Skip to main content

Loop te balen. Heb nieuwe tv (smart tv salora) plus chromecast gekocht voor op de boot.

Eerder veel problemen gehad met Digitenne. Dus abonnement opgezegd.

Een onbeperkt mobiel kpn abonnement afgesloten.

 

Nu geen kpni tv op boot te ontvangen.

En op chromecast streamen met mijn mobiel lukt ook niet.

Dan moet ik de tv aansluiten via 2 e toestel mobiele hotspot en dan tv en 2 e mobiel via Wi-Fi.. 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

Kennissen van mij streamen tv (in hun situatie Ziggo Go) v.a. één toestel direct naar een chromecast zonder tussenkomst van mifi modem of tweede telefoon als hotspot. Het moet dus wel kunnen.

Wat lukt er niet met de KPN ITV app? Aanmelden?


Volgens mij is het zo dat de chromecast en de mobiel beide aan de wifi moeten hangen. En dan beide aan hetzelfde wifi-netwerk.


Hoe dan ook, je zult altijd een internet abonnement met wifi moeten hebben om te kunnen streamen met chromecast. Beide apparaten (tv en smartphone) moeten op ditzelfde wifi signaal zijn verbonden. Een wifi hotspot kan maar niet op de telefoon waar je vanaf cast. Volgens mij...


Een wifi hotspot kan maar niet op de telefoon waar je vanaf cast. Volgens mij...

Klopt, je hebt inderdaad 2 mobiele apparaten nodig om te kunnen casten naar een Chromecast waarbij zowel de Chromecast als de tweede mobiele telefoon op de hotspot aangesloten zijn.

Die tweede telefoon heeft verder geen databundel nodig immers die communiceert via de hotspot van de eerste telefoon.

 

En als de hotspot van jouw telefoon maar één verbinding toestaat dan kan je overwegen om er een travelroutertje tussen te hangen.

Zelf gebruik ik daar de GL-AR750 van GL-iNet voor.

Bijkomend voordeel is dat je die ook met de wifi van de haven kunt verbinden.


Als die onbeperkt internet heeft met 4G, waarom wordt dat dan niet geaccepteerd? Als me iPhone een update heeft dan vraagt ie ook om WiFi, terwijl ik een grote bundel heb. Vind dat de bedrijven voor ons denken, ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om dit zelf te beslissen. Dus dan zou 4G TV kijken mogelijk moeten zijn voor mensen op een boot. Want 4G wordt ook al gebruikt voor het buitengebied. 


Als die onbeperkt internet heeft met 4G, waarom wordt dat dan niet geaccepteerd? Als me iPhone een update heeft dan vraagt ie ook om WiFi, terwijl ik een grote bundel heb. Vind dat de bedrijven voor ons denken, ik denk dat we oud en wijs genoeg zijn om dit zelf te beslissen. Dus dan zou 4G TV kijken mogelijk moeten zijn voor mensen op een boot. Want 4G wordt ook al gebruikt voor het buitengebied. 

Maar volgens mij is dat niet het punt. Het apparaat waarmee je wilt casten zal aan de wifi moeten hangen. Dus zal die verbinding moeten maken met een wifi-netwerk. Dus of een 2e mobiel gebruiken als hotspot, of een ander mobiel uitzendpunt.


Als die onbeperkt internet heeft met 4G, waarom wordt dat dan niet geaccepteerd? 

Dat wordt ook geaccepteerd Dennis, daar zit de uitdaging niet.


Een wifi hotspot kan maar niet op de telefoon waar je vanaf cast. Volgens mij...

Klopt, je hebt inderdaad 2 mobiele apparaten nodig om te kunnen casten naar een Chromecast waarbij zowel de Chromecast als de tweede mobiele telefoon op de hotspot aangesloten zijn.

Die tweede telefoon heeft verder geen databundel nodig immers die communiceert via de hotspot van de eerste telefoon.

 

En als de hotspot van jouw telefoon maar één verbinding toestaat dan kan je overwegen om er een travelroutertje tussen te hangen.

Zelf gebruik ik daar de GL-AR750 van GL-iNet voor.

Bijkomend voordeel is dat je die ook met de wifi van de haven kunt verbinden.

Daar zit het probleem niet. Ik kan er meerdere via hotspot verbinden.  Bedankt zowieso. 


Reageer