Skip to main content

Ik maak gebruik van een eigen fritzbox type 5490, dit type kan via KPN shop besteld worden.

De Itv app heeft gewerkt op onze 1 maand oude samsung TV via mijn Fritzbox modem.

Omdat ik tijdelijk het experia modem moest aansluiten om mijn vaste telefoon te kunnen installeren op mijn Fritzbox, vaste telefonie werkt nu op mijn fritz box.

Hierna kreeg ik de melding op de samsung kan kan itv app “pagina die beschikbaar”, dit heb ik opgelost door de TV opnieuw op te starten.

Hierna kreeg ik bij het inloggen in de KPN itv app op de samsung tv de melding “dienst niet beschikbaar”.

Uitgevoerde actie’s 

  1. Itv App verwijderd van de samsung tv
  2. App  opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat.
  3. Modem opnieuw gestart.
  4. Help desk gebeld, resultaat u heeft geen recht op ondersteuning ivm gebruik eigen modem.

De ITV app heeft gewerkt p.v.d.. De TV app gebruikt waarschijnlijk een onzinnige controle uit op IP of Mac adres van mijn modem, waardoor de melding “Dienst niet beschikbaar” ontstaat dit is iets in de instellingen bij KPN.

Ik heb nu van af 30-07-2020 KPN internet vast bellen en TV tot op heden heb ik geen volledig gebruik kunnen maken van deze diensten. Voordat ik overstapte naar KPN heb ik in de XL KPN winkel in eindhoven in detail doorgesproken wat en hoe ik verwachte, na ruggespraak spraak van de balie medewerker was dit geen probleem.

Mijn ervaring tot heden:

  • Eerst doet de tv app het niet dit is opgelost oorzaak abonnement registratie niet volledig op gelost door KPN klanten service.
  • Daarna valt de telefoon verbinding weg, en kon ik dit niet instellen oorzaak abonnement registratie niet op orde, niet opgelost door KPN klantenservice. Maar zelf opgelost door experia modem tijdelijk aan te sluiten waar bij ik constateerde dat er bij de glas naar rj45 connector omzet box een 5 volt voeding geleverd was ipv 12 volt, waardoor dit niet probleemloos verlopen is en iets langer duurde. Het instellen van de vaste telefonie op mijn fritzbox  liep hierna probleemloos.
  • Het resultaat hiervan is dat ik nu niet meer gebruikt kan maken van de KPN ITV app op mijn samsung tv.

De KPN ITV werkt wel via de ARRIS door op een andere TV en ook de app op mijn computer werkt.

Ik word toch niet gedwongen om een extra ARRIS box aan te schaffen voor €10 /maand of een ondersteuning fritzbox abonnement voor €7,50 /maand. voor een probleem dat naar mijn inziens in de registratie bij KPN zit.

 

 

 

 

 

 

Ik heb van geen actie iets gemerkt of gehoord. Maar heden ochtend werkte de app plotseling weer.:rolling_eyes:


Wij hebben niets gedaan, @WdW! Het kan een verstoring o.i.d. geweest zijn natuurlijk. Fijn dat alles nu weer werkt. Excuses voor het ongemak!