Skip to main content

Ik heb boven in beide slaapkamers televisie via de kpn iTV app. De ene slaapkamer werkt zonder klachten. De andere niet.

in slaapkamer 2 een super WiFi punt gezet, wat alleen werkt met de slaapkamer deur open. Is de deur dicht dan blijft beeld hangen en heeft geluid vertraging.

toen dvs1200 in slaapkamer 2 geïnstalleerd. Lampje is wit maar beeld is schokkerig en blijft steeds half hangen. Maw slechter dan het super WiFi punt.

het lijkt erop dat we op slaapkamer 2 alleen maar tv kunnen kijken met de deur open terwijl de andere kamer nergens last van heeft. Het zijn goedkope kartonnen deuren, niets bijzonders. 
slaapkamer 2 zit in een houten aanbouw waar geen kabel leidingen oid zit dus bedraad kijken is lastig. 
 

iemand nog tips?

Welkom op het forum @Krista17! Wat vervelend dat het niet mooi wil werken. Zou je kunnen bevestigen dat je de stappen voor het aansluiten van een DVS1200 gevolgd hebt? 


Ja die stappen zijn gevolgd. Alles opnieuw gekoppeld. Eerst lampje wit, later toch weer rood en nu inmiddels weer wit. Maar verbinding is dus slechter dan de superwifi. Zou aan stroom netwerk kunnen liggen wordt gezegd maar ja hoe ik dat kan checken 🤷🏼‍♀️


Als je een DVS gebruikt dan moet je ook een tv-ontvanger gebruiken. De stopcontact-adapters van kpn geven géén wifi signaal.

Je zegt dat je in beide slaapkamers via de app kijkt. Gebruik je op beide dan bijvoorbeeld Chromecast of bijvoorbeeld een Samsung of LG televisie?


Speciaal Samsung televisie gekocht inderdaad

een tv ontvanger heb ik niet boven. Die is wel gratis aan te vragen toch? Wel apart dat klantenservice daar dan niet mee komt 🤔


Extra tv ontvangers zijn niet gratis. Die kosten € 5 per maand.

Zijn beide Samsung televisies van 2020 of 2021? Want daarin is de app niet helemaal stabiel. In de 2019 en oudere modellen (va 2017) wel.
Met een DVS kan je een tv bekabeld aansluiten. Werkt het dan niet beter?

Zelf heb ik voor de slaapkamer een Chromecast aangeschaft. Vond mijn vorige tv (nu in slaapkamer) net effe te jong vorig jaar (Philips, 2013) om te vervangen. Chromecast was maar 40 euro en met de apps in de smartphone is ie zo feitelijk weer up to date.

Hoe is het wifi bereik in de '’rammelende'’ slaapkamer met andere apparaten als smartphone of laptop?
N.B. de laptop is feitelijk mijn '’3de'’ tv via tv.kpn.com :wink:. Met een setje pc speakers eraan.


Heb beide tv gloednieuw gekocht vorige maand. 2020 model. Speciaal om op deze manier te kunnen kijken. Bij de ene tv ook nergens last van.

Daarna toen het niet werkte op slaapkamer 2, heb ik eerst superwifi punten gekocht, toen dvs, toen kwam er een monteur want ik betaal al jaren voor 50mb terwijl ik er nog geen 20 had. Monteur zou gratis zijn maar einde dag ben je 76 euro verder. Ben wel een beetje klaar met blijven investeren zonder garantie eigenlijk. Vandaar dat ik ook geen 5 euro per maand voor een tv ontvanger wil gaan betalen en een Chrome kast ook weer investering is. Waar betaal ik dan zoveel geld per maand voor aan kpn als die niet kunnen leveren wat er beloofd is. WiFi is boven ook slecht, nu met het super WiFi punt is het wel prima vergeleken met eerder .. als ik de deur maar open laat 😂


Ja die stappen zijn gevolgd. Alles opnieuw gekoppeld. Eerst lampje wit, later toch weer rood en nu inmiddels weer wit. Maar verbinding is dus slechter dan de superwifi. Zou aan stroom netwerk kunnen liggen wordt gezegd maar ja hoe ik dat kan checken 🤷🏼‍♀️

Dat heb je al gecheckt: het werkt niet. 

Je moet gewoon een kabel naar boven hebben. Zo "simpel" is dat. Als je die SuperWiFi boven aansluit met een kabel onder vandaan, en je zet hem boven aan de trap. Dan is dat misschien al een hele verbetering. 

Alle andere constructies is eigenlijk allemaal prut. 


Waar betaal ik dan zoveel geld per maand voor aan kpn als die niet kunnen leveren wat er beloofd is.

U betaald voor internet tot op de Experiabox.  De verdere verbinding naar verschillende apparaten in huis is voor jezelf. Dat maakt geen onderdeel uit van het abonnement. Om die reden moest u ook de monteur betalen. Het probleem wat u ervaart komt niet door KPN. KPN is er niet verantwoordelijk voor. U betaald niet voor goed WiFi in huis met uw abonnementsgeld. 


TV's al omgewisseld? Als het probleem mee verhuisd lijkt mij “iets” niet goed in die ene tv. M.b.t. ontvangst wifi.