Skip to main content

Beste, ben 4 weken geleden over gestapt van ziggo naar kpn. WiFi is prima, fijn. Tv probeer ik nu. 2 weken werkend te krijgen. Soms wel =, joepie en dan weer helemaal niet. Heb twee kleine kastjes en een Samsung tv. Handleiding netjes gevolgd maar de is allemaal heel inconsistent. Inmiddels denk ik er over om maar weer naars Ziggo’s over te stappen. Wat een troep.

admin: eigen topic aangemaakt

Wat is het probleem dan dat je ervaart?


Wanneer je WiFi goed is heb je in principe dus een prima verbinding. Licht eens toe op wat voor manier de problemen zich uiten? En hoe heb je de ontvanger aangesloten op de experiabox? Met kabel of gebruik je een devolo? Dat je het troep vindt is wel een beetje een dooddoener, laten we op zoek gaan naar een oplossing ;)


@JuanNegro de verbinding tussen experiabox en tv-ontvanger is nooit via wifi.


Dat weet ik 😉 wat ik bedoel te zeggen; @Martinus1980 geeft aan dat de wifi prima is. Dan doe ik de aanname dat de verbinding zelf in orde is, anders had hij ook problemen gehad met wifi. Met een verbinding die in orde is zou iTV ook moeten functioneren. Tv kan inderdaad op 2 manieren worden aangesloten, direct met kabel of een dvs. Vandaar de vraag hoe de tv is verbonden. Dat dit niet via de wifi gaat lijkt me logisch.


Er zal wel weer een draadloze verbindingset in het spel zijn…

Maar topicstarter eerst zelf maar eens reageren.


Off-topic:

@JuanNegro de verbinding tussen experiabox en tv-ontvanger is nooit via wifi.

In de praktijk heb je gelijk maar het is wel mogelijk om een TV ontvanger via wifi aan te sluiten.

Zelf heb ik dit, heeeel lang geleden, tijdens de pilot van de V10 (zonder a) een avondje getest door een HMB2260 via een WNCE2001 van Netgear op de V10 aan te sluiten.

Ik begrijp dat er ook abonnees zijn die hun TV ontvanger via een "super"Wifi aangesloten hebben.

 

On-topic:

Ik ben heel benieuwd wat nu de problemen zijn die @Martinus1980 ervaart.


Off-topic:

@JuanNegro de verbinding tussen experiabox en tv-ontvanger is nooit via wifi.

In de praktijk heb je gelijk maar het is wel mogelijk om een TV ontvanger via wifi aan te sluiten.

Zelf heb ik dit, heeeel lang geleden, tijdens de pilot van de V10 (zonder a) een avondje getest door een HMB2260 via een WNCE2001 van Netgear op de V10 aan te sluiten.

Ik begrijp dat er ook abonnees zijn die hun TV ontvanger via een "super"Wifi aangesloten hebben.

nog even off-topic: Dat je de tv-ontvanger via wifi kunt aansluiten, dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar dat iets kan, betekent nog niet dat je dat moet doen. Er zijn wel meer dingen die je kunt doen maar beter niet moet doen…

Wat ik bedoelde is dat dan niet de handleiding en de aanwijzingen van KPN zijn gevolgd. En natuurlijk mag een gebruiker een tv-ontvanger aan de wifi hangen. Moet ie zelf weten. Maar dan is het wel: you're on your own. Dat KPN daar de handen vanaf trekt en dit niet gaat ondersteunen, is logisch.


nog even off-topic: Dat je de tv-ontvanger via wifi kunt aansluiten, dat weet ik natuurlijk ook wel. Maar dat iets kan, betekent nog niet dat je dat moet doen. Er zijn wel meer dingen die je kunt doen maar beter niet moet doen…

Precies, het is immers mogelijk.


Dank voor de reacties. Ik zeg waardeloos omdat ik inmiddels op drie verschillende manieren heb geprobeerd om de boel aan de praat te krijgen met ook twee verschillende van die kleine kastjes. 1 keer inderdaad met devolo. 1 keer met een extra superwifi punt dat ik hiervoor speciaal besteld hebt en met lan kabel en 1 keer met een lange kabel direct van het modem naar de het tv kastje. Mijn vrouw stond toevallig naast een kpn monteur en die zij dat kpn het nooit zal toegeven maar dat het aan die kastjes ligt. Enfin dat is ook maar een mening. Feit is dat de afstandsbediening na een paar keer gewoon niet meer reageert en dat ook vaak wordt aangegeven dat er geen zenders zijn. Ben er inmiddels al 3-4 uur mee bezig geweest.


Dus de TV ontvanger doet het wel en je hebt beeld maar de afstandsbediening stopt na een paar keer met werken?

Welk type TV ontvanger heb je?

Heb je die melding dat er geen zenders zijn ook als de TV ontvanger met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box hebt aangesloten?


Hallo @Martinus1980, welkom bij KPN en op ons forum. Heel irritant dat jullie nog niet zo'n prettige tv-ervaring bij ons hebben beleefd. Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak is en hoe we dat kunnen oplossen. Ik lees dat je een paar aansluitmogelijkheden hebt geprobeerd, zoals: DVS, Super Wifi punt en met een kabel rechtstreeks op het modem. Hoe heb je de tv nu aangesloten?

En ik ben ook wel benieuwd naar onderstaande:

Dus de TV ontvanger doet het wel en je hebt beeld maar de afstandsbediening stopt na een paar keer met werken?

Welk type TV ontvanger heb je?

Heb je die melding dat er geen zenders zijn ook als de TV ontvanger met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box hebt aangesloten?

Laat je het weten? Dan kunnen de deskundigen hier je vast verder helpen :)


Beste, dank voor de aandacht. Gisteren me er maar weer toe gezet. Nu met een modemkabel direct naar de de tv ontvanger(Arris vip 5302). Al eerder geprobeerd maar zonder resultaat.  Na installatie functioneerde de afstandsbediening alleen voor aan /uitzetten en geluid en de bronkeuze. Daadwerkelijk een selectie maken lukte niet. Bleef op geen kanalen staan(zoeken) /kies bron. Met De AB kon je dan geen selectie maken. Daarna nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel. Maar wel met een kabel door de gang en de woonkamer die ik daar echt niet wil hebben. Dus nu verder met superwifi punt met lan kabel in de ontvanger en als dat niet werkt dan met devolo. Als dat allemaal niet wekt en kpn stuurt geen  monteur dan maar weer terug naar Ziggo 


Bleef op geen kanalen staan(zoeken) /kies bron.

Wat bedoel je hiermee?

Plaats hier anders eens een foto van.


Er is geen ingang gekozen maar de interne ontvanger en die geeft deze melding lijkt mij.

( Voor itv is geen TV nodig, een monitor is genoeg. Een TV is een monitor met ingebouwde ontvanger, van daar in het engels : TV-set. )


Daarna nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel. Maar wel met een kabel door de gang en de woonkamer die ik daar echt niet wil hebben.

Bij Ziggo heeft u toch ook een kabel naar de tv lopen? Waar gaat die heen dan?


Er zal ook kabel naar het stopcontact lopen :-)

De huizen bouwerij is er nog niet op ingericht om netwerkkabels te leggen cq lege mantelbuizen te voorzien.

Vaak is er toch wel een route te verzinnen, onder vloer door bv ?


Werkt ook na uitzetten en aanzetten na 24 uur nog prima. Mooi weer een stap. Morgen de devolo aansluiting aanleggen. Iedereen bedankt voor de hulp 


Goed, nu de complete WiFi gereset want die was inmiddels eruit gefloept. Beetje vermoeiend maar nu werkt alles. Echt alles. Tv via lan en superwifi punt.


Hey Martinus, heel tof om te lezen dat je tv werkt via een (LAN)kabel rechtstreeks op het modem, dat is ook de beste aansluitmethode: stabiel en snel! En ook het Super Wifi punt is aangesloten, top! 

Dan kunnen we je topic sluiten. Bedankt voor je bericht :) 


Hallo Nadia, zeker supertof. Niets ten nadele van jou want je doet je job naar beste eer en geweten maar het feit dat het me een volledige dag heeft gekost om alleen mijn tv te laten werken is echt een grapje. Ziggo deed niet alles goed maar zeven gezeur als met kpn heb ik echt nog niet gehad. Het is 2020 l, plug en plat zou toch wel de norm moeten zijn. Enfin, dente klapt er nog geregeld uit dus nu ipv een netwerkkabel van het superwifi punt zal ik nu de devolo installeren.


Plug & play via een kabel. Een kabel die netjes in uw huis in de muur weggewerkt zit. Dat zou inderdaad de norm moeten zijn. Anno nu in 2020. En geen geknoei via dvs.


Hmmm alles is wireless en de oplossing is een kabel?


Data versturen via een electriciteitskabel is in ieder geval niet de  beste oplossing.  En dat doe je als een dvs gebruikt.


Hmmm alles is wireless en de oplossing is een kabel?

Dat klopt, de netwerkkabel is wifi's beste vriend want daarmee kan je het wifi toegangspunt naar de ruimte brengen waar wifi ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Voor 5GHz geldt dat de reikwijdte best klein is en dat vaste stoffen echte obstakels vormen.

Maar goed, het ging over iTV en daarvoor geldt: Wil je 100% storingsvrij televisie kunnen kijken ... gebruik dan altijd een netwerkkabel!


Dank voor de reacties. Een directe lan naar het modem is helaas geen optie gezien de lay-out van het huis en de aanwezigheid van vloerverwarming……. Nu de devolo er op gezet als 2nd best. Dank voor de hulp. Mvg Martinus 


Reageer