Skip to main content

Heb vandaag n.a.v. haperend beeld en geluid een nieuwe tv ontvanger van KPN aangesloten. Opnieuw bleek dat de opnames hetzelfde probleem gaf. Opnieuw haperend beeld en geluid. De tv ontvanger is een Arcadyan hmd2260 V2. Ik heb twee draadloze verbindingsets  merk Asheridge. De eerder door KPN geleverde Devolo’s gaven in het verleden veel problemen, vandaar deze andere verbindingsets.

 

Nog vergeten te vermelden dat ik gebruik maak van de Experiabox V10. Verder alle trucs inmiddels uitgevoerd om het probleem op te lossen. Door eerdere langdurige problemen (lang dossier inmiddels) met de verbindingen met KPN internet/tv inmiddels ervaringsdeskundige v.w.b. het uitvoeren van  de tips en tricks die KPN op haar website voorstelt om het verbindingsprobleem op te lossen.

 


Heeft u het al eens geprobeerd met gewoon een kabel ipv die verbindingsset? Tijdelijk, om het te testen?


Dag Nick,

 

Alles geprobeerd maar inmiddels weet ik uit ervaring (helaas) dat de draadloze verbindingen problemen geven. Monteurs van KPN die inmiddels meerdere malen bij ons over de vloer kwamen enige tijd geleden, beamen dit ook. Jammer maar ik ben bang dat men er niet uitklomt. Juist in deze tijd m,et corona zijn de opnames natuurlijk mooi om te bekijken. Helaas is dit niet te doen zo!


Maar met een kabel werkt het dus wel goed?


Misschien wel maar bekabelde aansluiting is in mijn geval geen optie. Dan zou de kabel door de hele kamer moeten lopen. Daarvoor zijn deze draadloze dingen juist zo handig. Als ze werken. Enige tijd geleden dit ook allemaal uitgeprobeerd. Andere setjes draadloos van KPN gekregen. Na drie setjes Devolo’s de eerder genoemde gekregen.  Ging tot voor kort goed maar nu sinds enkele weken is de weergave van opgenomen programma’s niet om aan te zien.  Vooralsnog geen reactie van KPN gekregen, behalve van de dame aan de hulplijn die mij naar een later tijdstip verwees ivm storingen op hun computersysteem. Ook die heb ik al eens eerder gehoord:(


Die reactie gaat u niet krijgen ook. Althans, niet in die zin dat er een oplossing komt. Bij een draadloze verbindingsset is het heel simpel: werkt het niet, dan heeft u pech. En daarmee houd het op. Klaar.


Die dingen zijn enorm gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Een kapotte dimmer of een slechte ledlamp is geeft al problemen. Doe uzelf een plezier en trek een kabel. Er zijn best aardige kabelgootjes te koop. Het is veel werk maar het is het waard. 


Ok. Bedankt


Goedenavond Hans! Wat zuur dat je zoveel problemen ervaart met het terugkijken van je opnames. Ik ben het helemaal met je eens dat zo'n draadloze verbindingsset reuze handig is. Vooral omdat je geen kabel van A naar B hoeft te trekken. Ideaal alleen wel gevoeliger voor storingen ten opzichte van een bekabelde verbinding. Zoals Joep195 ook aangeeft; het is even wat werk maar uiteindelijk wel de moeite waard om voor een bekabelde verbinding te gaan. Zeker als je juist met de draadloze sets (zowel de Devolo van KPN als die van Asheridge) zoveel problemen ervaart. 


Thxs


Reageer