Skip to main content

Ik heb sinds een paar maanden hetzelfde probleem, maar weet niet hoe ik naar 5 hz moet of wat dat betekent. Ik heb gewoon verbinding via wifi en ook een iPad Air en een Experiabox  10 dus ik hoopte hier de oplossing te vinden.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van de reactie in dit topic. 
 

En hoe gebruik ik een ander kanaal?


Hi @Wilsophie! Als je alleen de Experiabox V10 gebruikt en geen wifi-versterkers kan je dit aanpassen in de instellingen van de box. Op onze website hebben we een instructie over hoe in te loggen in je Experiabox. Via daar kies je in de zwarte balk voor “Wifi” en daar voor “Geavanceerd”. Je kan dan beide netwerken een andere naam geven. Wel zou ik je aan willen raden voor de zekerheid de app opnieuw te installeren. Als laatste zou je nog kunnen kijken op onze online tv-kijken pagina. Daar kan je controleren of je over de juiste IOS versie beschikt. Laat je hier weten of het hiermee gelukt is?


Dank voor uw antwoord, maar dat durf ik niet. Als ik het wachtwoord ga wijzigen zegt de servicetoop dat ik dat contact verlies  met wifi en ik weet ook niet wat ik moet invullen. Gister heb ik de app nog opnieuw gedownload en geïnstalleerd, maar hij blijft haperen. Dan maar geen tv kijken op de iPad. Netflix en Videoland en you tube doet het allemaal prima.  Ik heb de juiste IOS versie. Is net deze week ge-update en/of bijgewerkt. 


@Wilsophie het klopt inderdaad dat je de verbinding even verliest. Je zult dan opnieuw verbinding moeten maken met het wifi netwerk met het nieuwe wachtwoord. Mocht je bang zijn dat daarin iets mis gaat kan je altijd de KPN servicetool gebruiken met een laptop of vaste computer als je die aansluit met een internetkabel. 


Dank u wel, maar ik durf dat soort handelingen echt niet.  


Ik heb inmiddels wel op de tablet de wifi gemeten en via mijn Kpn wordt de Experia box opnieuw opgestart en dan is in de slaapkamer vlak bij de wifibox de waarde tussen de 39 en de 48 Mbit en in de huiskamer die wat verder weg ligt is op de Mac de waarde 71 Mbit en de tablet is in diezelfde huiskamer 55  dus iets hoger, maar gister bij het terugkijken van een tv programma, weer dat groene rondje en dan valt hij weg en dan krijg ik een beeld van het vorige programma op de t v en dan gaat hij weer verder met waar ik naar aan het kijken was. Wel heel storend. De Tablet is ook een apple en ik denk 2 of 3 jaar oud. Wat zou ik nog aan dit euvel kunnen doen. Ik heb de laatste updates laten lopen dus hij is helemaal bijgewerkt.


Inmiddels ook de tablet in de huiskamer tv bekeken maar daar stoort hij toch ook. Dus dan heeft het weer niet met de wifisnelheid te maken zou je zeggen. 

 


@Wilsophie ik denk sowieso niet dat het met de wifi snelheid te maken heeft. Om een idee te geven, de snelheid die een tablet nodig heeft om iTV te kijken is tussen de 7 en 12 Mbit/s. Dus als je snelheden tussen de 39 en 71 haalt mag dat niet het probleem zijn. Ik heb nog een paar vragen. Je geeft aan dat bij het terugkijken van een programma een groen rondje gaat draaien en dat na het even wegvallen het beeld weer terug komt. Kan je dit reproduceren? Dus als je hetzelfde programma vanaf het begin opnieuw terugkijkt, gebeurt dit dan iedere keer weer op hetzelfde punt of is dit steeds op andere momenten? En begrijp ik hieruit goed dat je het probleem niet alleen op de iPad hebt maar ook op een ander apparaat? 


Ik heb het probleem alleen op de iPad dus niet op de Mac laptop. En het is ook niet altijd zo geweest, het is sinds ongeveer 2 maanden. Daarvoor ging het terugkijken altijd zonder problemen en er is tussentijds niets veranderd wat betreft de wifi of die exp. box 10. Soms is het met een groen rondje wat op verschillende tijden gaat draaien en de laatste tijd heb ik een beeld en geluid wat stopt dan wordt het scherm zwart en dan krijg ik een stilstaand beeld van het vorige programma en dan gaat het weer verder en dat gebeurt soms na een tijdje kijken en soms een paar keer achter elkaar dan volgen deze gebeurtenissen elkaar op.  En ik merkte gister dat in de huiskamer waar de Mac het goed doet, de tablet dezelfde kuren vertoont terwijl de meting van de wifi wel op 71 uitkwam en ik heb een paar maal via mijn KPN de exp. box opnieuw op laten starten ( want dan krijg ik een stoppend beeld op de tv en een blauw beeld met een code en dan is de wifi weg. vanwege het opnieuw opstarten) maar dat herstelt zich weer snel. Ik heb ook de itv online app een paar maal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ik heb de tablet aan en uit gezet. Ik heb de updates gecontroleerd, maar hij is bijgewerkt tot de laatste versie. 


Gister heb ik de tablet Android van mijn man geprobeerd en daar kan ik perfect zonder storingen tv mee kijken. Dus het bewijs is toch  wat u al zei dat het niet aan de Wifi ligt. Heeft u een suggestie hoe ik de tablet kan herstellen. Terugzetten naar de fabrieksinstellingen? O.i.d.??Dank voor uw hulp.


@Wilsophie zou je in dat geval nog in je profiel het type iPad willen toevoegen? En de versie van IOS waar deze op draait? Dan kan ik het voor je doorzetten naar de oplossende partij. 


De hele tablet terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou niet nodig moeten zijn hiervoor. Het verwijderen van de app en opnieuw toevoegen zou dit moeten fixen. Wat je nog wel zou kunnen doen is de netwerknaam vergeten op de iPad en dan deze opnieuw met de wifi verbinden. Let wel op dat je dan het wachtwoord van de wifi nodig hebt. 


Ik kan de gegevens niet kwijt in het profiel, weet niet waar ik dat moet zetten. De iPadOS is 15.0.2 en is het wifi ww die lange naam bij Wifi met Hoofdletters en cijfers? Ik moet even opzoeken waar ik het type iPad kan vinden. Ik dacht Apple air 2. 


Ja iPad Air 2 modelnummer A1566 en is een serienummer ook nodig ?


Ik heb dat  “ vergeet dit netwerk” nog niet gedaan. Ben zo bang dat ik een ww moet weten wat ik dus niet weet.  Toen ik destijds een nieuwe box kreeg en ik veel problemen met de wifiverbinding had heeft een deskundige meneer alles ingesteld en sindsdien doet hij het goed. De wifipunten moest ik terugsturen naar KPN want die hadden geen zin zei die meneer en de wifi is sindsdien nooit meer uitgevallen op mijn toen aangeschafte Mac.


@Wilsophie ik heb het in dit geval voor je doorgezet. Met de informatie uit je vorige berichten had ik hiervoor voldoende informatie. Binnen enkele dagen zal er contact met je worden opgenomen. Verder zou je zelf nog kunnen proberen om alsnog de wifi te vergeten op de iPad en opnieuw te verbinden. Mocht je twijfels hebben over het wachtwoord kan je met bovenstaande instructies in de Experiabox kijken. Je zou ook bijvoorbeeld iemand op de koffie kunnen vragen die een mobiel apparaat heeft dat nog niet met je wifi verbonden is. Dan zou je daarmee kunnen proberen de verbinding te maken met het wachtwoord waarvan je denkt dat die het zou moeten zijn. Let wel dat je dan natuurlijk die persoon toegang geeft tot je wifi. Laat je hier weten als we contact met je hebben opgenomen en of we het voor je op hebben kunnen lossen?


O nou begrijp ik waarom ik vanmiddag gebeld werd door de KPN, ik begreep het al niet want ik had niks besteld. Ik kon ze niet bereiken, dus ik wacht maar tot ze me terugbellen. Ik begrijp niet het verschil tussen het wachtwoord van de wifi en de netwerknaam, want die heb ik wel en volgens mij gebruik je die om mensen toegang te verlenen tot je wifi. Die naam staat ook rechtsboven bij het wifi-embleem.  Wat achterop de exp. box staat is volgens mij  de netwerknaam c.q. wachtwoord? Kun je daar nog antwoord op geven en wat gaat de KPN per telefoon precies doen? 

 


Ik weet niet waarmee ze mij gaan helpen want ik moet natuurlijk thuis zijn als KPN belt. Het Experia boxje hangt geklemd in een ding wat de monteur heeft vastgeschroefd, het zat allemaal wat wankel dus dat was heel tof dat die monteur dat heeft gemaakt. Maar ik krijg het niet los om achterop te kijken dus ik hoop eigenlijk dat dat niet nodig is. Het gaat alleen maar om tv te kijken op de iPad wat ik nu doe op de Android tablet van mijn man en dat gaat dus best goed. Ik kijk dan Netflix en Videoland op de iPad want die stoort niet. 


Ik word een beetje zenuwachtig omdat KPN zou bellen en ik weet niet precies wat men dan gaat doen. Ik ben tot nu toe niet gebeld meneer Bram. Wat gaat er allemaal gebeuren? 


@Wilsophie excuus voor het late bericht. Wat de wifi betreft, normaalgesproken staat inderdaad je wifi naam en wachtwoord achterop de Experiabox. Daarbij is het wel zo dat deze natuurlijk veranderd kan worden. De gegevens op de achterkant van de box veranderen daarmee niet. Helaas is de enige manier om, als dit zo is, de gegevens te achterhalen door in te loggen op het modem of je wachtwoord te veranderen. Dat laatste kan je het makkelijkst doen via onze online servicetool. Wat betreft het ticket, ik heb daarin een update geplaatst dat je de oproep gemist hebt met de vraag om nogmaals contact met je op te nemen. Het is dus gelukkig niet direct nodig om het modem van de muur te halen. Laat je nog wel weten wanneer er weer contact is opgenomen en of we je hebben kunnen helpen?


Dag Bram, tot. zover heel erg bedankt voor de hulp en KPN heeft vele malen gebeld. Dus aan hun ligt het niet. Ik heb nu de tablet van mijn man, een Android waarop ik tv kijk en mijn tablet even aan de kant gelegd. Er zijn wat omstandigheden qua gezondheid waardoor deze zaak even naar de achtergrond is geplaatst. De wifi doet het prima dus ik wou het hierbij laten. Ik ben KPN niet terug want ik heb geen idee wat ze willen gaan doen en ik ben te nerveus om hiermee op dit moment goed mee om te gaan. Sluit het maar af en nogmaals hartelijk dank voor jullie aanbod om te helpen . Fijn weekend. 

Wilsophie


Jammer om te horen @Wilsophie maar wel begrijpelijk. Ik wens je meer dan alles vooral heel veel sterkte met de gezondheid. Mocht je op welk moment dan ook toch dit issue weer op willen pakken kan je altijd hier reageren. Dan staan we voor je klaar. 


Top! Dank u wel.