Skip to main content

Hallo allemaal! 


Is het mogelijk om je iTV pincode te wijzigen via mijn kpn via het web?
Wanneer ik dit via het internet probeer dan verschijnt er een foutmelding met daarin het bericht:

PINCODE_DOESNT_MATCH.

Wanneer ik de pincode via de televisie wijzig gaat dit goed.​​​​​​ Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Hoi @Peter Verwaijen, welkom hier. 

Via het web kun je dus niet de pincode wijzigen, maar wel via de ontvanger. Doe je het dan te snel achter elkaar aan? Dat de order nog even verwerkt moet worden. En het laatste waar ik aan denk, 1 keer wijzigen is toch genoeg? 


Hoi Bart, 

Dank voor je reactie. Het gaat hier niet om hoe vaak ik wel of geen code wil wijzigen. Het gaat er hier om dat ik via het web inderdaad de pincode moet kunnen wijzigen en dat is in mijn geval niet zo.
Het te snel achter elkaar wijzigen is niet aan de orde. Helaas.


Het resetten van je itv-pincode kan, om veiligheidsredenen, alleen thuis via de eigen wifi.

https://www.kpn.com/service/televisie/pincode-itv.htm#/0006


Hoi @PeterG

 

Aha! Wat goed!! Dankjewel. Hier was ik naar op zoek!
Overigens wel bijzonder dat zelfs de klantenservice mij dit niet kon vertellen!

Nogmaals dank!


Dat kan toch ook gewoon via mijnKPN?

 


@wjb 

Blijkbaar dus niet. Niet via Mijn KPN en niet via de KPN app als je niet bent verbonden met je KPN Wifi netwerk. Zal vanavond eens testen. Als ik dit nu via mijn mobiele data of ander netwerk doe zie ik deze melding verschijnen:
 

 


Helaas. Ook thuis wijzigen van de code gaat niet. Niet via de app en ook niet via het web. Iemand anders nog een suggestie?


Zie ook https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hoe-verander-ik-itv-pincode-490273


Iemand anders nog een suggestie?

Gewoon via de decoder. (?)


@PeterG  

Yep. maar wil dit via het web en mijn kpn doen. Dit moet ook gewoon kunnen. Ah fijn. Heb de klantenservice gesproken en die gaan het probleem onderzoeken. 


Houd er wel rekening mee dat als je de pincode via mijnKPN wijzigt dat dan ook de betaalcode gewijzigd wordt in die waarde.


Thanks @wjb !


Zojuist gesproken met KPN. Een reset van de pincode was uiteindelijk de oplossing (ergens werd het wijzigen geblokkeerd). Was overigens mijn tip aan de medewerker het eenmalig resetten :grin:  

Resetten via het web, kpn app kan gewoon nu. Ook buiten het netwerk om. 

Dank allen voor het meedenken!


Jammer dat een reset van de pincode nodig was.

Ik vraag me af wat nu de oorzaak geweest is want ik krijg dezelfde melding, ook als ik thuis ben.

Zou het kunnen zijn dat de pincode niet te wijzigen is als deze afwijkt van de betaalcode?

 

@Peter Verwaijen, was jouw betaalcode anders dan jouw pincode?


@wjb 

Ja hoor. Je hebt gelijk. Zojuist getest. betaalcode was inderdaad gelijk aan pincode na de reset. 

Betaalcode aangepast --> daarna geprobeerd de pincode aan te passen via het web en dan krijg ik inderdaad diezelfde foutmelding.


Het wordt dus uitgezocht. Hopelijk wordt de oplossing snel gevonden. Wil je die nog met ons delen?


@Bart_Z 

Het is helaas niet mogelijk om je pincode via het web of Mijn kpn te wijzigen als deze afwijkt van je betaalcode. Komen de code overeen dan kan dit wel. 


KPN heeft nog nooit echt begrepen dat de pincode en betaalcode twee verschillende dingen zijn en daarom ook apart beheerd moeten kunnen worden.

Ik hoop dat ze mijnKPN zullen aanpassen zodat je daar naast de pincode ook de betaalcode kunt beheren.


Op die manier. Had ik ook moeten weten. In ieder geval fijn dat het nu duidelijk is. En hopelijk zal Mijn KPN daar ook op aangepast worden.


Op die manier. Had ik ook moeten weten. In ieder geval fijn dat het nu duidelijk is. En hopelijk zal Mijn KPN daar ook op aangepast worden.

Heb je het ook doorgegeven aan de techneuten?


Ja, zeker heb ik dat medegedeeld. Ik had dat alleen even moeten aangeven zie ik.