Skip to main content

Afgelopen zaterdag heb ik mijn itv ontvangen (vip5202) binnen gekregen en heb deze gisteren aangesloten op de tv en het netwerk, echter blijft deze na het opstarten op 85% hangen en zegt dan dat de software geupdate moet worden.

Dit doe ik dan uiteraard, maar dan herhaald het hele verhaal zich.

 

Ik heb geen modem/router van KPN, maat een asus GS105Sv2, hierna kom een google nest wifi router met 3 acces points door het hele huis.

Daar het is destijds voor gekozem omdat de experiabox niet in bridge gezet kon worden en in de router niet werkend kreeg achter de experiabox.

Met wat hulp van dit forum en de KPN website, ben ik wel in het opstartmenu gekomen (resetknop inhouden, stekker in het stopcontact en wachter tot het rode lampje knippert) en heb een diagnose gedaan.

Hieruit blijkt dat de platformverbindigstest mislukt.

De overige testen (ethernet, ping, dns en ntp) hebben wel een groen vinkje.

 

Ligt het aan de google Nest/Asus of kan het wel werken met deze opstelling maar staat er iets niet goed in de instellingen?

Het is ook niet mogelijk om een Google Nest wifi router als primaire router te gebruiken immers daarop kan geen IGMP proxy server ingericht worden die met het KPN TV platform op vlan 4 kan babbelen.

Je zult die Google Nest wifi router achter een Experia/KPN Box moeten plaatsen zoals beschreven in het onderstaande topic.

 


Oke, helaas dan gaat de ITv box terug.

Heb geen bedraad internet in mijn ‘man-cave’ en wifi van de experiabox haalt het niet, dus bedraad of draadloos internet moet via de google nest.

 

Bedankt voor je reactie.