Skip to main content

Hier ook last van vastlopende app. Bijna iedere dag loopt de app op een nieuwe Samsung TV wel een keer vast. AndereĀ apps op de TV hebben dit probleem niet. De TV is bedraad aangesloten op het internet. Kwaliteit van de app is vergeleken met een kastje ook niet top. Al met al geen beste kijkervaring met KPN tot nu toe. Wanneer wordt de app eens stabiel Ć©n doorontwikkeld?

Ā 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @michaelthomas, wat jammer om te lezen dat je dit nog steeds ervaart! Ik zie dat je hier eind vorig jaar ook al een topic over hebt gehad: wat is daar toen uitgekomen? Toen is er een ticket aangemaakt, toch?


@Marcia_Ā met een aantal aangepaste instellingen op de tv zelf is dat nu redelijk.Ā Echter, heeft dat geen invloed op het regelmatig vastlopen van de app. Ik moet de tv vaak gewoon resetten omdat de KPN app vastloopt. Met andere apps zoals NPO, Videoland, Netflix nooit problemen. Ik heb specifiekĀ een nieuwe tv gekocht zodat ik via de app tv kan kijken en geen kastje meer nodig heb, maar de stabiliteit valt dus zwaar tegen.


Ik heb specifiekĀ een nieuwe tv gekocht zodat ik via de app tv kan kijken en geen kastje meer nodig heb, maar de stabiliteit valt dus zwaar tegen.

De smart-TV app is (nog)Ā absoluut geen volwaardige vervanging van een TV-ontvanger.

De beeldkwaliteit blijft achter bij de beeldkwaliteit via een TV ontvanger en ook de functionaliteit is beduidend lager. Leuk voor een 2e TV in de slaapkamer maar niet voor de TV in de woonkamer.


@wjbĀ Mag je dat ook niet verwachten ? Lijkt mij wel toch? Of in ieder geval uitzicht op doorontwikkeling van de app. Anno 2021 lijkt mij dat vanzelfsprekend.


@wjbĀ Mag je dat ook niet verwachten ? Lijkt mij wel toch? Of in ieder geval uitzicht op doorontwikkeling van de app. Anno 2021 lijkt mij dat vanzelfsprekend.

Ik denk dat het nog jaren gaat duren voordat de smart-TV app dezelfde beeldkwaliteit en functionaliteit zal hebben als de TV ontvanger.


Dat is jammer! Het klopt wat wjb zegt. Ik ga jouw feedback sowieso intern doorgeven, maar vermoed dat je ā€˜t hier voorlopig toch mee moet doen. Heb je een chromecast in huis? Dan kan je wel vanuit de itv app casten naar jouw tv, mocht je echt geen tv-ontvanger willen gebruiken.Ā 


Ik snap niet dat je die app als hoofdontvanger wilt gebruiken. Ik heb heel bewust voor een Samsung tv gekozen in 2019 zodat ik als NOODvoorziening de app had. Hier is maar Ć©Ć©n ontvanger namelijk.
In een Samsung uit 2019 doet de app het overigens wel goed. Sinds de modellen 2020 zijn er klachten. Ook de app in een LG werkt sinds de nieuwe modellen niet helemaal lekker begrijp ik.

Gisteren weer een opname gekekenā€¦. maar het leek wel SD kwaliteit. Z.S. Docu dit keer. Live kijken is wel redelijk mooi beeld, maar haalt het toch net niet bij het beeld via de ontvanger. En alle mogelijkheden van die ontvanger.
Voor radio moet je die sowieso aangesloten houden ook.

Ik heb hier een overzichtje van de rij nadelen v.d. app.

N.B. met een losse Chromecast werkt het overigens wel prima. Als je geen 'ā€™grote'ā€™ ontvanger bij je tv wilt. Chromecast is ook een piepklein apparaatje. TIP: sluit ook de usb voedingskabel op je tv aan.

Ā