Skip to main content

Van de winter in Portugal geprobeerd Kpnitv te gebruiken om tv op mobiel te kijken. 
ik heb een abonnement van kpn maar in Portugal gaat deze via Vodafone P 

De app werkte niet. 
Nu willen we voor de komende winter chromecast gaan gebruiken met de kpnitv app. 
Dit loopt uiteraard via een Portugese provider. We moeten werken met een hotspot daar we geen vaste WiFi hebben.    
Nu is mijn vraag of dit gaat werken??? 
Of moet ik toch gaan werken met een schotel en abonnement van Canal digitaal. 
graag uw reactie 

admin: nieuw topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hi @Toylady, welkom hier. 

Zolang je binnen de EU bent werkt de iTV app. Kreeg je destijds een bepaalde melding? 

Met een Chromecast kan dit ook. Wat bedoel je precies met een hotspot? Via je eigen toestel? Dan is dat geen probleem. Een hotspot via een camping of hotel werkt dan weer niet, dit omdat de Chromecast en je apparaat elkaar niet zullen herkennen. Op een openbare hotspot zijn deze namelijk afgeschermd. 

Ik hoor graag van je. 


Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen idee of ik een melding heb gekregen, maar het werkte niet  

wij krijgen in het appartement waarschijnlijk een router met een simkaart van Vodafone Portugal. 

zo niet dan moet ik mijn eigen bundel gaan aanspreken wat via Vodafone P loopt,  dus dat zou moeten lukken.  

 

 


Dat moet werken, hou er wel rekening mee dat het data kost. Ergens tussen de 1,5 en 3 GB per uur. 

 


We hebben inmiddels een chromecast gekocht maar het lukt niet om via een hotspot verbinding te krijgen met de chromecast. Nu heb ik gelezen dat het met kpn erg moeilijk gaat en dat ik zelfs een aparte router nodig heb of via de laptop een aparte verbinding moet maken???? 

klopt dit?  Zou wel erg vervelend zijn en ik over moet stappen naar een andere provider of een prepaid kaart van een andere provider moet aanschaffen. 
het gaat dus over een chromecast verbinding via hotspot omdat de locatie geen WiFi heeft!!! 

Is hier een eenvoudige oplossing voor ? 

groet 

Peter 


Hier een heel artikel over de chromecast. Daar staat veel in omschreven.  Wellicht het antwoord op uw vraag.


Het probleem is hier de hotspot, dit staat ook helemaal los van de provider. Op een gewone WIFi verbinding zit je telefoon/laptop/pc op dezelfde verbinding als je Chromecast, zo herkennen ze elkaar. Via een hotspot is dat niet zo in verband met de veiligheid en privacy, elk aangesloten apparaat heeft een eigen "verbinding” en ze zien elkaar niet. Dit is ook logisch omdat je niet de enige bent die verbonden is met die hotspot. Dat gaat zo dus niet lukken, ongeacht welke provider je hebt. 


Dit gaat niet helemaal op. Van de week een hotspot vanaf Vodafone mobiele data naar kpn  en Vodafone werd wel herkend bij de aan te wijzen “WiFi” verbinding voor de hotspot 

is het mogelijk om met een router te werken want het probleem doet zich alleen bij kpn voor 


is het met vpn mogelijk? of nodig?

Interactieve TV van KPN kijken met een VPN: een stappenplan

  1. Kies een betrouwbare VPN-aanbieder met servers in Nederland/Europa.
  2. Sluit een abonnement af bij de provider van je keuze en maak een account aan.
  3. Download de VPN-app.
  4. Open de VPN-app en log in.
  5. Selecteer een verbinding met een VPN-server in Nederland of Europa.