Skip to main content

Vandaag merkte ik dat iTV in Safari 16 (nieuwste versie) op MacOS 12.6 (nieuwste versie) bij commerciële zenders geen beeld geeft, wel geluid. Het zal wel met de codering van die zenders te maken hebben, want bij NL1/2/3 en regionale zenders werkt het wel. Met Firefox werkt alles, en zowel in de app als in Safari op iOS 16 gaat het ook goed. Ik heb in Safari op de Mac alle extensies uitgeschakeld, alle cookies verwijderd en de caches geleegd. Daarna nog steeds hetzelfde probleem.

Ik zag een paar oude berichten over “zwart beeld” en dergelijke, maar dat was zelfs op een mediabox. Ik heb er eerder nooit last van gehad. Hopelijk kunnen de ontwikkelaars hier wat mee en wordt het snel opgelost. Firefox werkt dan wel, maar ja, dat is niet mijn standaardbrowser.

Hi @tedvdw!

Vreemd dat het bij jou alléén bij bepaalde zenders en in een bepaalde browser mis gaat 🤔 We hebben hier tot nu toe niet meer meldingen over ontvangen, dus ik betwijfel of het een algemeen probleem betreft. Dat het op hetzelfde apparaat in een andere browser wel goed gaat, net als in dezelfde browser maar op een ander apparaat, maar het er niet makkelijker op om uit te vogelen waar dit door veroorzaakt wordt. Als je de instellen van Safari op beide apparaten eens naast elkaar legt, is dan echt alles hetzelfde?


Ik heb exact hetzelfde probleem. Beeld en geluid ok bij NL1, NL2 en NL3, maar geen beeld, wel geluid bij RTL4, RTL5 en SBS6.

 

Ik heb (bij mijn weten) geen instellingen verranderd….


Je zegt ‘exact hetzelfde', maar houdt dat ook in dat je via Safari 16 via MacOS 12.6 kijkt? Of gebruik je net even wat anders @RichardMeijer?


@Maja_

Vandaag heb ik hier ook de update gedaan naar Safari 16.0. (mac OS 11.7 Big Sur) 

En je raad het al : Geen beeld meer op KPN TV via Safari.  

(Wel nog gewoon via de iPhone) 

Ik krijg fout 6001. (Probeer het later nog eens.)


@Maja_ 

Met “exact hetzelfde” refereer ik aan de symptomen, die ik daarna ook omschrijf, niet aan de omgeving. Ik zit (“nog”) op safari 14.1.2 en Mac OS 11.5.2.  Op deze omgeving werkte het voorheen wel. Overigens heb ik in Chrome op dezelfde macbook geen probleem. Een andere oplossing (niet via een aangesloten monitor kijken, maar op de display van de macbook zelf) gaf geen soelaas.

 

 

 


@Maja_

Vandaag heb ik hier ook de update gedaan naar Safari 16.0. (mac OS 11.7 Big Sur) 

En je raad het al : Geen beeld meer op KPN TV via Safari.  

(Wel nog gewoon via de iPhone) 

Ik krijg fout 6001. (Probeer het later nog eens.)

Probleem is een paar uur later opgelost, ik heb weer beeld en geluid. 


Duidelijk @RichardMeijer, dan is het dus niet gelinkt aan 1 OS versie of 1 verzie van Safari

Herkennen jullie de foutmelding 6001 ook waar @Noordzee mee te maken kreeg?


@Maja_ Nee, ik kreeg geen enkele foutmelding, alleen een zwart scherm


Ok bedankt, ik ga de iTV mensen hier nu even over aan het jasje trekken!

 


Hi @tedvdw en @RichardMeijer, ik ga voor jullie beide een storingsbon aanmaken, aangezien dit niet als algemeen probleem wordt herkend. Zouden jullie daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

 


@tedvdw en @RichardMeijer, ik heb van jullie beide geen reactie meer gezien, speelt dit probleem nog steeds? Zo ja, zouden jullie dan nog je gegevens in willen vullen in je profiel en het even laten weten als jullie dat hebben gedaan? Dan kan ik er mee aan de slag!


@Maja_ Ik heb mijn relevante gegevens ingevuld. Het probleem speelt nog steeds bij mij: Safari op MacOS (allebei nieuwste versies) wel geluid maar geen beeld buiten NL1, 2, 3. Heb ook geprobeerd in te loggen met abonnementsnummer+pincode (nog van Xs4all) in plaats van KPN ID: de login werkt maar verder precies hetzelfde probleem.


Het zal vast te maken hebben met Widevine codering want dat is natuurlijk het enige verschil tussen de vrij te ontvangen publieke netten en de rest. Dus of die decodering is kapot in de nieuwe browser, of er gaat iets mis met de authenticatie, wellicht vanwege nieuwe privacyinstellingen in Safari 16.


Bedankt @tedvdw,

Ik heb het dapper geprobeerd, maar loop er tegen aan dat er tijdens het proces om de storingsmelding aan te maken, nog een aantal zaken gevraagd worden over je aansluiting/Fritzbox en het is niet heel handig om dat via het forum aan te pakken, omdat we niet rechtstreeks contact hebben. Daarom wil ik je aanraden om even te bellen met de klantenservice van XS4ALL. Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00 uur, via 020 3987666.

Je krijg dan een collega aan de lijn die alles stappen met je door kan nemen zodat de storingsbon direct aan kan worden gemaakt!