Skip to main content

Ik heb al eerder telefonisch contact gehad vanuit Nederland om te vragen waarom ik geen TV kan kijken via iTV, vanuit Zwitserland. Er werd mij gezegd dat het wel zou moeten lukken.   ik heb het zojuist opnieuw geïnstalleerd maar kan  weer niet kijken omdat  het niet binnen Europa valt??

Klopt dit wel?

Duidelijk

De EU is wat anders dan Europa.


Ik weet niet wie je gezegd heeft dat je in Zwitserland via de KPN apps en site televisie zou moeten kunnen kijken maar diegene heeft je onzin verkocht immers Zwitserland is geen EU land.

Als je toch via de KPN apps of site televisie wilt kunnen kijken dan zal je een VPN verbinding op moeten zetten met een VPN server binnen de EU.

Je kunt ook niet via 4G/5G kijken maar wel via wifi, zelfs via de wifi van de Hotspot van een andere telefoon die op zijn beurt over 4G/5G communiceert.


In Zwitserland kan je geen gebruik maken van KPN ITV via de app. Niet zonder meer….

Het zou wel kunnen met een VPN als je thuis in Nederland een VPN server op je eigen adres inricht. En daar verbinding mee maakt. Het systeem denkt dan dat je op je Nederlandse adres bent.

De app in een smart-tv of Android-TV / Google-TV streaming apparaat kan alleen op je Nederlandse adres gebruikt worden.

Zwitserland is geen lid van de Europese Unie.

In deze landen kun je zonder meer gebruik maken van de app in mobiel en tablet. En de website http://tv.kpn.com .

Lijst EU-landen

  • België;
  • Bulgarije;
  • Cyprus;
  • Denemarken;
  • Duitsland;
  • Estland;
  • Finland;
  • Frankrijk;
  • Griekenland;
  • Hongarije;
  • Ierland;
  • Italië;
  • Kroatië;
  • Letland;
  • Litouwen;
  • Luxemburg;
  • Malta; 
  • Nederland; 
  • Oostenrijk;
  • Polen;
  • Portugal;
  • Roemenië;
  • Slovenië;
  • Slowakije;
  • Spanje; 
  • Tsjechië;
  • Zweden.

Dank jullie wel. Ja, ik heb het aan een medewerker van KPN gevraagd. Ze zei dat het moest lukken. Vandaar dat ik het graag wilde proberen. Dank iedereen  voor de antwoorden.