Skip to main content

Op mijn Xiaomi smart tv P1 32" verandert de resolutie/zoomfactor als ik de kpn itv gebruik. Als ik een programma selecteer dan werkt het in eerste instantie goed. Maar na enkele minuten zie ik nog maar 1/4 van het oorspronkelijke beeld. Zie foto. Kan ik ergens iets aanpassen? 

 

Dit heeft niets met de KPN ontvanger te maken, zit ergens in de instellingen van de TV.


@Le_Nutt 

Je gebruikt de app op de tv van KPN begrijp ik uit je verhaal.

Wel erg vreemd.

Probeer de app te verwijderen en zet de tv daarna uit en weer aan (na 1 minuut) en installeer de ITV app opnieuw.

 

Het beeld via de KPN tv decoder is zo wie zo mooier. 


@Le_Nutt

Je gebruikt de app op de tv van KPN begrijp ik uit je verhaal.

Wel erg vreemd.

Probeer de app te verwijderen en zet de tv daarna uit en weer aan (na 1 minuut) en installeer de ITV app opnieuw.

 

Het beeld via de KPN tv decoder is zo wie zo mooier. 

het is een android tv in de slaapkamer, daarop wil ik tv kijken via de app inderdaad. 
op de ‘grote’ tv in de woonkamer kijk ik tv via de ontvanger. ik zal eens proberen om opnieuw te installeren. dank!


Dit heeft niets met de KPN ontvanger te maken, zit ergens in de instellingen van de TV.

ik kijk via de app op een android TV. dus los van de ontvanger. als ik een programma selecteer dan is het in eerste instantie normaal beeld. echter na een paar tellen zoomt hij in en zie ik maar een deel van het scherm 


Ook in de app ( Android-TV) zit geen zoom functie.

Zal functie van de tv zelf moeten zijn.

In mijn Samsung werkt de zoom niet met de apps.


Hoi @Le_Nutt . Dit lijkt me inderdaad iets van je tv.  Heb je ook nog een andere HDMI poort geprobeerd? (voor zover die er op zit)


Ik ben maar eens even gaan kijken bij tweakers. 

Die tv heeft een HDready beeldscherm: 1280 x 720 dus.

De kpn itv app heeft echter Full HD, 1920 x 1080 dus. Dat past niet. Je krijgt dan inderdaad alleen het midden van het beeld. Ik denk maar zo dat deze tv het niet terug schaalt.

In de term van de wervingscampagne van het leger: Deze tv is ongeschikt ​​​​​​. ( in combinatie met de app)


Ik ben maar eens even gaan kijken bij tweakers. 

Die tv heeft een HDready beeldscherm: 1280 x 720 dus.

De kpn itv app heeft echter Full HD, 1920 x 1080 dus. Dat past niet. Je krijgt dan inderdaad alleen het midden van het beeld. Ik denk maar zo dat deze tv het niet terug schaalt.

In de term van de wervingscampagne van het leger: Deze tv is ongeschikt ​​​​​​. ( in combinatie met de app)

aiii, da's een pijnlijke conclusie maar dank voor het uitzoeken. Dat maakt het dan wel jammer dat het niet mogelijk is om in de app de resolutie aan te passen voor kleinere tv's. Overigens had ik hier met de Ziggo Go app nooit last van, maar het zou kunnen dat die een inferieure kwaliteit gebruikte. 


Hoi @Le_Nutt . Dit lijkt me inderdaad iets van je tv.  Heb je ook nog een andere HDMI poort geprobeerd? (voor zover die er op zit)

in dit specifieke geval gebruik ik geen HDMI-input (noch andere bekabelde input) maar spreek ik over de android app. 


 de resolutie aan te passen voor kleinere tv's.

Nou…. er zijn gewoon smart-tv's van 32 inch met een Full HD resolutie. Daar is de app ook op ontworpen lijkt me. HDready is iets van jaren geleden. Ik heb al 10 jaar een FHD. En nu 4k/uhd. Maar van 2006 tot 2012 had ik een HDready.

De app gaat op jouw tv niet werken. Pas gekocht? Binnen 14 dagen mag je een aankoop nog annuleren. Danwel wijzigen naar een Android-TV met Full HD resolutie. Kan ook 32 inch zijn.

Overigens had ik hier met de Ziggo Go app nooit last van, maar het zou kunnen dat die een inferieure kwaliteit gebruikte. 

De ziggogo app is 720p. Dat is dus geen Full HD resolutie. Inferieur in mijn optiek inderdaad. 


Hoi @Le_Nutt . Dit lijkt me inderdaad iets van je tv.  Heb je ook nog een andere HDMI poort geprobeerd? (voor zover die er op zit)

in dit specifieke geval gebruik ik geen HDMI-input (noch andere bekabelde input) maar spreek ik over de android app. 

oops . ik moet beter lezen :-(