Skip to main content

Ik kijk in bed altijd nog tv met sleeptimer van de tv aan. Vaak start ik een programma eerder op de avond. De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat het programma wat er na komt, na een minuut of 10 gestopt wordt in de app en de verbinding met de chromecast verbreekt. De sleeptimer is dan nog niet klaar met aftellen. Voorheen kon je gewoon de hele avond kijken.

Gisteren keek ik bijvoorbeeld programma's van maandag terug. Eerst Kruispunt, daarna kwam De Kist. De kist brak dus af. 

Dat klopt hoor! Als je terugkijkt, kijk je namelijk één programma terug, je kijkt geen zender terug. We houden er hierbij rekening mee dat een programma eerder kan beginnen en/of later kan eindigen. We laten een programma bij terugkijken daarom altijd zo'n 10 minuten doorlopen, om deze speling te geven. Wanneer het programma dat je terugkijkt is afgelopen en die minuten speling ook voorbij zijn, dan ga je terug naar live televisie. Tenminste, als je via de tv-ontvanger kijkt. Als je via de iTV app kijkt, dan zal het programma stoppen en wordt de verbinding met de Chromecast inderdaad verbroken. Wat je ervaart, is dus heel normaal. Wil je het programma wat daarna volgt ook kijken, dan zal je dit programma na afloop zelf moeten selecteren om terug te kijken.


Oké duidelijk. Dank je wel.Â