Skip to main content

Ik heb 3 interactieve KPN boxjes. Twee zijn via een moca coax verbindingsweg met 2 tv's verbonden. Eentje met netwerk kabel direct op de modem.

Sinds 2 maanden storen de kastjes voornamelijk in de avond. s Ochtends en overdag gaat alles goed, al wordt er dan meestal op 1 boxje tegelijk gekeken. Maar s avonds, en dan vooral als er op 2 boxjes tegelijk wordt gekeken, begint het haperende beeld op beide boxjes.

Nu geldt dit alleen voor het bekijken van de reguliere zenders. Er zijn geen storingen bij het bekijken van Netflix of Prime.

Router is inmiddels gereset, software op alle 3 boxjes opnieuw geïnstalleerd. Glasvezel box uit en aan gezet, evenals de router en de 3 boxjes. Bekabeling lijkt me onwaarschijnlijk want overdag is er geen probleem en ook niet als er op 1 box wordt gekeken.

Probleem lijkt zich dus vooral voor te doen als er op 2 boxjes tegelijk naar reguliere zenders (bijv. npo1 zeer veel storingen) of opnames  of uitgesteld kijken wordt gekeken. 

Ik sta voor een raadsel en hoop van harte dat iemand mij kan helpen.

Kj

admin: eigen topic aangemaakt

Is s avonds het hele gezin thuis met smartphones. Het is bekend dat coax als een gek stoort op 4g.

 


Zou kunnen maar ook de tv die met een netwerk kabel direct op de modem zit gaat storen als er 2 boxjes tegelijk aan staan. En nog gekker, alleen s avonds, niet overdag.


U heeft misschien ook nog een switch in huis?


Wat bedoel je met een switch?


Een netwerk switch. Voor als je poorten te kort komt op de router. Zoiets bijvoorbeeld:

En heeft u een draadloze verbindingset in huis?

 


Die heb ik wel maar de tv's die storen zijn hier niet op aangesloten


Die heb ik wel maar de tv's die storen zijn hier niet op aangesloten

Een switch en draadloze verbindingsets?


Nee. 2 tv's zijn via coaxkabels en moca verbinding set op de router. En 1 tv via netwerk kabel direct op de router. Allemaal storen ze, alleen in de avond en alleen als ze allemaal tegelijk aan staan.


Die 2 ontvangers die je via coax kabel hebt aangesloten, die zou je bij wijze van test eens bekabeld aan kunnen sluiten. Kijken wat voor resultaat dat heeft.


@KjvN , aangezien je glasvezel hebt zal de internet snelheid geen probleem moeten zijn. Wat je nog kan doen is om je ontvangers eens op SD kwaliteit ipv HD te zetten als test. En dan kijken of je geen haperende beeld meer hebt. Als dat dan zo is moet het toch binnen je netwerk gezocht worden.


@KjvN welkom op het forum! Heb je de bovenstaande stappen nog eens kunnen proberen?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb 2 vd nieuwste moca kastjes (1000mbps) aangeschaft en aangesloten. Het lijkt te helpen