Skip to main content

Melding van de KPN iTV app dat ik buiten Europa zit en dat daarom iTV niet werkt.

Ik zit in Spanje.

In de buurt van Alicante.

Dit is de tweede keer dat zulks gebeurt, want drie jaar geleden had ik hetzelfde probleem. Dat is toen opgelost door KPN

Hoi @bwzwart 

Dit kan gebeuren doordat het IP-adres van jouw verbinding is Spanje niet herkent wordt als zodanig.

Zou je via een mobiele telefoon (met Wifi, zonder mobiele data), of met een ander apparaat zoals laptop of zo, eens via jouw verbinding in Spanje naar What Is My IP? Quickly See My IP Address and My IP Location gaan en dan dat IP-adres wilt doorgeven aan een moderator? Dan kunnen zij dit intern doorgeven en dan kan het iTV Video team kijken of hun systemen ook correct aangeven dat dit IP-adres wel in de EU zou moeten zijn. Zo niet, dan kunnen ze het corrigeren.

 


Hallo Jeroen,

Bedank voor je reactie.

Ik had mijn ip al opgezocht.

Mijn ip is ****

Dat zou in GB zitten, maar ik ben toch echt in Spanje. Ik heb een abonnement bij VegaFibra. Ik denk dat ze een paar dagen geleden mijn ip veranderd hebben, want het ging al anderhalf jaar goed. 

Hopelijk kan de moderator hier wat aan doen.

Groet,

Ben Zwart

admin: Privacy gevoelige informatie weg gehaald.


Je bent niet de eerste die deze problemen ervaart in Spanje.

Zie

 


Hoi wjb,

Ik heb je link gevolgd. Het probleem voor KPN is dat ze gebonden zijn aan uitzendrechten. De plaats waar ik mijn modem heb staan is in een dorp in Spanje. Maar mijn internet leverancier is aangesloten bij een internationaal bedrijf. En zo kan het gebeuren dat mijn ip adres dus niet overeenkomt met mijn huisadres in Spanje. Eigenlijk net als met VPN.

Dus die methode die KPN gebruikt om een  adres aan een woonadres te koppelen zal wel vaker mis gaan.


Dat IP adres dat jij noemt is gewoon een Spaans IP adres.

Het zou dus geen enkel probleem mogen zijn om daar van de iTV app gebruik te maken.

admin: Privacy gevoelige informatie verwijderd


Ah, okay, ik had dat ook gevonden dat Triple-Net maar die site waar ik zocht gaf GB aan als lokatie. Interessante. Gracias por pensar conmigo. Nou ben ik benieuwd wat de KPN moderator er aan gaat doen.

Bedankt voor je input.


Hallo @bwzwart 

Ik zie ook tegenstrijdige informatie over dit IP-adres. Ik heb het al intern doorgegeven aan het iTV Video team. Ik hoop dat ze er wat mee kunnen doen. Als ik meer weet laat ik het weten.


Hallo Jeroen,

Bedankt voor het meedenken en je hulp.

Groet,

Ben Zwart


Hoi @bwzwart!

Ik als moderator lees natuurlijk mee, maar ik zie dat @Jeroen-bart Engelen het al voor je heeft doorgezet. Ik heb je IP-adres wel weggehaald aangezien dit privacy gevoelige informatie is. Deze blijft natuurlijk wel zichtbaar voor moderators.


Hallo Hanna,

Zo te zien moet het dus wel weer goedkomen.

Je merkt op dat mijn ip adres is weggehaald, maar in het derde bericht zag ik het nog wel steeds staan. Tot op het moment dat ik bij dit bericht op "verstuur" klikte. Ploep, weg. Dus nog even dit bericht aangepast.

Goed gedaan, bedankt


Hoi @bwzwart

Als je de pagina ververst moet het goed komen, ik, mijn collega's en meelezers kunnen jouw IP adres in ieder geval niet meer te zien aan de voorkant :grin:. Het is natuurlijk nog wel zichtbaar voor moderators in de backend. 


@bwzwart Mijn collega van het Video team meld mij dat hij jouw IP-adres op een allow-list heeft gezet en de fout heeft doorgegeven aan de GEO-IP database die ze gebruiken. Dus het zou nu weer moeten werken.


Hi Jeroen-Bart,

Ik moet blijkbaar nog even geduld hebben, want op dit moment dinsdag 17 augustus 12:56 krijg ik nog steeds de melding dat ik buiten de EU zit.

Wat ik zelf zie bij het opzoeken van mijn ip dat ik  in "Kettering, Verenigd Koninkrijk" zou zitten. En ik zit toch echt in Spanje.

U kunt dat controleren met het bij u bekende mobiel telefoonnummer door mij te bellen.

Groet,

Ben Zwart


Wat ik zelf zie bij het opzoeken van mijn ip dat ik  in "Kettering, Verenigd Koninkrijk" zou zitten. En ik zit toch echt in Spanje.

Plaats daar eens een scteenshot van.


Beste wjb,

Dat mag niet van KPN.

Maar ik kan je wel vertellen dat ik om al dit soort gedonder te voorkomen sinds gisteren VPN genomen heb. Dan kan ik tenminste op mijn pc nog KPN weergeven.

Maar als ik VPN uitzet dan zou ik dus met mijn smartphone KPN iTV moeten kunnen casten naar mijn Chromecast en TV. Dat heeft heel lang gewerkt tot dus een paar dagen geleden. Onderin het scherm van VPN staat dus 94.103..... enzovoort. Kettering Verenigd Koninkrijk. Maar ik zit al jaren op mijn vakantie adres in Spanje dichtbij Alicante.

Er zijn trouwens meerdere websites die het adres bij benadering kunnen vertellen met je ip. Mijn ip vind ik in de VS en in GB. Nog al een eind uit elkaar en allemaal fout.

 

Net nog weer een keer gecontroleerd, maar nog steeds geen iTV op mijn adres in Spanje.


Laat KPN mij maar bellen dan weten ze zeker waar ik zit.


Dat mag niet van KPN.

Wat een onzin, natuurlijk mag je daar een screenshot van plaatsen.

En anders plaats je de eerste drie getallen dus 94.103.xxx.


En tot mijn verbazing vertelt "What is My ip" dat ik in Los Salinas España zit. Dat is al in de buurt


Beste wjb,

Ik ben dan wel een ingenieur maar wel een tamelijk oude. Al dat gedoe met ransom, diefstal persoonlijke data ed had je vroeger niet. Alleen maar spam, al erg genoeg.

Dus ik ben wat voorzichtiger geworden met mijn privé data. Zeker na die waarschuwing van de moderator.

Waar wil je dat screenshot voor gebruiken? Mijn ip heb je al de vorige keer gezien.


netname:        TRIPLE-NETcountry:        ESdescr:          Triple A Fibra S.L.admin-c:        AC34024-RIPEtech-c:         AC34024-RIPEstatus:         ASSIGNED PAmnt-by:         vissado-mntmnt-domains:    es-tripleafibra-1-mntmnt-routes:     es-tripleafibra-1-mntcreated:        2020-12-17T20:05:11Zlast-modified:  2020-12-17T20:05:11Zsource:         RIPEperson:         Antonio Costaaddress:        Calle San Joaquin Ortuno,3address:        03193address:        San Miguel de Salinasaddress:        SPAINphone:          +34966777200nic-hdl:        AC34024-RIPEmnt-by:         es-tripleafibra-1-mntmnt-by:         es-tvsanmiguel-1-mntmnt-by:         es-sanpedrowi-1-mntcreated:        2017-02-08T15:58:03Zlast-modified:  2017-03-03T12:55:54Zsource:         RIPE
 

Dat is dus niet mijn adres, maar zoals gezegd een paar dorpen verderop, in de buurt.

Ik heb de bovenste regel met mijn ip weggelaten.


Dat is dus niet mijn adres, maar zoals gezegd een paar dorpen verderop, in de buurt.

Wees blij dat dat niet jouw adres is, privacy is immers een te koesteren begrip.

Het IP adres van mijn aansluiting thuis ligt ook ergens in Zoetermeer terwijl ik in Houten woon en dat moet vooral zo blijven.

Als het land maar correct is.


Mijn oog valt op een opmerking in jouw reactie hierboven “Onderin het scherm van VPN staat dus ...
Staat die ook aan? Met een VPN heb je opeens een heel ander ip-adres en locatie.


Hallo Ruud,

 

Nee VPN staat niet aan als ik iTV wil casten. Het voordeel is dat ik normalerwijze van de app cast met een volledig beelscherm TV. Als ik cast via VPN en dan mirror van mijn smartphone dan krijg ik een veel kleiner beeld op de TV en veel kwaliteit verlies.

Dus,

Nee, VPN staat uit bij iTV


Zou een moderator mij de TAN van @bwzwart kunnen toesturen? Dan check ik in de logging wat er precies gebeurd.

Of je hebt nu een ander IP-adres dan eerst @bwzwart, of het allow-listing is niet goed gegaan. En in beide gevallen helpt het dan als ik kan zien wat onze systemen van jou zien binnenkomen.


Hallo Jeroen-Bart,

Ik heb nog dezelfde ip zover ik weet. Ik heb niets veranderd. En de ip die ik nu kan zien heeft via de ene ip-adres-zoeker een adres in GB en zoals ik hierboven schreef, met jouw link naar een ip-adres-zoeker, kom ik uit bij een dorp hier in de buurt bij mij.

Je hebt natuurlijk ook gelezen dat ik nu VPN gebruik. Maar die staat uit als ik de app van KPN gebruik om te casten naar de TV