Skip to main content

Beste KPN-Medewerker,

Wij hebben hier 3 HMB2260 toestellen en een glasvezel aansluiting. Alle drie geven door de software aanpassingen zeer teleurstellende ervaringen en het kijkplezier wordt hierdoor sterk beïnvloed.

Software:

Het is bij allen niet meer mogelijk om:

  • de pauze knop te benutten op de BBC 1&2,
  • in de telefoon iOS APP is het niet meer mogelijk om kanalen zonder je eigen wifi netwerk te bekijken middels telefonie providers (buitenshuis).
  • Het snel door spoelen in een programma dat is gepauzeerd of wordt teruggekeken is onmogelijk gemaakt.
  • Terug te kijken van BBC 1 & 2 zenders, ARTE, RTLtelvision en Duitstalige publieke zenders ARD,WDR, ZDF.

Traag:

Door de update in de laatste maanden zijn de ontvangers zeer traag geworden.

  • Zelfs zo traag dat gewoon bij het opstarten van een zender deze niet live gekeken kan worden.
  • Dan is er geen beeld en geluid. pas na het opbouwen van een kleine buffer door de pauze knop even 10 sec. te gebruiken kan de zender wel starten en krijgen we beeld en geluid. Zoals hier boven staat aangegeven betreffende het gebruik over de pauzeknop  voor BBC 1&2  zijn deze zenders dus meer te bekijken.
  • Bij het opstarten van de box, laat deze maar de helft van het ter beschikking zijnde zenderpakket binnen.
  • Wanneer er tijdens het kijken naar een zender de informatiebalk wordt opgevraagd met de pijl naar boven of onderen, duurt het tegenwoordig langer dat deze informatie ook is ingevuld in de informatiebank (3 tellen na weergave van de balk komt de informatie er in te staan)

Geheugen:

Juist op de HMB2260 die wel nog enigszins snel is hebben we al meerder malen het berichten over het vernieuwde menu als gelezen gemarkeerd. Bijna elke dag staan deze berichten weer als nieuw/ongelezen aangemerkt in het menu van de box, sterker nog, de programmering va de live weergave in het menu die we ingesteld hadden als “AAN” is weer uitgezet, de programmeringen van de box lijken daarom wel geheel verloren gegaan (soort reset!). De instellingen worden niet vastgehouden.

Zenders:

Tevens moet ik mijn ongenoegen uiten over de overdadige hoeveelheid zenders die niet in verhouding meer staat met het aanbod van de TV-kanalen waarvoor iTV-KPN eigenlijk voor staat. Zeer vreemd dat het meer een muziek jukebox is geworden.

Beeldkwaliteit:

Ik ben sterk aan het overdenken om een 4K of 8K TV aan te schaffen, gezien deze vertragingen die iedereen ondervond en de problemen die er voor de 4K toestellen zijn en slecht beeld geleverd wordt op de toestellen overweeg ik of het voor mij nog wel aantrekkelijk is om bij KPN te blijven of mij verder te oriënteren op de markt.


Begrijp mij s.v.p. niet verkeerd, tot op heden ben ik een tevreden klant maar ik zie nu wel heel veel zaken die mij ontevreden stellen. Ik werk graag mee aan een verbetering van de situatie. Ik laat mij graag door KPN overtuigen dat het beter kan en beter word.

 

m.v.g. Frank.

@Frank1941 Welkom op het forum. 

Allereerst: Wat fijn dat je de moeite neemt zo'n uitgebreide reactie te typen. Ik zal proberen overal op te reageren. 

Software: Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om op de BBC te pauzeren en om terug te kijken op deze en de Duitse zenders. Dit mag helaas niet van deze zenders. Als het goed is dan zou er ook een pop up zichtbaar moeten worden dat je dit enkel live kunt kijken. Je zou overigens met de Ios app wel buiten de deur moeten kunnen kijken, alleen geldt hier wederom: niet alle zenders zijn buitenshuis te kijken. Doorspoelen bij terugkijken kan inderdaad niet, bij opnames is dit uiteraard wel mogelijk. 

Geheugen: Is dit een probleem van de laatste tijd? Of bestaat dit probleem al langer? 

Zenders: Wat bedoel je hier precies mee? 

Beeldkwaliteit: Welke problemen met 4K ontvangers bedoel je precies? 

 


Je hebt glasvezel, kijk je de eerste 10 zenders wel op 661 - 670?

Deze worden in de originele stream van 12,5 MB uitgezonden. 

Het beeld is echt heel veel mooier.

 

4K, momenteel maar 3 zenders en je betaald hiervoor € 2,50 per maand extra.

Je krijgt dan de 5202 KPN IPTV decoder.

 

Geheugen, Reset de ontvanger, misschien helpt dat, zie hier. 

 

Ik begrijp van KPN dat er binnenkort een update komt, waardoor alles weer sneller werkt. 

 


Software: Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om op de BBC te pauzeren en om terug te kijken op deze en de Duitse zenders. Dit mag helaas niet van deze zenders.

Die discussie is een paar weken geleden ook al aan de orde geweest. Het mag WEL van de zenders maar KPN is te beroerd om er voor te betalen (als dat al nodig zou zijn, misschien alleen toestemming vragen).

Dit is gewoon valse voorlichting!


Zie bv: Duitse zenders op iTV app Samsung TV | KPN Community


Beste Joop ,

 

dankjewel, dit ga ik zeker ook proberen.

ik heb ook geen pakket gevonden oor de 4K zenders op mijn KPN omgeving.

 

fijne jaarwisseling, 

mvg Frank.


@Frank1941 Welkom op het forum. 

Allereerst: Wat fijn dat je de moeite neemt zo'n uitgebreide reactie te typen. Ik zal proberen overal op te reageren. 

Software: Het klopt inderdaad dat het niet mogelijk is om op de BBC te pauzeren en om terug te kijken op deze en de Duitse zenders. Dit mag helaas niet van deze zenders. Als het goed is dan zou er ook een pop up zichtbaar moeten worden dat je dit enkel live kunt kijken. Je zou overigens met de Ios app wel buiten de deur moeten kunnen kijken, alleen geldt hier wederom: niet alle zenders zijn buitenshuis te kijken. Doorspoelen bij terugkijken kan inderdaad niet, bij opnames is dit uiteraard wel mogelijk. 

Geheugen: Is dit een probleem van de laatste tijd? Of bestaat dit probleem al langer? 

Zenders: Wat bedoel je hier precies mee? 

Beeldkwaliteit: Welke problemen met 4K ontvangers bedoel je precies? 

 

Rutger, bedankt voor je reactie,

het geheugen houd de instellingen niet vast sinds de updates van vorig jaar tot op heden, gisteren ging het weer fout. 
 

Het zender aanbod voor de tv bestaand uit een te grootaandeelhouder muziekzenders tov tv-kanalen. 
De 4K kanalen zijn niet

te vinden op de standaard glasvezel kanalen 691 en hoger, ook als pakket in de MijnKPN omgeving. 
 

bvd, Mvg Frank.

 


Rutger waarom kan ik geen pakket servetten zoals Joop aangeeft? 
 

“ 4K, momenteel maar 3 zenders en je betaald hiervoor € 2,50 per maand extra.

Je krijgt dan de 5202 KPN IPTV decoder.” 

 

zeer teleurstellend net als het onmogelijke telefonische contact met jullie,  dan was dit hoogst waarschijnlijk  al vorige week opgelost!  Wat is hier aan de hand? 


@Frank1941 Ik controleer graag voor je hoe het zit met het 4K pakket. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken hoe dit zit.