Skip to main content

Zowel een Koen1 als anderen van KPN schrijven in hun bericht een link, van stuur even een privebericht naar mij. Als je op de link klikt dan kom je (ik in ieder geval) op deze KPN site. Maar dan hoe stuur je dan iets privé? 

Ja, ook onze Samsung smart tv aangesloten op een Experiabox 9 van KPN en ook een Sonos geluidsysteem. Deze hapert met het geluid wel heel veel. Af en toe stoort het beeld ook al is dat niet zoveel als het geluid

Heb ik het kastje wel eens gereset? Ja zeker wel vaker. Van iemand gehoord dat de netwerkkabel het probleem wel eens zou kunnen zijn. Maar voordat ik dat doe zou ik wel willen weten of er ook al andere oplossingen gevonden zijn. Zowel het Arris kastje van KPN als onze Sonos systeem zijn met netwerkabel verbonden aan de Experiabox. 

dus mijn vraag zijn dergelijke geluidsproblemen op te lossen?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Goedemorgen @Han1951, ik lees in je bericht dat vooral het geluid hapert, maar dat dit soms ook met het beeld gebeurt. Goed dat je een seintje geeft, ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, daarom is het belangrijk om wat dingen uit te sluiten. Welke tv-ontvanger heb je, en hoe is deze op de televisie aangesloten? Hapert het geluid ook als je het even probeert zonder het Sonos geluidssysteem? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box? Heb je de tv-ontvanger al eens gereset sinds je dit merkt, en zo ja, op welke manier?


Beste Alexandra,

inmiddels heb ik de bekabeling onderzocht en denk het euvel gevonden te hebben. Daarom een nieuwe en betere kabel getrokken en verbonden. Tot nu toe gaat het goed alleen we moeten het nog blijven testen het is nog te vroeg om te zeggen dat het helemaal goed is. 
Dus voorlopig nog even wachten. Bedankt voor je bericht en aangeboden hulp.

groeten fam. De Haas


Beste Alexandra,

inmiddels heb ik de bekabeling onderzocht en denk het euvel gevonden te hebben. Daarom een nieuwe en betere kabel getrokken en verbonden. Tot nu toe gaat het goed alleen we moeten het nog blijven testen het is nog te vroeg om te zeggen dat het helemaal goed is. 
Dus voorlopig nog even wachten. Bedankt voor je bericht en aangeboden hulp.

groeten fam. De Haas

Dat klinkt goed, fijn om te horen. Bekabeling is inderdaad van grote invloed op de verbinding en kwaliteit ervan. Laat gerust later weten hoe het is gegaan.