Skip to main content

Sinds een paar dagen Kpn glas.

Nu heb ik de ontvanger via een gs105e (nieuwe) switch aan het modem.

Toch hapert hij regelmatig. Start langzaam op (blijft vaak hangen op 85%) en vaak de 400 melding in beeld.

Haal ik de switch er tussen uit, pak een 6e kabel, hou ik het zelfde probleem.

Ontvanger opstarten houdt het zelfde probleem, echter als ik het modem opnieuw opstart loopt alles weer goed. Zowel met als zonder switch.

Iemand enig idee hoe dat komt? Ik kan lastig elke paar uur het modem opnieuw opstarten...

aanvulling:

Ook het aansluiten van de ontvanger rechtstreeks op het modem zonder overige apparaten aangesloten levert de 400 code op.
Soms 15 minuten de melding in beeld en ineens loopt hij dan weer 15 minuten zonder problemen.

Overigens is de snelheid op de kabel ca 900mbps up en 970mbps down (beta.speedtest)

gevoelsmatig is of: de bandbreedte van het glas niet in orde aangezien de snelheid dus goed is.
of de lijn niet stabiel is (pingtester en andere testtools laten geen grote drops of packetloss zien)
of er toch iets niet goed is met de ontvanger.

Overigens kan ik high bitstreams via minder legale IPTV prima kijken op hoge snelheden.


Helaas vandaag maar 30 minuten goed gedraaid.

Heb alles weer gereset, en toen leek het even goed te gaan maar na een half uur begon de ellende weer en is het niet meer weggegaan helaas. Ik word er echt moedeloos van.

Zou fijn zijn als iemand van KPN kan meekijken en zien wat er mis gaat.

Mocht er van afstand worden meegekeken:
Ik heb grootste deel van de dag getest met enkel de ontvanger via een cat 6 kabel rechtsreeks op het modem. Maar ook toen opstart fouten en 400 fouten. (ook een aantal keer een 307 fout bij het downloaden van software)

Tijdens de 400 meldingen tevens pinglogger mee laten draaien maar geen fouten of packetloss terwijl de tv ontvanger een 400 melding geeft.


Nu inmiddels wel weer wat andere apparaten aangesloten, waardoor ik nog via andere omwegen tv kan kijken.

Nogmaals, ik hoop dat iemand mee kan kijken…

 


Hoi @Jemody, de foutcode STB-NMC-400 krijg je te zien als jouw ontvanger te weinig tv pakketjes binnenkrijgt. Dit is ergens tussen en ontvanger. Alleen waar zit het in. Zit dus niet in de switch, want ook zonder komt het voor. Haal je hem dan helemaal uit het netwerk? Want dat is wel even belangrijk. En als die wel in het netwerk zit is het belangrijk dat IGMP Snooping ingeschakeld staat. 

Verder ben ik benieuwd of je al een andere poort op het modem hebt geprobeerd? Of een andere kabel. Maakt dat nog verschil? Want verder heb je al veel getest, maar helaas zonder succes.Â