Skip to main content

Ik overweeg om over te gaan op KPN digitaal TV. Ik gebruik momentel al internet van KPN. Alles op glasvezel. Ik heb begrepen dat KPN dan naast de Experia en TV ontvanger bijlevert. (Arris ?)

Mijn vraag is of dit als verbinding tussen het modem en de TV ontvanger ikmet DLAN kan werken, want tussen het modem en de plaats van mijn TV  kan ik geen ethernet trekken. 

U heeft glasvezel en dat is de beste verbinding die er is en dan wilt u verder met de meeste slechte verbinding die er bestaat.  Geen goed plan. Beide aangedragen oplossingen worden niet ondersteund. Misschien dat draadloze verbindingsets bij u werken maar dat is een kwestie van proberen. Een kabel kan natuurlijk altijd. Het is alleen veel werk. 


Ik begrijp het voorbehoud voor DLAN. Wellicht dat dan een mesh wifipunt kan helpen ?

En kabel kan altijd, maar los van het werk dus ook een kostenaspect. Ik ga mijn hele houten vloer niet openbreken om er een kabel langs te leggen. Of 12 meter over het plafond met kabel goten. Kan natuurlijk altijd. Maar ik zoek wel een praktische oplossing. En die discussie over het wel of niet kunnen van een ethernet kabel ben ik niet gestart op het Forum. Ik zoek een technische oplossing zonder kabel. En als het kan prima en als het niet kan is dat ook een feit. 


Zoals Joepie1965 al aangaf de draadloze verbindingssets is een mogelijkheid, de manier waarop dit werkt is relatief simpel maar kan wat haken en ogen aanzitten als ik eerlijk ben. Het eerste kastje breng je aan vlakbij het modem en de tweede vlakbij de TV waardoor het signaal via het stroomnetwerk gaat. Hierbij kan ik wel adviseren het modem niet op het stroompunt van de DVS te stoppen ivm met verstoringen die kunnen plaatsvinden op het stroomnet want daar zijn de dvs kastjes beetje gevoelig voor.