Skip to main content

Mijn tv geeft een pieptoon en ik vermoed dat deze toon met het bestaande tv kastje heeft te maken. Wat is hieraan te doen?

 

Welk type TV ontvanger heb je?

Is het de stroomadapter of het kastje dat die hoge piep geeft of komt die piep wellicht uit de televisie zelf!


De tv ontvanger is een arcadyan, model hmb2260

 

als ik de tv aanzet zonder tv ontvanger, dan is er geen pieptoon.

wat bedoel je met de stroomadapter?

 

de tv is een Sony oled uit 2021, ik kan me niet voorstellen dat dit de oorzaak is.


De stroomadapter is die dikke stekker van de HMB2260.

Ben ik nog steeds benieuwd of het die stroomadapter danwel dat de HMB2260 is dat die hoge piep geeft of dat die hoge piep uit (de boxen van) de televisie komt.


De stroomadapter is die dikke stekker van de HMB2260.

Ben ik nog steeds benieuwd of het die stroomadapter danwel dat de HMB2260 is dat die hoge piep geeft of dat die hoge piep uit (de boxen van) de televisie komt.

Hier ben ik ook benieuwd naar, @supervis50.


De piep, geen hoge maar wel irritante, komt uit de boxen van de televisie.

zo ervaar ik het nu.

wat is hier dan verder aan te doen?

 


Dus die piep is alleen als de TV ontvanger aan staat en er naar een zender op de TV ontvanger gekeken of geluisterd wordt?

Als dat zo is, heb je dan ook al een keer een andere hdmi ingang op de televisie gebruikt?

Als dat ook geen soelaas biedt dan denk ik dat de TV ontvanger vervangen moet worden.


Ik moet mijn vraag even nuanceren. Ik heb een externe luidspreker op mijn tv aangesloten en de piep zit hierin, maar alleen als ik de tv aanheb. De piep komt ook maar voor in 1 luidspreker. Als ik alleen muziek afspeel, dan doet het probleem zich niet voor.


Hmmm. Muziek afspelen doe je dan niet via de tv-ontvanger en/of tv neem ik aan?

 

Hoe zit die luidspreker, tv en tv-ontvanger op elkaar aangesloten?


de tv wordt of eerst aangezet en daarna ga ik over op mumuziek, via de Bluesound app of via spotify, of ik begin met muziek en eindig op de tv. Het geluid gaat dan automatisch mee.

De verbinding tussen de boxen en de tv gaat via een optische kabel en  via een Bluesound.


Duidelijk, dank je, @supervis50. Het lijkt dan wel duidelijk gekoppeld aan de combinatie met de tv ontvanger. Wil je jouw forumprofiel invullen? Reageer even weer als je dit gedaan hebt. Dan gaan we hem omruilen.


Het forumprofiel is ingevuld.


Dank je, @supervis50. Ik heb een nieuwe ontvanger voor je opgestuurd. Deze wordt vrijdag bezorgd bij het servicepunt in de Karwei. Je krijgt een bevestiging met meer info per sms. Daar lever je dan de oude ontvanger in, krijg je de nieuwe mee. Verpak de oude even in een doosje en zet alvast het retouradres erop:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn


Dank voor de snelle service.