Skip to main content

Sinds een paar weken blijft om de 10 sec de tv (kpn app itv) vast hangen. Echt heel storend. Nl ziet geen probleem, netflix geen probleem dus lijkt echt aan de kpn app te liggen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ervaar je dat op een iPad of iPhone of op een Android tablet of telefoon?


Op de tv


Op de tv

Dat kan ook nog inderdaad.

Je bent absoluut niet de eerste die dit meldt.

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren die hier in zal duiken.


Dat hoop ik ook. Het ging voorheen best goed via itv te kijken maar tis nu waardeloos😔


Hoi @Jacqueli.ne . Welkom op het forum.

We hebben het dus over de smart tv app?  Heb je al geprobeerd om de app opnieuw te installeren?

Wat voor merk tv heb je?  


We hebben een LG oled tv.  Deze hebben we speciaal gekocht omdat deze ook een kpn app heeft. We hebben best een tijd probleemloos kunnen kijken. Maar het is nu echt hopeloos. 

Heb de app opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft.


Hallo @Jacqueli.ne hoe is de tv op het internet aangesloten, bekabeld of draadloos?

 


Draadloos.  En dit ging voorheen altijd goed, ook de kpn app. Alle apps werken super alleen de kpn app sinds paar weken niet goed meer 


Draadloos.  En dit ging voorheen altijd goed, ook de kpn app. Alle apps werken super alleen de kpn app sinds paar weken niet goed meer 

Hallo @Jacqueli.ne om e.e.a. uit te sluiten, probeer het eens bekabeld.

 


Het heeft altijd gewerkt,  we hebben de tv juist gekocht om niet te bekabelen. Daarbij hebben we tot paar weken geleden geen problemen gehad.  En andere apps werken onbekabeld super.  Paar weken geleden is er in de meterkast wel de stroom/ stop eruit gegaan, en de experiabox stond toen wel te zoemen. Zou het daardoor kunnen?


Hallo @Jacqueli.ne als de andere apps goed werken zoals je schrijft, lijkt het niet aan het modem te liggen, maar zeg nooit nooit.

Als je glasvezel hebt haal de glaskast dan eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een fabrieks-reset.

Bij xDSL(koper) alleen de modem een fabrieks-reset geven, let op, eigen instellingen gaan verloren, die eerst even opschrijven en daarna weer aanpassen.

Succes.

 


Sorry sorry, bedoel geen modem maar experiabox V10a en deze al verschillende keren gereset, zonder gewenst resultaat


Sorry sorry, bedoel geen modem maar experiabox V10a en deze al verschillende keren gereset, zonder gewenst resultaat

Hallo @Jacqueli.ne de Experiabox V10a is een modem.

 


Een lg oled kopen om dan via de app tv te kijken.  De beeldkwaliteit is veel minder dan via de tv ontvanger.  Zo zonde!!! Die app is leuk voor de tv op zolder!!!


Sorry sorry, bedoel geen modem maar experiabox V10a en deze al verschillende keren gereset, zonder gewenst resultaat

De Experiabox V10a is een modem. 😉 

 


@Joep1965 op zolder wil je dan toch ook normaal willen kijken. Zonder hapering. Je betaalt toch voor bepaalde diensten.  

De tv ontvangers zijn ook niet zaligmakend helaas, juist daarom zijn wij (mede op advies van een kpn medewerker om gegaan)

 


@Dennis Schreve 😱, zoveel verstand heb ik er niet van....🤪


Hallo @Jacqueli.ne om e.e.a. uit te sluiten, probeer het eens bekabeld.

@Jacqueli.ne zou je het toch eens bekabeld willen proberen? Zoals @JanD al zegt dan kunnen we het e.e.a. uitsluiten. 😉


@Dennis Schreve 😱, zoveel verstand heb ik er niet van....🤪

😂 Geef niet, daarom zijn wij er ook om te helpen. 😉


@Joep1965 op zolder wil je dan toch ook normaal willen kijken. Zonder hapering. Je betaalt toch voor bepaalde diensten.  

De tv ontvangers zijn ook niet zaligmakend helaas, juist daarom zijn wij (mede op advies van een kpn medewerker om gegaan)

 

Een medewerker die zegt dat de app beter is dan de tv ontvanger moet snel een gesprek krijgen. Het is namelijk totale onzin. Maar het probleem is waarschijnlijk dat het draadloos moest dus is er wellicht met draadloze verbindingsets gewerkt. En die werken vaak niet. 


We hebben 2 ontvangers, met draadloze verbindingsets, van kpn. Met 1 ontvanger wordt tv gekeken in een mantelzorgwoning. Wij hadden met de andere ontvanger steeds problemen/ storing.  We hebben al best vaak kontakt gehad over problemen met internet ect.  De tv was voor ons (op advies) een alternatief.  En dit heeft een jaar heel goed gewerkt dus snap niet dat dit nu niet meer is  Net heeft mijn zoon het bekabeld geprobeerd maar werkt ook niet. Blijft om de 10 sec even stilstaan.  Ik denk dat het niet oplosbaar is😔. 

Ik ga even nadenken en wellicht mijn pakket aanpassen en dan toch maar via nlziet tv kijken want die werkt wel goed.


Elk geval bedankt voor jullie meedenken😊


@Jacqueli.ne over die draadloze verbindingssets (DVS) daar kan ik duidelijk over zijn. Deze zijn prachtig, maar veranderd er iets aan het stroomnet (zonnepanelen, magnetron, koelkasten, LED-verlichting) dan kan de DVS storen. Maar het woord draadloos is eigenlijk ook fout, een DVS doet niet meer dan het signaal van DVS 1 door het stroomnet het signaal doorstuurt naar DVS 2. Maar mocht er op diezelfde groep een LED verlichting aangaan of een koelkast enz. dan kan het signaal haperen. 1 goede oplossing is dat de TV ontvangers bekabeld worden aangesloten op de modem. Dan heb je geen last van haperen van de tv zenders. Ik hoop je zo genoeg informatie te hebben gegeven. 

Â