Skip to main content

In een vakantiehuisje op de Veluwe. De WiFi is prima, geen probleem tot we naar WIDM willen kijken op een iPad: geen verbinding! #%~¥!
Veel geprobeerd en via 4G en een hotspot lukt het wel. (Restart etc had geen effect)

De ISP is Solcon. Ping is 10ms, download 10MB/s bij 2 testen waarvan 1 KPN.

Ben ik wel even door de helft van mijn data voor deze maand heengegaan. 
WIDM is populair maar je weet van te voren wel hoeveel mensen er ongeveer willen kijken via iTV . Waarom is er dan geen verbinding meer mogelijk? En niet alleen NPO1, ook andere kanalen

 

En die WiFi is van je eigen lijntje in je huisje of van "het park”, want 10 Mb/s is niet overdreven snel.

Als het dan druk word doordat het halve park er gebruik van gaat maken zakt het nog verder in en kan het zomaar zijn dat de snelheid te weinig word om TV te kunnen streamen.


Er zit een tiepvout in: ik had 20 mbps gemeten.

het kan best zijn dat door de drukte ik geen verbinding meer zou krijgen. Maar dan ook niet met YouTube of een andere dienst. En dat was het niet het geval. De KPNi app maakte helemaal geen verbinding, andere apps wel


Zover ik weet, kan je IPTV niet via Wifi verzenden en dus ook niet ontvangen.

Volgens mij kan dat alleen met een vaste UPT kabel of met de Powerlnes. 

Vaste UTP kabel heeft mijn voorkeur. 

 

Internet etc. gaat perfect met Wifi, Netflix via de Smart TV kan ook via Wifi, etc. 


Waarom zou KPN er dan een app voor maken? 
Het werkt gewoon via WiFi; anders zou het ook niet via mijn hotspot hebben gewerkt. (Zoek een utp aansluiting op een tablet )

Het bericht gaat er over dat de verbinding van de app met de server niet werkte ondanks dat er voldoende bandbreedte was.


Er zit een tiepvout in: ik had 20 mbps gemeten.

Inderdaad een typefout, want je schrijft het als volgt:

typefout :relaxed:

 


Update: vanavond op het zelfde netwerk ( IPS van vakantiehuisje met WiFi) gewoon Moltalk terug kunnen kijken.

Gisteren was er dus iets aan de hand bij KPN dat me veel data heeft gekost. 

@modorator: kan je dit als klacht melden?


Als het werkt is het leuk. Als het niet werkt heb je pech. Zo simpel is dat. Wat wil je met een klacht bereiken? Lijkt me dat er bij KPN helemaal niets aan de hand was, aangezien het via de hotspot wel lukte. Lijkt me meer dat er wat aan de hand was met die Solcon verbinding. 


Zover ik weet, kan je IPTV niet via Wifi verzenden en dus ook niet ontvangen.

Volgens mij kan dat alleen met een vaste UPT kabel of met de Powerlnes. 

Vaste UTP kabel heeft mijn voorkeur. 

 

Internet etc. gaat perfect met Wifi, Netflix via de Smart TV kan ook via Wifi, etc. 

 

Dit gaat over kijken naar de ITV app op je tablet of telefoon. Dat kan gewoon via elke internetverbinding. Wifi of 4G.

Behalve dan hier gisteravond. Maar ik sluit me aan bij de vorige spreker. Het lijkt een probleem met de internetverbinding van het huisje geweest te zijn aangezien de KPN app wel via 4G werkte.


Waarom zou KPN er dan een app voor maken? 
Het werkt gewoon via WiFi; anders zou het ook niet via mijn hotspot hebben gewerkt. (Zoek een utp aansluiting op een tablet )

Het bericht gaat er over dat de verbinding van de app met de server niet werkte ondanks dat er voldoende bandbreedte was.

 

Ik ging ervan uit dat je TV via de KPN IPTV ontvanger bedoelde.

Via de app op enkele smart tv's en de app op je telefoon, tablet, PC en laptop kan het inderdaad via Wifi.

20 MB moet voldoende zijn voor de app's.

 


Hi @spook68,  jammer dat je tijdelijk iets niet hebt kunnen bekijken :slight_frown:

Zoals de rest hier al uitgelegd heeft, zal dat eerder met de wifi verbinding te maken hebben gehad dan met onze app, zeker aangezien het via 4G en een hotspot wel prima ging.

Wat er aan de hand geweest kan zijn met het wifi netwerk van een andere provider is door mij niet na te gaan, ik kan dit dus ook niet verder onderzoeken. Wel hoop ik dat dit zich niet weer voor gaat doen in de toekomst!