Skip to main content

Na al lange tijd gebruik gemaakt te hebben van de KPN iTV app op een kamer waar geen internetkabels lopen, is het dan weer zover: de volgende update dat er weer eens voor zorgt dat we niet kunnen streamen. Dit keer geen vrijdag-hele-weekend-probleem met rare bugs die je op een manier kunt omzeilen misschien, maar een update dat het kinderslot weer aanzet en daarbij geen enkele zender beschikbaar maakt voor streamen naar chromecast.

Een kinderslot die maar niet uitgezet kan worden, gevolgd door een niet werkende pin, ondanks de pogingen tot nogmaals resetten daarvan en het weer proberen.

Het is alweer de 2e avond dat dit lekker lui tv kijken geheel blokkeert, en eerlijk gezegd beginnen de vele buggy launches van het team aardig vervelend te worden…

Gaat er ooit een stabiele versie komen waarbij de eerste beste update niet gelijk de mist in gaat?

Belangrijk voor nu: hoe kom ik in hemelsnaam van die irritante kinderslot af als geen enkel correcte pin werkt?

Belangrijk voor nu: hoe kom ik in hemelsnaam van die irritante kinderslot af als geen enkel correcte pin werkt?

Door eerst je pincode opnieuw in te stellen via deze KPN Servicetool en die te gebruiken om het kinderslot uit te zetten.

 


Belangrijk voor nu: hoe kom ik in hemelsnaam van die irritante kinderslot af als geen enkel correcte pin werkt?

Door eerst je pincode opnieuw in te stellen via deze KPN Servicetool en die te gebruiken om het kinderslot uit te zetten.

 

 

 

Thanks voor het meedenken.

"ondanks de pogingen tot nogmaals resetten daarvan en het weer proberen."

Die hebben we dus helaas al meermaals geprobeerd, inclusief het wachten van 30+ minuten omdat het voor de itv langer zou kunnen duren.

Zoals aangegeven is het niet mogelijk de pin te gebruiken omdat hij het niet doet in de app en ik de melding krijg dat ik hem moet resetten. Dat is gedaan, geprobeerd, repeat.

Kan het eventueel aan de pin-reset op de site liggen dat die niet helemaal meewerkt?

@ kpn support - ik vermoed dat jullie eventueel een reset kunnen doen voor iemand?


Heb je na het resetten van de pincode op de TV ontvanger het kinderslot uit kunnen zetten?


Heb je na het resetten van de pincode op de TV ontvanger het kinderslot uit kunnen zetten?

 

Nee, dezelfde foutmelding, dat ik de pincode moet resetten, blijft verschijnen helaas. Er verandert niks en het slot blijft actief.


Kan je eens een foto plaatsen van die foutmelding?


 

Die pin is gereset in ieder geval, maar geen succes.


Maar zet nu eens op de TV ontvanger het kinderslot uit.


Maar zet nu eens op de TV ontvanger het kinderslot uit.

Is handig, maar die gebruiken we al jaren niet meer door komst van de smarttv-app en mobiele apps incl streamen. Nooit nodig gehad. Is er geen andere oplossing?


Maar zet nu eens op de TV ontvanger het kinderslot uit.

Is handig, maar die gebruiken we al jaren niet meer door komst van de smarttv-app en mobiele apps incl streamen. Nooit nodig gehad. Is er geen andere oplossing?

Nee, helaas is het kinderslot alleen uit te zetten op de TV ontvanger zelf.


Maar zet nu eens op de TV ontvanger het kinderslot uit.

Is handig, maar die gebruiken we al jaren niet meer door komst van de smarttv-app en mobiele apps incl streamen. Nooit nodig gehad. Is er geen andere oplossing?

Nee, helaas is het kinderslot alleen uit te zetten op de TV ontvanger zelf.

Apparaat is uit de stof gehaald, batterijen gevonden voor de bediening, met een aardig vertraagd menu gevonden dat het kinderslot op de ontvanger uit staat. Voor de zekerheid alsnog aan en uit gezet en een poging gewaagd, geen succes. Pincode aangepast via dat ding, geen succes.

Nog steeds precies melding via de app helaas.


Hi @s00z, bijzondere situatie dit :thinking:

Ik ga dit (inclusief je screenshot) even doorzetten naar de beheerders van de app, zodra ik een reactie ontvang hoor je weer van me!


Hi @s00z, men heeft deze situatie nog niet eerder gezien en zou er graag even iets dieper in willen duiken. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik jouw abonnementsgegevens dorsturen zodat ze dit verder kunnen onderzoeken!


Is het probleem inmiddels verholpen @s00z? Zo nee, zou je dan nog je gegevens in willen vullen zodat we hier verder mee aan de slag kunnen gaan?


Helaas nog niet @Maja_. Heb de gegevens aangevuld, echter hebben we in de tussentijd andere apps geprobeerd en gaan we het stukje alles-in-1 binnenkort omzetten naar Internet only.

Ik kan nog even wachten om te zien of jullie iets kunnen vinden voor ik het omzet als dat gewenst is? Het streamen is een terugkerend probleem na verschillende updates, dus het lijkt me zeker goed om dit te onderzoeken en te testen bij updates.

 

Kort herhaling van problematiek & extra ondervonden info in de tussentijd:

Het probleem is altijd heel specifiek: streamen naar chromecast, vanuit zowel Android telefoons als tablet als iPads met de KPN iTV app.

Intussen kan ik ook mededelen dat het op zowel oudere als nieuwere varianten van Chromecast is. Het streamen is regelmatig een terugkerend probleem, soms kom je eromheen door bijv. eerst een video op je telefoon spelen voor je het streamt, of via een andere omweg als die er is (trial & error).

Soms blijft het alleen bij het logo + "klaar om te casten", en kun je niks streamen.

Het kinderslot is echter wel een nieuwtje. Het KPN logo met het klaar om te casten bericht verschijnt, maar zodra je op play drukt krijg je de vraag om een kinderslot code, welke gewoonweg niet werkt. Just in case ook 0000 geprobeerd naast de eigen code bijv, maar helaas 😅


Bedankt voor de heldere extra uitleg @s00z, ik heb het hele verhaal doorgezet en ze gaan er naar kijken!

Als ik meer weet, kom ik er bij je op terug :slight_smile:


Mede dankzij jouw voorbeeld is er een bug ontdekt en gefixt! Nu maar hopen dat dit er bij jou ook voor zorgt dat het weer goed gaat, zou je het eens willen testen @s00z? :relaxed:


Helaas nog steeds een blokkerend bericht na invoer, maar het bericht is dit keer wel anders 😅

 

 


Nou zeg :expressionless:

Dank voor het wederom delen van een screenshot, ik ga ze hier even mee om de oren slaan!


Ze hebben inmiddels iets vreemds ontdekt bij jou en willen dit verder onderzoeken, zou je in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren met welke gegevens je inlogt bij de app? Als je dat via je KPN ID doet, zijn we dus op zoek naar het mailadres dat je gebruikt om je aan te melden. Mocht je via abonnementsnummer inloggen, zou je die dan ook willen vermelden?


Ik heb het toegevoegd bij opmerkingen :)

Ik bedacht me, (nu dat er 1 van de 2 ook opgezegd is,) heeft het misschien voor problemen gezorgd dat ik voor zowel mijzelf als mijn moeder een abbonement had? 

Wie weet is het iets, en anders hoor ik wel als er nog info nodig is!


Ah, ze hebben inderdaad 2 verschillende iTV accountnummers gevonden dus daar lijkt wel iets mee te spelen. Ik heb dit doorgegeven, hopelijk zijn ze er snel achter wat hier speelt en hoe we dit het best op kunnen lossen :slight_smile:


@Maja_ ik heb afgelopen weekend een poging gedaan. Omdat dat tweede abbobement dus stop gezet is dacht ik, laten we eens proberen, en het werkt weer. Geen idee of er aan dev-zijde nog wat aangepast is intussen, maar mocht het devteam nog opzoek zijn, dan zouden ze aan deze info eventueel wat kunnen hebben wetende dat een tweede abbonement onder dezelfde naam voor problemen kan zorgen 😅

En jij natuurlijk ook enorm bedankt voor het doorzetten van informatie, het opvolgen daarvan en je hulp!

 


Ah, heel fijn dat het weer in orde is nu, graag gedaan :blush:

Heb geen terugkoppeling ontvangen dat ze iets hebben gedaan, maar dat betekent natuurlijk niet dat ze niet voor je aan de slag zijn geweest. Ik zal ze in ieder geval laten weten dat het aan jouw kant allemaal weer goed gaat, dank voor je update!Â