Skip to main content

Goedemorgen,

De  ontvanger van de woonkamer is al voor de 5e keer aan het updaten, dat lijkt me niet normaal.
Het lijkt er op dat de ontvanger van de slaapkamer dat niet heeft.

Kan ik die gewoon omwisselen en zijn dan de opnames e.d. hetzelfde?

En wat te doen met die updatende ontvager, daar is niet naar te kijken en kan ook geen opnames wergeven.
Of kan ik die in Goes gewoon gaan omruilen?

gr Adr van de Velde

 

*Admin: Reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt

Goedemorgen,

De  ontvanger van de woonkamer is al voor de 5e keer aan het updaten, dat lijkt me niet normaal.
Het lijkt er op dat de ontvanger van de slaapkamer dat niet heeft.

Kan ik die gewoon omwisselen en zijn dan de opnames e.d. hetzelfde?

En wat te doen met die updatende ontvager, daar is niet naar te kijken en kan ook geen opnames wergeven.
Of kan ik die in Goes gewoon gaan omruilen?

gr Adr van de Velde

Ik ben net even in de winkel in Goes geweest en de ontvanger kan ik gewoon omruilen voor een nieuwe. Goed geregeld.


Hoi @avdvelde! Je hebt van de winkel in Goes dus al een nieuwe ontvanger gekregen begrijp ik? Fijn! Zijn de updateproblemen hiermee ook verleden tijd? Ik hoor het graag! 


Nee, jammer genoeg niet.

De afstandbediening maakt geen contact met de tv, kan niet aanuit zetten en geluid regelen, dat moet nu met de afst.bed. van de tv. Heel irritant. Ik krijg een nieuwe afst.bed. toegestuurd maar denk dat het eigenlijk aan de code ligt waarmee de afst.bed. de tv aanstuurt. Die code is niet gevonden wat vreemd is, heeft het 2jr gedaan met de vorige. Tv is SamsungUE40MU6100. Ik heb 29 code,s getest van Samsung maar niet één werkte. Daarna nog 30 van Philips om te proberen. Ik kan overigens de ontvanger prima bedienen, dat dan weer wel dus geen updates meer!

Jammer en lastig, zou de oude afst.bed. wel werken? Die ligt mogelijk nog in Goes in de winkel....…

Gr Adri vd Velde


Welke TV ontvanger heb je nu?

Heb je de afstandsbediening al ingesteld voor jouw televisie?


Ik heb en had de 4K ontvanger. In mijn bericht staat hoeveel code,s ik heb geprobeerd. Nee niet ingesteld dus en dat is het punt nu. Ik kan me herinneren dat de monteur toen ook lang bezig is geweest met deze tv, boven hebben we een andere. Oplossing?


Ik heb en had de 4K ontvanger. 

Welke, de ZTE ZXV8001 of de Arris VIP5202?


ZTE ZXV8001 heb ik


Dan moet je de afstandsbediening instellen door in het menu naar "Instellingen" en dan naar "Afstandsbediening instellingen" te gaan.

Bron.


Dit heb ik dus een paar keer gedaan,op model gezocht, deed het niet én alle 29 codes van Samsung getest


Kan je dan jouw model niet vinden?

Waar stokt het?

Ik neem aan dat je het merk Samsung gewoon kunt selecteren.

Staat het type niet in de lijst?


SamsungUE40MU6100

Er stond er maar één met 40 in maar nog iets er bij ZKFZ oid. Die heb ik uiteraard eerst geprobeerd en nog een paar andere. Niet één werkte.


Staan de UE43MU6100, UE49MU6100 of UE55MU6100 er ook niet tussen?


De eerste niet, die andere wel maar doen het ook niet


Achter die nummers staat dan ook nog KZXT b.v. ,ik neem aan dat dat niet uitmaakt


Zou het zin hebben om de oude afst.bed. terug te vragen maandagmorgen in de winkel?

Die heeft het 2jr gedaan op deze tv


Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om je hierbij te helpen.


Ja, dat hoop ik dan ook,  als dat de enige is die het kan weten of door kan verwijzen……………………….?!


Tja, ik heb lang geleden de afstandsbediening van mijn ZTE ZXV8001 gekoppeld aan mijn Sony televisie en heb er daarna geen omkijken meer naar gehad.

Ik heb dus ook niet zo veel "ervaring". :wink:


Hoi @avdvelde, vervelend dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen. WIl je jouw forumprofiel invullen en laten weten als je dat gedaan hebt? Dan pak ik hier de rest erbij en gaan we kijken hoe we dit kunnen gaan oplossen. 


Hoi @avdvelde, vervelend dat het niet lukt om de afstandsbediening te koppelen. WIl je jouw forumprofiel invullen en laten weten als je dat gedaan hebt? Dan pak ik hier de rest erbij en gaan we kijken hoe we dit kunnen gaan oplossen. 

Profiel ingevuld

gr Adri

 


Dank je, Adri. Ik denk dat je eerder een verkeerd type afstandsbediening hebt gekregen. Ik heb nu een voor je aangevraagd die hoort bij het soort ontvanger dat je hebt. Die ligt met een dag of twee in de brievenbus.


O, dan heb ik er 4 straks.

Ik ben vanmorgen 45min. met de servicelijn aan de slag geweest zonder resultaat. Op de fiets gestapt naar de winkel in Goes en daar de oude opgehaald (gelukkig was die er nog) en die doet het gewoon. Dus probleem opgelost. Zonet met de post een nieuwe afst.bed. ontvangen. Ik geloof niet dat ik die nog ga proberen, ik ben het wel zat. Snap niet dat het niet is gelukt met een nieuwe.

Wat doe ik met die nieuwste? Afgeven bij de winkel?

Gr Adri

 


Ik heb toch nog even de moeite genomen om de toegestuurde afstandbedieningen te proberen omdat het verhaal dan compleet is.
Het wordt er niet helderder van want de eerste toegestuurd afst.bed. was al helemaal de goede niet dus viel al gelijk af. Gisteren bij de helpdesk was er ook constant verwarring over de juiste afst.bed. dat duurde wel 10min. voor de dame de goede had.
Vandaag dus een andere ontvangen per post en dat was wel het goede model. wit van boven en zwarte achterkant.
Daar kon ik wel de ontvanger mee aan/uitzetten en met de + en- knop van zender wisselen maar niet met de nummer toetsen.
Ik kon wel het menu opvragen maar de scrollknop werkte helemaal niet dus van instellen vd afst.bed.  via die weg was al helemaal geen sprake.
Heb nog wel met de knop met het vierkantje (stoppen opnemen of afspelen) geprobeerde het signaal te pakken, 5 sec. indrukken tot het lampje rood knippert maar na diverse pogingen niet gelukt.
Al met al eigenlijk zeer onbevredigend omdat het zonder de oude afst.bed. nog steeds niet zou zijn gelukt……………………………..!?

Als ik verder geen reactie of berichten krijg hierover zal ik de twee overbodige en niet goed werkende afstandbedieningen in de winkel afgeven.

vrgr Adri van de Velde


Jammer dat het alsnog zoveel moeite kost, Adri. Vooral omdat alles behalve geluid harder/zachter/mute, tv aan/uit en de source veranderen, functies zijn van de ontvanger zelf. Die het dus ook zonder koppelen moeten doen. Als dat niet zo is, controleer of de batterijen er goed in zitten, en reset eventueel de tv ontvanger. Daarna zou dat goed moeten zijn en kun je in het menu de koppelstappen uitvoeren om ook de overige functies te kunnen gebruiken.

 

De overgebleven afstandsbedieningen mag je wel afgeven op het postkantoor, geadresseerd aan onderstaande. Dan worden ze gratis teruggestuurd naar de logistieke afdeling die ze zal nakijken en hergebruiken waar mogelijk.

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

 


Erik,
Bedankt voor je reactie.
Je zult begrijpen dat ik voor nu even alles laat zoals het is want het werkt.
Niettemin kan het nodig zijn de genoemde stappen te maken, dat opnieuw opstarten heb ik wel gedaan maar dat resetten niet en is ook niet aangedragen door de helpdesk.
Het lijkt me goed dat KPN notitie neemt van dit geval, het kan zijn dat het aan de combinatie TV(merk/Type)/ontvanger/afstandbediening ligt want anders is er best iets mis met e.e.a. 

Ik zal de spullen retour sturen.

vrgr Adri van de Velde