Skip to main content

Hallo!

Ik zit met het volgende probleem; Mijn iTV hapert, maar alleen bij live tv. Bij tv terugkijken of opgenomen programma’s is er niets aan de hand.

Mijn situatie is alsvolgt:

De KPN Experiabox V8 —> UniFi 8-poorts Switch —> Netgear GS108PE switch —> KPN HMB2260 V2 tv-ontvanger. 

Beide switches ondersteunen IGMP snooping en tot voor kort werkte het eigenlijk zonder problemen. 
 

Hoewel andere apparatuur op dezelfde Netgear switch een goede verbinding hebben zou je zeggen dat hier ergens toch het probleem moet zitten. Is de iTV zo kritisch? 

Heeft iemand wellicht ervaring of tips waar ik het in moet zoeken?

De verbinding die ik had liggen totdat de problemen begonnen met KPN was gewoonweg super, we betaalden voor 50/10 maar ik had een ontvangst van 750Mbit down & 300Mbit UP waarbij de broadkast maar op 30 meter afstand stond, zo ver staat dit KPN huisje namelijk van ons verwijderd namelijk

Dus je hebt een glasvezelverbinding?

Waarom had je dan niet ook 750Mbit UP?

 

Ronaldwwnl schreef:

Dat het nu 330 meter is geworden maar dat het nog hoger is geworden is, dat zonder pair-bouding zelfs welke onder XsS4ALL wel het geval was, spreekt wel boekdelen onder welke druk XS4ALL stond sinds 2015 toen KPN deze steeds meer ging beperken in hun vrijheid.
Ondanks dat ik voor 50/20 betaal heb ik nu ongeveer 1 Gbit down & 560 Mbit up en dat heeft puur te maken welke soort goede verbinding er telefonisch gezien erin ligt want dit gaat over puur koper.

O nee, toch geen glasvezel.

Pair-bonding wordt inderdaad alleen geleverd aan KPN en XS4ALL, niet aan andere providers die gebruik maken van de infrastructuur van KPN NetwerkNL.

1 Gbit over een VDSL lijntje ... wow, welk profiel traint jouw router dan op in ... die snelheden zijn anno 2020 helemaal niet haalbaar op VDSL, zelfs met Bonded VPLUS zal de meter op 600Mbps blijven hangen.

 

Ronaldwwnl schreef:

Wat dat betreft huurt Freedom wel kwaliteits ADSLx verbindingen en geen baggersoort.

Weet je dat Freedom gewoon gebruik maakt van de infrastructuur van KPN NetwerkNL en dat er geen enkel verschil is tussen een VDSL lijn van Freedom en die van KPN behalve dan dat KPN ook bonded VDSL kan leveren.


Hoi @Sprenger. Ik zie dat een aantal dagen geleden een monteur bij jou thuis is geweest en dat hij de Experiabox heeft vervangen. Deze monteur geeft aan dat dit het probleem heeft verholpen. Klopt dat?


Hoi @Sprenger. Ik zie dat een aantal dagen geleden een monteur bij jou thuis is geweest en dat hij de Experiabox heeft vervangen. Deze monteur geeft aan dat dit het probleem heeft verholpen. Klopt dat?

 

@Vikash

Het probleem lijkt verholpen inderdaad!

De unifi switch en AP zijn er op dit moment nog tussenuit. Ik zal binnenkort deze weer onderdeel van de setup maken maar voor nu is het probleem inderdaad opgelost met het vervangen van de modem.


De unifi switch en AP zijn er op dit moment nog tussenuit. Ik zal binnenkort deze weer onderdeel van de setup maken maar voor nu is het probleem inderdaad opgelost met het vervangen van de modem.

Als je die Unifi switch weer aansluit en er is een TV ontvanger die daardoor via die Unifi switch wordt aangesloten, zorg er dan absoluut voor dat IGMP snooping aan staat op die Unifi anders heb je snel de poppetjes weer aan het dansen.


Wat goed om te lezen dat een monteur het probleem heeft kunnen verhelpen. Ik sluit hierbij het topic. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat natuurlijk graag van je!


KPN levert in basis via 1 enkel netwerk pair-bounding, in basis nageaapt van XS4ALL welke dat in basis vanaf 2018 geleverd heeft, aangezien XS4ALL niet meer bestaat en alles langzaam aan migreert gaat pair-bounding er dan ook volledig uit.

Pair-bonding wordt alleen via dit soort KPN netwerk geleverd» https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/nieuws/nieuws/pairbonding-alleen-bij-kpn-netwerknl/


Note,
Heel veel oude binnensteden hebben nog steeds een enkel-pair aansluiting, ook bv de flats in de wijk Ommoord Rotterdam hebben dergelijke enkel-pair aansluitingen.
Ook de binnenstad van Amsterdam binnen de 3 grachten is dat ook zo voor zo ver ik weet, ook hele oude wijken in Den Haag, Utrecht, Den Bosch, Tilburg, maar vooral ook op het platte land van het knooppunt naar een boerderij toe was enkeldraads. Gewoon om het zo goedkoop mogelijk te houden namelijk allemaal.


Maar heb je als oud XS4ALL een werkende pair-bounding aansluiting gehad, dan kan Freedom deze ook weer aanbieden » https://freedom.nl/diensten/internet/dsl-pairbonding-via-kpn


MAAR, het is daarnaast ook weer zo, dat daar waar XS4ALL aktief is geweest met bounding-par daar is dan niet de garantie dat KPN ook een dergelijke gelijkwaardige soort dienst ook weer kan leveren, dit is geheel afhankelijk van welk soort centrale ze namelijk daar ter plekke hebben staan, want XS4ALL had vaak ter plekke ook eigen apparatuur staan.

Dit namelijk aangezien de infrastuctuur van XS4ALL (UNIX) totaal anders is dan die van KPN (Huawaij á Chinees) zit er een wereld van verschil tussen en aldus niet converteerbaar.


Kortom, het is net zo'n beetje de spagaat Vodafone/Ziggo, Vodafone is volledig IPv6 maar Ziggo was bij de overname nog steeds IPv4.
Nu is het juist omgedraait, KPN gooit het moderne IPv6 willens en wetens eruit en draait alles terug naar IPv4, zoals gelijke ‘met gaat weer terug naar het stoom tijdperk, met alle beperkingen van dien'.

Terwijl Freedom in basis uitsluitend IPv6 zit waarbij in basis elke aangeslotene een uniek IPv6 nummer krijgt (had XS4ALL nog niet) met daarnaast een gedeeld /24 segment IPv4 ouderwets nummer voor het gemak omdat de gebruiker dat nog gewend is te gebruiken.

 

duidelijk?

 


KPN levert geen pair-bounding, dan heeft alleen XS4ALL geleverd,

Hoe kom je daar nu toch bij, KPN levert al sinds jaar en dag pair-bonding en blijft dat ook gewoon doen.

Waarom verkondig jij toch al die onwaarheden?

 

Freedom maakt UITSTLUITENT gebruik van de kabels en meer niet, de rest wat er tussen staat is allemaal eigen apparatuur (al dan niet gehuurt, maar beslist geen Huawaij van Chineese makelij) ).

Ook dat is weer pertinent onjuist, Freedom huurt net als XS4ALL en alle andere providers gewoon lijnen van KPN NetwerkNL waarbij de hardware (zoals DSLAM) van KPN NetwerkNL gebruikt wordt. Freedom heeft helemaal geen eigen hardware in de infrastructuur staan. Dat zou natuurlijk ook nooit uitkunnen met een paar duizend aanslutingen verspreid over het hele land.

 

MAAR, het is daarnaast ook weer zo, dat daar waar XS4ALL aktief is geweest daar is niet de garantie dat KPN ook een dergelijke gelijkwaardige soort dienst ook weer kan leveren, dit is geheel afhankelijk van welk soort centrale ze namelijk daar ter plekke hebben staan.

Als XS4ALL het kan leveren dan kan KPN dat uiteraard ook leveren immers XS4ALL gebruikt de centrales van KPN en heeft geen eigen centrales.


KPN levert geen pair-bounding, dan heeft alleen XS4ALL geleverd,

Hoe kom je daar nu toch bij, KPN levert al sinds jaar en dag pair-bonding en blijft dat ook gewoon doen.

Waarom verkondig jij toch al die onwaarheden?

 

Freedom maakt UITSTLUITENT gebruik van de kabels en meer niet, de rest wat er tussen staat is allemaal eigen apparatuur (al dan niet gehuurt, maar beslist geen Huawaij van Chineese makelij) ).

Ook dat is weer pertinent onjuist, Freedom huurt net als XS4ALL en alle andere providers gewoon lijnen van KPN NetwerkNL waarbij de hardware (zoals DSLAM) van KPN NetwerkNL gebruikt wordt. Freesom heeft helemaal geen eigen hardware in de infrastructuur staan. Dat zou natuurlijk ook nooit uitkunnen met een paar duizend aanslutingen verspreid over het hele land.

ik heb het uitsluitend over het KPN netwerk


ik heb het uitsluitend over het KPN netwerk

Ik hoop dat je begrijpt dat Freedom, net als XS4ALL, gewoon gebruik maakt van de infrastructuur van KPN NetwerkNL. Freedom en XS4ALL hebben, net als de provider KPN, geen eigen netwerkapparatuur in de centrales.


ik heb het uitsluitend over het KPN netwerk

Ik hoop dat je begrijpt dat Freedom, net als XS4ALL, gewoon gebruik maakt van de infrastructuur van KPN NetwerkNL. Freedom en XS4ALL hebben geen eigen netwerkapparatuur in de centrales.

 

Je snapt het nog steeds niet hé,

Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.
Het is net als een bedrijf welke 200 aansluitingen vraagt door te ‘steken’ naar een adres toe, daar staat dan een broadcast unix server die dan ‘het virtuele internet’ opgaat. 

Dat ‘virtuele internet’ is het ‘virtuele Freedom internet’ - zoals jij dat thuis in het klein doet gaat in het bedrijfsleven supergroot, hoe denk je dan dat het anders werkt, via een apart kabeltje - kom nou toch, dan weet je echt niet hoe bedrijfsnetwerken in elkaar steken, zeker niet hoe ‘de cloud’ tegenwoordig in elkaar steekt, want dat zit helemaal anders in elkaar waar Freedom massaal gebruik van maakt.


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.

Oke, als jij het zo zeker weet, wat is je bron dan, waar heb jij je informatie vandaan in hetgeen dat jij het zo zeker weet dat jij gelijk hebt ?

 


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.

Oke, als jij het zo zeker weet, wat is je bron dan?

 

Volgens mij bent u de eerste die hier zomaar van alles beweert. Dus komt u eerst ook maar eens met bronnen voor alles wat u hier schrijft.


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.

Oke, als jij het zo zeker weet, wat is je bron dan?

Is deze voldoende voor je?


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.

Oke, als jij het zo zeker weet, wat is je bron dan?

Is deze voldoende voor je?

 

Nu niet terug krabbelen, en nee, die link is niet voldoende want Freedom staat er niet bij.
Jij daagt mij uit, ik niet jou.

Dus kom op, of anders ……. je wel wel houden.


Ze maken helemaal geen gebruik van die KPN centrales, ze hebben EIGEN centrales.

Dat is niet waar, Freedom en XS4ALL hebben geen eigen centrales. De aansluitingen van Freedom en XS4ALL lopen, net als die van KPN (de provider) en alle andere DSL providers, gewoon via de centrales van KPN NetwerkNL.

Oke, als jij het zo zeker weet, wat is je bron dan?

Is deze voldoende voor je?

Nu niet terug krabbelen, en nee, die link is niet voldoende want Freedom staat er niet bij.
Jij daagt mij uit, ik niet jou.

Dus kom op, of anders ……. je wel wel houden.

Bron.

 

Bron.


Gaan we hier nu zitten redetwisten over wat het woordje “Centrale” inhoud,. In de uitleg van WJB is het voornamelijk de aansluiting op het world wide web.   

Ik ga niet mijn stokpaardjes ten aanzien van het KPN taaltje van stal halen. Maar als je hierover wilt discusieren moet je wel eerst definieren wat je bedoeld. Anders zit je alleen maar langs elkaar heen te praten. 

Overigens heeft Freedom zo te zien helemaal geen eigen infrastructuur maar werken samen met partners  (maar dit zijn natuurlijk gewoon dienstverleners) zoals ze zelf schrijven. 

https://www.freedom.nl/over-freedom/samenwerking


Overigens heeft Freedom zo te zien helemaal geen eigen infrastructuur maar werken samen met partners  (maar dit zijn natuurlijk gewoon dienstverleners) zoals ze zelf schrijven. 

https://www.freedom.nl/over-freedom/samenwerking

Weet je wat nu het grappige is Cor, die pagina noemt allerlei partners maar net even geen partners t.a.v. infrastructuur. Dat is heel logisch want Freedom kan natuurlijk moeilijk KPN NetwerkNL als partner noemen immers KPN is nu net de partij waar ze zich tegen af willen zetten. Wat dat betreft is het ook heel erg jammer voor Freedom dat het openstellen voor andere providers van het netwerk van Ziggo voorlopig niet doorgaat anders hadden ze wellicht een mooi alternatief gehad. 

 


Daar ben ik weer, ben een tijdje ziek geweestm niets ernstigs en heeft niets met Corona te maken.

 

Er heerst een groot misverstand over ‘paraplu organisatie's’ van wat er onder de grote paraplu van KPN geschied maar wat in wezen wel verbonden is aan KPN maar niet in bezit is van KPN zelf.

Zo is ATOS-Origin aan wie in voorjaar 2002 I&AT dan wel verkocht is inclusief netwerkdiensten Nederland wijd, maar deze functioneerd nog steeds volledig onder de ‘paraplu’ van KPN. Want anders en dat is een logisch gevolg, hadden ze geen toegang meer tot de totale infrastructuur van KPN namelijk.
 

Zo is dat ook met Netwerk.NL » https://www.kpnnetwerk.nl/over-kpn-netwerknl/over-ons-netwerk/ 
Zij leggen & onderhouden het totale kabelnetwerk aan, de totale snelweg infrastructuur te Nederland.
Kijk vooral goed naar het kopje OVER ONS, er staan niet voor niets 3 aparte zaken duidelijk van elkaar gescheiden 1) Over ons netwerk » onze ambitie 2) over KPN NetwerkNL (vooral nieuws & updates) 3) Duurzaamheid (Samen kom je verder, ze zijn niet alleen bij KPN bezig maar ook elders hebben ze een FLINKE VINGER in de pap.

Zo leer je maar weer eens, iets klakkeloos aannemen dat iets zo is, is vaak niet zo omdat de werkelijkheid vaak totaal anders is, qua infrastructuur aanleg is dat vaak ook zo en aldus weerlegt.

Kwestie van, doorspitten.

 

aanvulling.

 

Je kunt op diverse manieren checken waar er glasvezel ligt, maar als je dat hier doet https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ dan zie je ook staan alwaar Wie is KPN NetwerkNL? met de volgende tekst:

KPN NetwerkNL is onderdeel van KPN, maar het netwerk dat wij aanleggen en verbeteren is een open netwerk. Dat betekent dat veel verschillende providers hun diensten over dat netwerk leveren.

Definitie van OPEN NETWERK: Niet KPN bepaald of er gebruik wordt gemaakt van hun infrastructuur, zij regelen dat geheel zelf, de gevolgen die daaruit voortvloeien kan je dan ook zelf wel bedenken.
Is het belangrijk HOE dat allemaal in zijn werk gaat, nee, in principe niet, feit is wel dat ik op 330 meter afstand een Unix Broadcom zie staan ipv totaal iets anders toen ik ineens onder KPN zat op 300 meter afstand.

Heb ik zin om dat allemaal uit te gaan zoeken.
Nee, heb ik niet, omdat ik mijn stabiele verbinding weer terug heb zoals onder XS4ALL.
Totaal zonder storingen zoals dat met XS4ALL had jarenlang achter elkaar, dan alleen een stroomstoring in het stadje hier waar ik zit doordat een transformator ergens in brand was gevlogen landelijk ergens.


 

 


KPN NetwerkNL is inderdaad een onderdeel van KPN, dat wisten we natuurlijk al lang.

Bron.

 

KPN NetwerkNL is onderdeel van KPN, maar het netwerk dat wij aanleggen en verbeteren is een open netwerk. Dat betekent dat veel verschillende providers hun diensten over dat netwerk leveren.

Het klopt dat verschillende providers hun diensten via het netwerk van KPN NetwerkNL kunnen leveren en daartoe huren ze die infrastructuur van KPN NetwerkNL. De enige die in sommige gebieden eigen servers in de PoP's (glasvezel) hebben staan is T-Mobile. Op het kopernetwerk is de hele infrastructuur 100% KPN.


Hiermee sluit ik dan ook definitief mijn bijdrage in deze discussie, om verder gezeur op voorhand te voorkomen,


Ik wilde jullie dit nieuws niet onthouden, maar zoals het er nu naar uitziet zal met een week of 3 Freedom hun ISP opengooien voor iedereen die een STABIELE internetverbinding wil aanschaffen.

Zie daarom » https://www.freedom.nl/over-freedom/nieuwsbrief/nieuwsbrief-15

punt 4. Founding Members bestellen nu bij Freedom

We maken nu onze website gereed, zodat ook niet-Founding Members een internetabonnement (met optioneel tv en/of bellen) kunnen bestellen. Over twee á drie weken is het zo ver; dan kan iedereen zich aanmelden bij Freedom. Wij gaan ons best doen iedereen zo snel mogelijk aan te sluiten. Maar het wordt druk; voor ons helpdesk medewerkers die alle orders begeleiden en vragen beantwoorden. En voor de monteurs die bij jou thuis kunnen helpen met aansluiten van de FRITZ!Box modem.

Om de drukte een beetje te spreiden, doen we daarom hierbij de allerlaatste oproep voor Founding Members. Wil je snel aangesloten worden, dan is nu het moment om over te stappen! (link uitsluitend voor Founding members hierna).

succes ermee.


Hé @Ronaldwwnl, toch weer terug. :wink:

 

Ik wilde jullie dit nieuws niet onthouden, maar zoals het er nu naar uitziet zal met een week of 3 Freedom hun ISP opengooien voor iedereen die een STABIELE internetverbinding wil aanschaffen.

Die internetverbinding zal uiteraard niet stabieler zijn dan die van KPN immers Freedom maakt gebruik van de infrastructuur van KPN en heeft geen eigen apparatuur in het netwerk. Dat kan uiteraard ook niet want dat zou natuurlijk veel te duur zijn.

 

Over twee á drie weken is het zo ver; dan kan iedereen zich aanmelden bij Freedom. 

Ik ben bang dat je hier het verkeerde podium hebt voor jouw reclame, het overgrote merendeel van de KPN abonnees is immers uitermate tevreden en ziet helemaal geen noodzaak om te switchen naar een startup die zich nog lang niet bewezen heeft.

Ook de onwaarheden en klinkklare onzin die jij in jouw voorgaande berichten tentoongespreid hebt dragen natuurlijk niet bij om jou erg serieus te nemen.


KPN en stabiliteit - AHUM » https://allestoringen.nl/storing/kpn/

WIE is er nu onbetrouwbaar !!!!

Gaat heel lekker met KPN - ze zijn in het algemeen heel tevreden - ja hoor - zeker - wie maakt zich nu belachelijk dit te blijven beweren met zulk grote uitval KPN wijd.


Oja, Freedom zit niet onder die grote nep paraplu van KPN bijvoorbeeld.
Gosh, hoe zou dat nou komen !!!!


KPN en stabiliteit - AHUM » https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Bij XS4ALL zijn relatief zo te zien veel meer storingen dan bij KPN. :wink:

Weet je hoeveel uur mijn Internet aansluting er in de laatste acht jaar uit gelegen heeft?

Zou jij geloven dat dat op één hand te tellen is?

Waarschijnlijk niet want jij kent KPN namelijk niet.

Weet je dat ook XS4ALL al sinds jaar en dag gebruik maakt van de infrastructuur van KPN en geen eigen apparatuur in het netwerk heeft staan.

Waarschijnlijk niet, het blijkt in ieder geval niet uit jouw eerdere berichten.

 

Heel veel geluk bij Freedom, hoe snel is de verbinding ook al weer die je bij hun zal krijgen?