Skip to main content

Ik zit ook in Spanje. In Albir, Altea en mijn KPN Interactieve tv werkt ook dit keer weer eens niet. Vorig jaar maart werkte het wel en afgelopen november, december werkte het ook maar sinds dit jaar heb ik problemen. Ik heb er een aantal keren ovér gebeld en kreeg toen te horen dat er een storing was en dat ik het de volgende keer maar weer moest proberen want ze konden niets meer doen als ik in Nederland was.

vanmiddag werkte het 2 minuten op de wifi. Met mijn eigen mobiele netwerk (50+) werkt het wel maar de vreet mb’s dus dat is geen optie.

NETFLIX, Videoland, Disney+ en Ziggo go werken allemaal wel op de wifi maar KPN wil gewoon niet meewerken zowel op mijn iPad als op mijn iPhone niet en dat begin in goed zat te worden. Jullie maken reclame dat het in heel Europa moet werken en dan moeten jullie dat ook waar maken.

ik hoor ook niet te betalen voor een dienst die ik niet krijg.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Balen dat je problemen met de KPN TV+ app ervaart in Spanje, @Gwendolyn1975. Ik begrijp uit jouw bericht dat de app wel goed werkt als je verbonden bent met mobiele data, maar dat het via wifi niet goed gaat. Dan zit daar waarschijnlijk het probleem. Waarschijnlijk is deze verbinding te instabiel en/of traag voor een goede verbinding. Maar, hoor ik je zeggen, waarom werkt het bij Netflix, Videoland en Disney+ dan wel goed via wifi?

Netflix en andere streamingsdiensten hebben standaard buffers van tot wel 90 seconden. De KPN TV app heeft een buffer van maar een paar seconden. Dit komt doordat de KPN TV app live televisie uitzendt. Als er dan een standaard buffer zou zijn, zou je te ver achter lopen op live televisie. Daarom is er een kleine buffer. Hierdoor merk je het snel als de verbinding ook maar een klein beetje instabiel is. Terwijl je dit bij Netflix of een andere app minder snel merkt.

Bovendien worden de video’s op een andere manier versleuteld. Video’s voor Netflix en YouTube kunnen van tevoren versleuteld worden. Live televisie moet ter plekke versleuteld worden. Hierdoor is voor live televisie meer bandbreedte nodig. Live televisie verbruikt 6 Mbit/s. Video’s voor Netflix verbruiken 4 Mbit/s. Dus: Als de verbinding traag en instabiel is, heb je meer last van haperingen bij live televisie.

Nu snap ik ook dat je aan de wifi verbinding misschien niet direct iets kunt veranderen als je in het buitenland bent. In dat geval zou de oplossing inderdaad zijn om via mobiele data te kijken.

Reageer