we vandaag de dag ook al zien bij Netflix en andere streaming diensten.

 

Maar het gaat niet, dus houd het gewoon op en zal ik inderdaad moeten casten vanaf mijn tablet

Alleen met een VPN verbinding via het thuisnetwerk.